کتابت قرآن جهان اسلام توسط خوشنویسان ایرانی و خارجی کتابت قرآن جهان اسلام توسط خوشنویسان ایرانی و خارجی کتابت قرآن جهان اسلام توسط خوشنویسان ایرانی و خارجی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتابت قرآن جهان اسلام توسط خوشنویسان ایرانی و خارجی کتابت قرآن جهان اسلام توسط خوشنویسان ایرانی و خارجی کتابت قرآن جهان اسلام توسط خوشنویسان ایرانی و خارجی کتابت قرآن جهان اسلام توسط خوشنویسان ایرانی و خارجی کتابت قرآن جهان اسلام توسط خوشنویسان ایرانی و خارجی

کتابت قرآن جهان اسلام توسط خوشنویسان ایرانی و خارجی

قرآن جهان اسلام توسط خوشنویسان ایرانی و خارجی کتابت و سال آینده به حرم حضرت امیرالمومنین (ع) اهدا خواهد شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، دكتر اسماعيل رهدار، دبير اجرايي كتابت مصحف اهدايي به آستان مقدس امامين جوادين(ع) در آيين رونمايي از اين قرآن مقدس گفت:ايده كتابت قرآن كريم محصول مشترك موسسه شمس الشموس و دارالكتابه مركز طبع و نشر قرآن كريم است كه 30نفر از نسخ نويسان برجسته كشوري زير نظر اساتيد برجسته فرايندي 9ماهه را گذراندند. وي افزود: مصحف شريف اهدايي به آستان مقدس امامين جوادين به نحو فارسي و برگرفته از قرآن 787 صفحه اي استاد ني ريزي كتابت شده است.
گفتني است با توجه به افول و نابودي داعش و همچنين مظلوميت شهداي مدافع حرم تصميم بر آن شد براي پاسداشت نام شهدا هر صفحه اين قرآن مزين به نام يكي از شهداي مدافع حرم باشد. بر همين اساس صفحه اول قرآن به نام امام خميني (ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و صفحات بعد به نام يكي از شهداي مدافع حرم با مليت ايراني، افغاني، پاكستاني، عراقي، سوري و ... است.
دكتر رهدار با اشاره به استقبال مسئولان عراقي از اهداي اين مصحف شريف به آستان امامين جوادين (ع) عنوان كرد: در اين مصحف از كاتبان برجسته قرآن استفاده شده و شاهد تلاش هاي حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي، موسسه قرض‌الحسنه معلولين ايران و دارالكتابه مركز طبع و نشر قرآن كريم براي به ثمر نشاندن آن هستيم.
دكتر رهدار عنوان كرد: در نظر داريم تا سال آينده قرآن جهان اسلام را به همت خوشنويسان ايراني و ساير جهان كتابت كرده و آن را به حرم حضرت اميرالمومنين (ع) اهدا كنيم تا به نوعي فرصتي ايجاد شود و جمعي از خوشنويسان قرآني از سراسر دنيا گرد هم آمده و خواسته مقام معظم رهبري را مبني بر گسترش محافل انس با قرآن كريم محقق سازيم.


| شناسه مطلب: 87498




قرآن



مطالب مرتبط

نظرات کاربران