درب حرم مسلم‌بن عقیل(ع) در آبادان رونمایی شد درب حرم مسلم‌بن عقیل(ع) در آبادان رونمایی شد درب حرم مسلم‌بن عقیل(ع) در آبادان رونمایی شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
درب حرم مسلم‌بن عقیل(ع) در آبادان رونمایی شد درب حرم مسلم‌بن عقیل(ع) در آبادان رونمایی شد درب حرم مسلم‌بن عقیل(ع) در آبادان رونمایی شد درب حرم مسلم‌بن عقیل(ع) در آبادان رونمایی شد درب حرم مسلم‌بن عقیل(ع) در آبادان رونمایی شد

درب حرم مسلم‌بن عقیل(ع) در آبادان رونمایی شد

رئیس ستاد عتبات عالیات آبادان گفت: ۲ درب حرم مسلم‌بن عقیل(ع) در آبادان رونمایی شد که در ساخت این درها از ۷ کیلوگرم نقره و ۲۵۰ گرم طلا به‌صورت دورو استفاده شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مكي يازع در حاشيه رونمايي از 2 درب جديد حرم مسلم‌بن عقيل(ع) در كوفه، اظهار داشت: در ساخت اين درها از 7 كيلوگرم نقره و 250 گرم طلا به‌صورت دورو استفاده شده است.
مكي يازع اظهار كرد: براي ساخت اين 2 در 6 ميليارد ريال از سوي مشاركت‌هاي مردم هزينه شده است.
وي افزود: كار ساخت درهاي حرم مسلم(ع) از سال 94 با راه‌اندازي كارگاه نجاري و قلم‌زني در آبادان آغاز شد و چندين استادكار از شيراز، اصفهان، اهواز و آبادان در ساخت آن همكاري داشتند.
يازع گفت: اين 2 در بزرگ‌ترين درهاي ساخته‌شده براي حرم اهل‌بيت(ع) در كشور عراق بوده و به‌روي آن‌ها نام حضرت زينب(س) و حضرت ابوالفضل عباس(ع) كنار 14 معصوم(ع) حك شده است.
وي افزود: درهاي حرم حضرت مسلم(ع) تا روز جمعه در آبادان براي زيارت مردم ولايتمدار آبادان جنب ستاد عتبات قرار دارند و پس‌ازآن با انتقال به عراق، اوايل سال آينده كار نصب آن‌ها توسط متخصصان ايراني آغاز مي‌شود.
حجت‌الاسلام سيد محمود موسوي نيز در اين مراسم گفت: مردم خوزستان در ساخت هزار متر از صحن حرم حضرت زينب(س)، 2 هزار متر از صحن حضرت زهرا(س) در نجف و مضيف پنج‌طبقه حرم حضرت زينب(س) در سوريه مشاركت دارند.
رئيس ستاد عتبات عاليات استان خوزستان اظهار كرد: كارگاه ساخت جداكننده‌هاي بخش مردان از زنان در حرم‌هاي امام علي(ع) در نجف اشرف، امام حسين(ع) در كربلا، امام هادي(ع) و امام حسن عسكري(ع) در سامرا، امام جواد(ع) و امام موسي كاظم(ع) در كاظمين و حرم حضرت زينب(س) در سوريه در آبادان تجهيز شده است.
به گزارش تسنيم، اين 2 در با سه متر عرض و پنج‌متر طول و قطر 20 سانتي‌متر به نام 2 فرزند حضرت مسلم (محمد و ابراهيم) براي نصب در بخش زنانه حرم مسلم‌بن عقيل در كوفه ساخته شده است.


| شناسه مطلب: 87537




بازسازي عتبات



مطالب مرتبط

نظرات کاربران