حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

اگر فردی خلاف کرد قاطعانه با آن تخلف برخورد شود حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

اگر فردی خلاف کرد قاطعانه با آن تخلف برخورد شود حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

اگر فردی خلاف کرد قاطعانه با آن تخلف برخورد شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

اگر فردی خلاف کرد قاطعانه با آن تخلف برخورد شود حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

اگر فردی خلاف کرد قاطعانه با آن تخلف برخورد شود حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

اگر فردی خلاف کرد قاطعانه با آن تخلف برخورد شود حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

اگر فردی خلاف کرد قاطعانه با آن تخلف برخورد شود حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

اگر فردی خلاف کرد قاطعانه با آن تخلف برخورد شود
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

اگر فردی خلاف کرد قاطعانه با آن تخلف برخورد شود

نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت با تاکید براینکه سوء استفاده یک یا چند مسئول به معنای سوء استفاده همه مسئولان جامعه نیست ، تاکید کرد: اگرفردی خلاف کرد قاطعانه با آن تخلف برخورد شود لیکن اینگونه موارد نباید موجب بدنام شدن دیگر مسئولان شود و در نتیجه افراد شایسته از پذیرش مسئولیت درجامعه اسلامی و خدمت به مردم خودداری کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر كه در مراسم تواصي بحق درجمع نمازگزاران سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري سخن مي گفت درادامه تبيين راهكارهاي تامين امنيت اخلاقي درجامعه، بسياري ازتعاليم و دستورات اسلامي را زمينه ساز ايجاد امنيت اخلاقي دانست.
نماينده ولي فقيه درامورحج و زيارت اهميت زدودن حقد و كينه ازدلها درمسيرتحقق امنيت اخلاقي در جامعه را يادآور شد و گفت: عمل به اين دستوراخلاقي به ايجاد آرامش درجامعه كمك كند و از اضطراب درون جامعه مي كاهد.
وي درادامه به حديثي از رسول مكرم اسلام درنكوهش دشنام دادن اشاره و تاكيد كرد: دشنام گويي آتش كينه را در دلها زنده مي كند و دشمني ها را افزايش مي دهد و اگر فرد دشنام داده شده قدرت مقابله نداشته باشد آن را به صورت كينه در دل نگاه مي دارد و در وقتش واكنش و عكس العمل نشان مي دهد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر گفت: رسول اكرم مي فرمايد: آيا مي خواهيد آنها كه كمترين شباهت را درامور ديني به من دارند به شما معرفي كنم؟ گفتند آري يا رسول الله ، حضرت فرمود: يكي از آنها دشنام گوي بي پروا از شنيدن فحش است و ديگري "اَلـبَذي البخيل" آدم لوده بخيل كه دوست نمي دارد خيري به كسي برسد، سوم افراد خود پسنداند و چهارم "الحقود الحسود" انسان هاي كينه توز و حسودند.
وي افزود: افراد خود پسند از رفتار خود راضي اند و هركاري كه انجام مي دهند آن را درست مي دانند اما نسبت به رفتارديگران هميشه حساس اند.
وي اضافه كرد: افراد كينه ورز و حسود موجب دشمني درجامعه مي شوند و امنيت اخلاقي را از بين مي برند.
نماينده ولي فقيه اينگونه خصيصه ها را منشاء يك سلسله ازآسيب هاي اجتماعي دانست و اظهار داشت: اگركينه و حقد از دل ها خالي نشود درجايي براي جامعه خطر ايجاد كند.
وي با اشاره به اينكه كينه فقط شخصي نيست وحتي درسطح كشورها نيزمشاهده مي شود، گفت: دراين منطقه برخي ازكشورها به خاطركينه اي كه دراوايل از انقلاب به دل گرفته اند با نظام جمهوري اسلامي ايران مشكل دارند و براي خالي كردن كينه و عقده هاي خود، درمقابل اين نظام عكس العمل نشان مي دهند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكربا اشاره به اينكه اميرمومنان حضرت علي (ع) مي فرمايد: " اَلحِقدُ مَصار والغَضَب" ، حقد و كينه را برانگيزاننده خشم توصيف كرد وگفت: حقد و كينه مقدمه اي براي عصباني شدن و ايجاد خشونت درفرد و جامعه است.
