جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در کشورهای مختلف جهان برگزار شد جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در کشورهای مختلف جهان برگزار شد جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در کشورهای مختلف جهان برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در کشورهای مختلف جهان برگزار شد جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در کشورهای مختلف جهان برگزار شد جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در کشورهای مختلف جهان برگزار شد جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در کشورهای مختلف جهان برگزار شد جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در کشورهای مختلف جهان برگزار شد

جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در کشورهای مختلف جهان برگزار شد

مراسم جشن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، روز زن و گرامیداشت مقام مادر در کشورهای مختلف جهان برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، آيين جشن ميلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، روز زن و گراميداشت مقام مادر از سوي نمايندگي‌هاي فرهنگي كشورمان در كشورهاي مختلف همچون سوئد، تركمنستان، الجزائر، زيمباوه، تركيه، پاكستان و افغانستان برگزار شد.
سوئد
مراسم جشن ميلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) دخت گرامي پيامبر(ص)، با حضور شاعران و نويسندگان و سيد عبدالمجيد ميردامادي، رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در استكهلم برگزار شد.
انجام مسابقات در خصوص زندگي و حيات جاودانه اين بانوي اسلامي و بيان انديشه‌ها و توصيف حيات عرفاني و نقش اجتماعي حضرت فاطمه زهرا(س) در قالب اشعار و دكلمه‌هاي فارسي و سخنراني حجت‌الاسلام والمسلمين حكيم الهي، رئيس مركز اسلامي از برنامه‌هاي اين مراسم بود.
همچنين، در اين مراسم از زنان شايسته تقدير به عمل آمد.
تركمنستان
به مناسبت فرارسيدن سالروز ولادت باسعادت و فرخنده بزرگ بانوي عالم هستي، حضرت صديقه كبري، فاطمه زهرا(س)، تولد حضرت امام خميني(ره) و بزرگداشت مقام زن شامگاه پنجشنبه 17 اسفندماه، مراسم جشني از سوي رايزني فرهنگي ايران در عشق‌آباد و با همكاري مجتمع آموزشي سفارت ايران در مسجد فاطمه زهرا(س) برگزار شد.
در اين مراسم، سفير و رايزن فرهنگي ايران در عشق‌آباد، جمعي از ايرانيان و كاركنان ادارات و نهادهاي ايراني شهر عشق‌آباد شركت كردند و زادروز اسوه تمام عيار مكارم اخلاقي و قله رفيع فضائل انساني و مقام زن را گرامي داشتند.
ابوالقاسمي، رايزن فرهنگي ايران فرارسيدن ولادت دخت پيامبر گرامي اسلام(ص) و تولد فرزند برومندش حضرت امام خميني(ع ) را تبريك و تهنيت گفت و مصادف شدن روز جهاني زنان با ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س) را به فال نيك گرفت.
وي تأكيد كرد: سالروز ولادت حضرت زهرا(س) روز ويژه و مهمي است. چون سبك و سيره و سجاياي اخلاقي ايشان در كل جهان بشريت يك الگو و اسوه هست.
رايزن فرهنگي ايران در عشق‌آباد گفت: بهترين شما كسي است كه در برخورد با مردم نرم تر و مهربان تر باشد و ارزشمندترين مردم كساني هستند كه با همسرانشان مهربان و بخشنده اند.
در ادامه برنامه، تعدادي از دانش‌آموزان مجتمع آموزشي سفارت ايران در عشق‌آباد، اشعار و دكلمه‌هاي خود را در وصف حضرت فاطمه زهرا(س) سرودند و مولودي خواني از ديگر برنامه هاي مراسم بود.
الجزاير
مراسم جشن ميلاد دخت پيامبر اكرم(ص) حضرت زهرا(س)، 17 اسفندماه با حضور عامري، سفير ايران و اعضاي سفارت و خانواده‌هاي آنان در محل سفارت كشورمان، برگزار شد.
اين مراسم با تلاوت آياتي چند از كلام الله مجيد توسط رايزن فرهنگي كشورمان و مديحه سرايي آغاز شد و با سخنان عامري درباره فضايل و شخصيت‌ والاي حضرت فاطمه زهرا(س) ادامه يافت.
زيمبابوه
همزمان با بزرگداشت روز جهاني زن، مراسم جشن ميلاد بزرگ بانوي اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) به همت رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در محل سالن اجتماعات مسجد آل محمد (ص) حراره برگزار شد.
اين مراسم كه با حضور احمد عرفانيان، سفير ايران در زيمبابوه، جمع كثيري از شيعيان آفريقايي، لبناني و ايرانيان مقيم برگزار شد، با تلاوت آياتي چند از كلام الله مجيد توسط رضا عسگري، رايزن فرهنگي كشورمان آغاز شد.
در ادامه اين مراسم، سخنراني در باره شخصيت برجسته حضرت زهرا(س) و مسابقه فرهنگي صورت گرفت.
همچنين، اشعار زيبايي در مدح صديقه كبري فاطمه زهرا(س) نيز توسط دو تن از دختران نوجوان كالج اسلامي فاطمه زهرا(س) قرائت شد.
تركيه(ارزروم)
