توصیه‌های مهم پزشکی به زائران بهاری عتبات عالیات توصیه‌های مهم پزشکی به زائران بهاری عتبات عالیات توصیه‌های مهم پزشکی به زائران بهاری عتبات عالیات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توصیه‌های مهم پزشکی به زائران بهاری عتبات عالیات توصیه‌های مهم پزشکی به زائران بهاری عتبات عالیات توصیه‌های مهم پزشکی به زائران بهاری عتبات عالیات توصیه‌های مهم پزشکی به زائران بهاری عتبات عالیات توصیه‌های مهم پزشکی به زائران بهاری عتبات عالیات

توصیه‌های مهم پزشکی به زائران بهاری عتبات عالیات

پزشکان به زائرانی که قصد زیارت عتبات عالیات را در ایام بهار دارند، توصیه می‌کنند برای پیشگیری از بیماری‌های تنفسی و عوامل بیماری‌زا ماسک تنفسی به همراه بیاورند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، وجود ريزگردها در كشور عراق به ويژه شهرهاي نجف و كربلا در برخي روزها، امكان تنفس را براي زائران سخت مي‌كند كه پيشنهاد مي‌كنيم براي دچار نشدن به بيماري‌هاي تنفسي از ماسك استفاده كنند.
پزشكان به زائراني كه در ايام بهار قصد زيارت عتبات عاليات را دارند، توصيه مي‌كنند كه براي پيشگيري از بيماري‌هاي تنفسي و عوامل بيماري‌زا ماسك تنفسي همراه خود بياورند و يا حتي الامكان در زمان‌هايي كه با اوج ريزگردها در آسمان روبه‌رو هستيم، از هتل بيرون نروند.
تهيه ماسك‌هاي تخم مرغي و يا كتاني از داروخانه‌هاي سطح شهر به زائران توصيه مي شود كه مي توانند يكي از آنها را براي پوشش بيني و دهان خود انتخاب كنند.
همچنين با توجه به در پيش بودن فصل گرما در كشور عراق به زائران عتبات عاليات توصيه مي شود كه از مايعات كافي به ويژه آب و دوغ كم نمك در اين سفر معنوي بيشتر استفاده كنند و مراقب باشند كه حتما اين مايعات در بسته‌هاي پلمپ شده باشد.
يكي از پزشكان حاضر در كربلا، زائران را نسبت به استفاده از غذاهاي بيرون از هتل و يا غذاهاي سرو شده در رستوران‌هاي سطح شهر به شدت نهي مي‌كند و به ويژه از بيماران گوارشي مي‌خواهد كه تنها از غذاهايي كه توسط آشپزخانه مركزي تهيه و در هتل محل اقامت توزيع مي‌شود استفاده كنند.
وي به زائراني كه دچار بيماري‌هاي مزمن هستند مانند بيماران قلبي، تنفسي و خوني توصيه مي‌كند كه پيش از اين سفر معنوي با پزشك مربوطه مشورت كرده و به اندازه يك هفته داروي خود را به همراه بياورند و از خوردن هر دارويي بدون مشورت پزشك به شدت پرهيز كنند.
توصيه ديگر پزشكان به بيماران كليوي است كه بايد مراقب باشند دچار كم آبي نشوند، مايعات زياد مصرف كنند و مرتب به دستشويي بروند؛ بيماران مفاصلي و استخواني نيز در بالا رفتن از پله و پياده‌روي زياده‌روي نكنند و بيماران قلبي هم مراقب باشند دچار هيجان، استرس و بي‌خوابي نشوند.




نظرات کاربران