وي افزود: درصدراسلام قبايل اوس و خزرج 120 سال با يكديگرجنگيدند و منشاء آن حقد و كينه و انتقام جويي بود، سپس پيامبراكرم بين آنها صلح برقرارو از افزايش كينه توزي جلوگيري كرد.
وي با بيان اينكه اميرمومنان مي فرمايد: "طَهِّرُوا قُلُوبَكُمْ مِن الْحِقْدِ فإِنَّهُ داءٌ مُوبِئٌ – دل هايتان را از كينه كه يك درد مهلك و هلاك كننده است خالي كنيد، تصريح كرد: حقد و كينه عامل بسياري از نابساماني ها در زندگي شخصي و جامعه است.
نماينده ولي فقيه با اشاره به اينكه حضرت علي (ع) عامل بسياري از فتنه ها در جامعه را كينه توزي مي داند ، افزود: منشاء بسياري از آسيب هاي اجتماعي حقد و كينه است و نبايد اجازه داد مردم نسبت به نظام و مسئولان شان حقد و كينه پيدا كنند.
وي اضافه كرد: ممكن است يك يا چند مسئول درجامعه سوء استفاده كرده باشند اما اين به معناي ناصالح بودن ديگر مسئولان جامعه نيست، اين همه افراد هم اكنون بدون مشكل درحال خدمت هستند چرا بايد جمع بست و كاري كرد كه هيچ كس مسئوليت قبول نكند، اگر قرار است قبول مسئوليت ضد ارزش تلقي شود افراد توانمند مسئوليت ها را نخواهند پذيرفت.
وي تصريح كرد: اگرفردي خلاف كرد قاطعانه با آن تخلف برخورد شود ليكن اينگونه موارد نبايد موجب بدنام شدن ديگر مسئولان شود و در نتيجه افراد شايسته از پذيرش مسئوليت درجامعه اسلامي و خدمت به مردم خودداري كنند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكردرادامه خطر سخن چيني را در به خطرانداختن امنيت جامعه يادآور شد و گفت: پيامبراكرم مي فرمايند: "أَبْغَضُكُمْ إِلَي اللَّهِ الْمَشَّاءُونَ بِالنَّمِيمَةِ المُفرِقوُنَ بَينَ الاِخوان الْمُلْتَمِسُونَ لِلْبرَاءِ الْعَثَرَات – بدترين و مبغوض ترين شما نزد خداوند كساني هستند كه سخن چيني و ميان برادران ديني جدايي ، دشمني و اختلاف ايجاد مي كنند و دنبال اين هستند كه خطا و اشتباهي را از افراد بيگناه بدست آورند و موجب جدايي برادران ديني از هم شوند.
وي با اشاره به اينكه امروزبا استفاده ازشبكه هاي مجازي سرعت انتقال مطالب نسبت به گذشته بسياربيشتر شده است، اظهار داشت: اگر آبروي فردي ريخت و اختلاف درست شد ديگر براحتي نمي توان آن را از ذهن مردم پاك كرد و به وضع قبل بازگشت.
وي با اشاره به اينكه حضرت امير به نقل از رسول گرامي اسلام مي فرمايد: "إن الله يبغض المعَبِّس في وجه إخوانه – خدواند دشمن مي دارد كسي را كه در برابر برادران ديني اش؛ رو ترش كند"، اظهار داشت: اسلام اين دستورات را مطرح مي كند براي اينكه مي خواهد امنيت اخلاقي در جامعه حاكم شود.
نماينده ولي فقيه با اشاره به اينكه درروايات برتحقير نكردن مسلمان تاكيد شده است، افزود: دراسلام، لباس يا عرب و عجم بودن ملاك نيست بلكه ملاك تقوي است و هركس با تقوي تر باشد در نزد خدواند گرامي تر است بنابراين، فردي كه ويژگي هاي ديني ندارد ولي از ثروت و موقعيت اجتماعي برخورداراست پيش خدا عزيز نيست.
وي با بيان اينكه امام صادق فرمود: فردي كه بنده اي از بندگان خدا را خوار و ذليل كند اعلان جنگ با باريتعالي داده است، اظهار داشت: نبايد هيچ كس را تحقيركرد و هر فردي كه شهادتين را گفت و مسلمان شد و حتي غيرمسلمانان بايد درجامعه اسلامي عزت داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكربا تاكيد براينكه بايد دشمني ها را زدود و رفاقت ها را بيشتر كرد، گفت: رعايت اين نكات موجب مي شود تا امنيت اجتماعي درجامعه تحكيم گردد.
وي خطاب به حاضران توصيه كرد: اينگونه موارد فقط براي شنيدن نيست بلكه براي اجرا و عملي كردن است بايد تمرين كرد و از فرصت ها استفاده و تلاش نمود ازهمه جهات درجامعه تحقق پيدا كند.


| شناسه مطلب: 87530




قاضي عسكر تواصي



نظرات کاربران