به همت انجمن پيروان اهل بيت(ع) در ارزروم و مشاركت وابستگي فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در ارزروم، مراسم جشن ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور جمع كثيري از بانوان پيروي اهل بيت(ع) ارزروم، سركنسول ايران در ارزروم، شهردار، نمايندگان احزاب و اساتيد دانشگاه در ارزروم برگزار شد.
در اين مراسم، رئيس انجمن پيروان اهل بيت(ع) به نقش مادران و زنان مسلمان در تربيت فرزندان از ديدگاه اهل بيت(ع) و قرآن كريم اشاره كرد.
سپس دو تن از اساتيد دانشگاه ارزروم در رشته علوم اجتماعي در زمينه حضور زنان در مسائل اجتماعي و سياسي تركيه به ايراد سخنراني پرداختند.
همچنين، شهردار ارزروم ضمن تبريك روز زن، مطالبي را در باره وظايف دولت و نهادهاي دولت در جهت تأمين حقوق بانوان بيان كرد.
پاكستان (كويته)
مراسم جشن ميلاد فاطمه زهرا(س) با حضور ايرانيان مقيم شهر كويته و دوستداران خاندان عصمت و طهارت با همكاري نمايندگي فرهنگي ايران در محل حسينيه الغدير كنسولگري كشورمان در كويته برگزار شد.
در اين مراسم رفيعي، سركنسول، عقدايي، مسئول خانه فرهنگ ايران، صيدي، مدير و دبيران مدرسه والفجر و كاركنان كنسولگري، به همراه تعدادي از خانواده‌هاي خود حضور داشتند.
اين مراسم با اقامه نماز جماعت و سپس تلاوت آياتي چند از كلام الله مجيد توسط مرادي، از دبيران منطقه بروري آغاز شد.
سپس، صيدي در سخناني ضمن تبريك ميلاد حضرت زهرا (س) و روز مادر، عنوان كرد: قرآن كريم، كلام راستين خداست و در نهايت اتقان و درستي قرار دارد و بي هيچ شك و شائبه‌اي بازگوكننده حقايقي است كه ذهن بشري از نيل به بسياري از آنها، عاجز و ناتوان است.
وي افزود: فاطمه زهرا (س) حقيقتي بي مانند دارد كه جز در سايه سار قرآن و كلام معصومان نمي‌توان بدان دست يافت.
در ادامه، امان الله هاشمي، مداح اهل بيت(ع) با منقبت خواني و مديحه سرايي شور و شعف خاصي به مراسم بخشيد و هدايايي به رسم يادبود از سوي نمايندگي فرهنگي ايران به بانوان و مادران حاضر در مراسم اهداء شد.
پاكستان (راولپندي)
به مناسبت ميلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، مراسم جشن و رونمايي از كتاب شاعر اهل بيت (ع) محمد رفيق مغل بنام مادران تاريخ اسلام با حضور شهاب الدين دارايي، رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در اسلام آباد، فردوس عالم شاعر برجسته پاكستان، عمر رياض عباسي از مسئولان منهاج القرآن و جمع كثيري فرهيختگان در محل خانه فرهنگ كشورمان در راولپندي برگزار شد.
علي آقانوري، مسئول خانه فرهنگ ايران در راولپندي اظهار كرد: امروز شاهد رونمايي از كتاب ارزشمند نويسنده و شاعر اهل بيت محمد رفيق مغل هستيم كه پيرامون زندگي و شخصيت تعدادي از مادران و بانوان برجسته تاريخ اسلام همچون حضرت زهرا(س) و حضرت زينب است. اين اقدام بسيار ارزشمندي است تا بدينوسيله زنان جامعه اسلامي هر چه بيشتر با ابعاد شخصيتي اين بزرگواران آشنا شده و از آنان الگو بگيرند.
پس از آن، چند تن از شُعراي برجسته اسلام‌آباد و راولپندي اشعاري در وصف حضرت زهرا(س) سرودند.
عمر رياض عباسي همچنين، در اين مراسم افزود: حضرت زهرا(س) از جايگاه ملكوتي و بالايي برخوردار هستند و براي معرفي شخصيت‌هاي اسلامي بايد تلاش بيشتري صورت گيرد.
در ادامه، فردوس عالم، شاعر و متفكر برجسته پاكستان با بيان سخناني، به شان و جايگاه مادر و بويژه به مقام حضرت زهرا(س) اشاره كرد.
شهاب‌الدين دارايي، رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در اسلام‌آباد ضمن تأكيد بر الگوگيري از حضرت زهرا(س)، به جايگاه ايشان و اهل بيت(ع) پرداخت.
افغانستان (مزارشريف)
به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت امام خميني(ره)، همايش «زن از زبان قرآن» توسط بخش بانوان مركز فعاليت‌هاي فرهنگي اجتماعي تبيان در شهر مزارشريف و با همكاري نمايندگي فرهنگي ايران در محل مركز تبيان برگزار شد.
اين مراسم با قرائت قرآن كريم توسط خانم رضايي آغاز شد و سپس زهرا جعفري، مدرس حوزه علميه جامعة الزهرا(س) در مورد ابعاد زندگي حضرت زهرا(س) به ايراد سخنراني پرداخت.
خانم احمدي، عضو مركز فعاليت‌هاي فرهنگي اجتماعي تبيان در مورد تهاجم فرهنگي در پوشش حمايت از حقوق زنان مطالبي را بيان كرد.
سپس، خانم صالحه ميرزايي، عضو مركز فعاليت‌هاي فرهنگي اجتماعي تبيان به جايگاه زن از ديدگاه امام خميني(ره) اشاره كرد.
در ادامه مولودي، سرود، مسابقات فرهنگي اجرا شد و از نفرات برتر مسابقه كتابخواني «زن از زبان قرآن» و همچنين از بانوان فعال در عرصه فرهنگي شهر مزارشريف تقدير بعمل آمد.
در اين مراسم دو مقاله در خصوص ديدگاه حضرت امام(ره) در مورد حجاب و فعاليت‌هاي اجتماعي زنان توسط شركت كنندگان قرائت شد.




نظرات کاربران