خراسان‌جنوبی؛ پیشگام در بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی؛ پیشگام در بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی؛ پیشگام در بازسازی عتبات عالیات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خراسان‌جنوبی؛ پیشگام در بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی؛ پیشگام در بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی؛ پیشگام در بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی؛ پیشگام در بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی؛ پیشگام در بازسازی عتبات عالیات

خراسان‌جنوبی؛ پیشگام در بازسازی عتبات عالیات

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی گفت: تعهد خراسان‌جنوبی در بحث کمک به بازسازی عتبات عالیات در سال جاری 3 میلیارد تومان بوده که این میزان در 11 ماهه امسال محقق شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، موسي جوينده در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس در بيرجند اظهار داشت: خراسان‌جنوبي هر چند جزو مناطق محروم كشور محسوب شده و مردم آن با توجه به تجربه بيش‌از 18 سال خشكسالي درآمد كمي دارند ولي در كمك به بازسازي عتبات مقدسه در كشور سرآمد هستند.
وي تصريح كرد: تعهد خراسان‌جنوبي در بحث كمك به بازسازي عتبات عاليات در سال جاري 3 ميليارد تومان بوده كه اين ميزان در 11 ماهه امسال محقق شده است.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات خراسان‌جنوبي با اشاره به پيشتازي استان در بحث بازسازي عتبات عاليات گفت: بيشترين كمك جمع‌آوري شده در استان براي ساخت صحن فاطمه‌زهرا(س) در نجف اشرف هزينه شده است.
جوينده ادامه داد: پروژه صحن فاطمه‌زهرا(س) در نجف اشرف پروژه بزرگي بوده كه تا پايان سال 97 به بهره‌برداري كامل مي‌رسد.
وي يادآور شد: خراسان‌جنوبي با اعزام نيروهاي متخصص، كمك‌هاي مردمي و تأمين بخش عمده‌اي از سنگ مورد نياز پروژه‌هاي در حال ساخت در عتبات عاليات كمك مي‌كنند.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات خراسان‌جنوبي افزود: كمك‌هاي مردم خراسان‌جنوبي به بازسازي عتبات عاليات به پايداري و فعال كردن چرخه اقتصاد استان نيز علاوه بر بحث معنوي كمك مي‌كند به طوري كه اين كمك‌ها براي خريد سنگ از معادن و سپس فرآوري و براي حمل از طريق كاميون‌هاي استان هزينه مي‌شود.
جوينده با بيان اينكه در سال جاري قريب به 600 نفر نيروي كار متخصص از خراسان‌جنوبي به عتبات عاليات اعزام شده‌اند، اضافه كرد: اين نيروي كار در كاظمين، كربلا و نجف اشرف در سه پروژه مهم نقش‌آفريني مي‌كنند و خراسان‌جنوبي از اين لحاظ نيز جزو استان‌هاي پيشتاز در كشور است.
وي از فعاليت 250 كارگاه فرش‌بافي براي كمك به بازسازي عتبات عاليات در استان خبر داد و گفت: در 11 ماهه امسال 2 هزار مترمربع فرش به ارزش يك‌ميليارد و 400 ميليون تومان توسط بانوان استان در اين كارگاه‌ها بافته شده است.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات خراسان‌جنوبي ادامه داد: به ترتيب شهرستان‌هاي طبس با فعال بودن 70 كارگاه و بيرجند با فعال بودن 56 كارگاه بيشترين ميزان فرش را بافته‌اند.
جوينده تصريح كرد: براي قدرداني از بافندگان شركت‌كننده در اين طرح با هزينه خودشان از ابتداي امسال 650 نفر به عتبات عاليات اعزام و ضمن زيارت عتبات مقدسه از پروژه‌هايي كه با بافت فرش در آن مشاركت كرده بازديد نموده‌اند.
وي خاطرنشان كرد: تعهد خراسان‌جنوبي براي سال 97 در بحث كمك به بازسازي عتبات عاليات 3 ميليارد تومان است.


| شناسه مطلب: 87606




بازسازي عتبات



مطالب مرتبط

نظرات کاربران