اعزام‌ کاروان‌های عتبات عالیات باید با نظارت حج و زیارت انجام شود اعزام‌ کاروان‌های عتبات عالیات باید با نظارت حج و زیارت انجام شود اعزام‌ کاروان‌های عتبات عالیات باید با نظارت حج و زیارت انجام شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعزام‌ کاروان‌های عتبات عالیات باید با نظارت حج و زیارت انجام شود اعزام‌ کاروان‌های عتبات عالیات باید با نظارت حج و زیارت انجام شود اعزام‌ کاروان‌های عتبات عالیات باید با نظارت حج و زیارت انجام شود اعزام‌ کاروان‌های عتبات عالیات باید با نظارت حج و زیارت انجام شود اعزام‌ کاروان‌های عتبات عالیات باید با نظارت حج و زیارت انجام شود

اعزام‌ کاروان‌های عتبات عالیات باید با نظارت حج و زیارت انجام شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بنده در تعجبم چگونه افراد بدون مجوز به راحتی می‌توانند مردم را ثبت نام کرده و در قالب آزاد بر به عتبات عالیات اعزام کنند گفت: باید قبل از اینکه مشکلی به وجود آید امور را کنترل و بر کاروان ها نظارت کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از تسنيم، آيت‌الله سيدعليرضا عبادي صبح امروز در ديدار با مديركل حج و زيارت خراسان جنوبي با اشاره به مشكلاتي در زمينه افراد آزاد بر براي اعزام عتبات عاليات اظهار داشت: بحث اعزام‌ها به سرزمين‌هاي مقدس عتبات عاليات از سوي افراد آزاد برو غيرقانوني، بسيار نگران كننده است و براي بنده تعجب‌آور است كه در سطح عمومي ثبت‌نام مي‌شود و كاروان راه مي‌اندازند و ويزاي تقلبي تهيه مي‌كنند و مشكلاتي را براي مردم به وجود مي‌آورند.
وي افزود: پيش از آنكه مشكلات جدي به وجود آيد بايد چاره انديشي كرد، مگر اين ها قابل كنترل نيست و وقتي يك تشكل رسمي در كشور وجود دارد چرا از طرق مختلف اعزام صورت مي‌گيرد از اين رو بايد مسئولان مربوطه اين مسائل را كنترل و حج و زيارت بر كاروان ها نظارت كنند تا زائران دچار مشكل نشوند.
نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي گفت: بايد با توجه به مشكلاتي كه آژانس هاي غيرمجاز به وجود مي‌آورند نبايد اجازه دهيم اين مسائل تكرار شود.
عبادي بيان كرد: امروز جامعه نياز دارد با هماهنگي با حوزه افرادي كه علاقه‌مند هستند و مي‌توانند امور را به خوبي بياموزند به عنوان روحاني كاروان‌ها اعزام شوند چون مطالب در ذهن نوجوان‌ها نقش مي‌بندد و لازم است براي روحانيون اعزامي كاروان‌ها كلاس بگذارند و آموزش‌هاي لازم براي آمادگي آنها ارائه شود.
بنابراين گزارش، ابوالفضل نوفرستي مديركل حج و زيارت خراسان جنوبي نيز در اين ديدار عنوان كرد: امسال براي نخستين بار ۱۸ كاروان حج تمتع در استان تشكيل شده است.
وي از اعزام دو هزار و ۵۰۰ زائر براي مراسم حج تمتع امسال خبر داد و گفت: در حال حاضر معاينات پزشكي اين افراد در حال انجام بوده كه بعد از اتمام جلسات آموزشي آن ها برگزار مي شود.
مديركل حج و زيارت خراسان جنوبي، وجود آزادبرها را يكي از مشكلات به وجود آمده در حوزه عتبات عاليات دانست و گفت: اين ها افرادي هستند كه هيچ گونه مجوزي براي اعزام زائر ندارند اما اين كار را انجام مي دهند.
نوفرستي با بيان اينكه اين امر تاكنون مشكلات بسيار فراواني براي كشور به وجود آورده است، بيان داشت: اخيرا جمعي از زائران خراسان جنوبي با ويزاي تقلبي در مرز شناسايي شدند كه خانم ها و بچه ها به ايران برگشت داده شدند اما مردها را در عراق نگه داشته شدند.
وي با اشاره به اينكه سازمان حج و زيارت جلسات زيادي با سازمان هاي زي ربط در اين زمينه برگزار كرده است، عنوان داشت: اما جلوگيري از اين امر مستلزم اين است كه هم كنسولگري عراق به كسي ويزا ندهد و هم اينكه سازمان هاي ذي ربط از اعزام زائران با اين آزادبرها ممانعت كنند.
مديركل حج و زيارت خراسان جنوبي اضافه كرد: در حال حاضر اين كار به گونه اي رونق گرفته كه تقريبا ۶۰ درصد زائرين از طريق اين آزادبرها اعزام مي شوند.
نوفرستي به شناسايي ۲۲ آزادبر در خراسان جنوبي اشاره كرد و گفت: پرونده براي اين افراد تشكيل شده اما متاسفانه زائران از طريق استان هاي ديگر اعزام مي شوند.
وي با تأكيد بر اينكه در اين كاروان ها مشكلات اخلاقي اتفاق مي افتد و براي حيثيت نظام از اين جهت مشكل درست شده است، بيان كرد: بايد حركت عمومي براي مقابله با اين امر شكل گيرد و مردم با خطرات اين كاروان ها آشنا شوند.
مديركل حج و زيارت خراسان جنوبي با اشاره به اينكه در سال گذشته ۱۸ هزار نفر از خراسان جنوبي به صورت رسمي به عتبات عاليات اعزام شدند، افزود: در مجموع در كشور جايگاه سوم را در اين زمينه داريم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران