فضیلت ذکر صلوات و جایگاه مقام رضا فضیلت ذکر صلوات و جایگاه مقام رضا فضیلت ذکر صلوات و جایگاه مقام رضا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فضیلت ذکر صلوات و جایگاه مقام رضا فضیلت ذکر صلوات و جایگاه مقام رضا فضیلت ذکر صلوات و جایگاه مقام رضا فضیلت ذکر صلوات و جایگاه مقام رضا فضیلت ذکر صلوات و جایگاه مقام رضا

فضیلت ذکر صلوات و جایگاه مقام رضا

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا از مقام رضا به عنوان بالاترین مقام نام برد و آن را یکی از شرایط مهمی برشمرد که سبب رحمت الهی بر بندگان می شود.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت الاسلام والمسلمين حبيب الله فرحزاد در مراسم سخنراني بعثه مقام معظم رهبري در حرم مطهر امام حسين(ع) با اشاره به روايتي از امام صادق(ع)، به بيان فضيلت ذكر صلوات بر محمد و آل محمد(ص) پرداخت.
وي افزود: امام صادق(ع) مي فرمايند «چون نام پيغمبر برده شود، بسيار بر او صلوات بفرستيد؛ زيرا هر كه يك مرتبه بر پيامبر صلوات بفرستد خداي متعال هزار مرتبه به همراه هزار گروه از ملائكه بر او درود ميفرستد و هيچ مخلوقي از آفريده هاي الهي باقي نمي ماند مگر آنكه بر آن بنده صلوات مي فرستد».
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در ادامه با بيان اينكه راه برگشت و توبه براي همه باز است، به داستان زليخا و ماجرايي كه بين او و حضرت يوسف(ع) پيش آمد اشاره كرد كه در نهايت از عملكرد خود به درگاه الهي توبه كرد و با دعاي حضرت يوسف(ع) دوباره جوان شد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود از مقام رضا به عنوان بالاترين مقام نام برد و تصريح كرد: هر بنده اي كه بخواهد مورد رحمت قرار گيرد و رضوان الهي بر او واجب شود، بايد به جايي برسد كه خداوند از او راضي باشد و او هم از خدا راضي باشد.
حجت الاسلام والمسلمين فرحزاد با بيان اينكه رحمت خداوند بسيار گسترده است، اظهار داشت: خداي متعال در قرآن مي فرمايد كه عذاب من به يك عده خاص مي رسد اما رحمت من عام است.
وي همچنين از زائران اباعبدالله الحسين(ع) خواست كه قدر خود را بدانند و با استناد به روايتي، گفت: خداوند از هر قطره عرق زائر امام حسين(ع)، هفتاد هزار فرشته خلق مي كند كه خدا را تسبيح مي كنند.




نظرات کاربران