رئیس سازمان حج خبر داد؛

تازه‌ترین برنامه ریزی‌های برای تهیه سوغات با کیفیت ایرانی رئیس سازمان حج خبر داد؛

تازه‌ترین برنامه ریزی‌های برای تهیه سوغات با کیفیت ایرانی رئیس سازمان حج خبر داد؛

تازه‌ترین برنامه ریزی‌های برای تهیه سوغات با کیفیت ایرانی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رئیس سازمان حج خبر داد؛

تازه‌ترین برنامه ریزی‌های برای تهیه سوغات با کیفیت ایرانی رئیس سازمان حج خبر داد؛

تازه‌ترین برنامه ریزی‌های برای تهیه سوغات با کیفیت ایرانی رئیس سازمان حج خبر داد؛

تازه‌ترین برنامه ریزی‌های برای تهیه سوغات با کیفیت ایرانی رئیس سازمان حج خبر داد؛

تازه‌ترین برنامه ریزی‌های برای تهیه سوغات با کیفیت ایرانی رئیس سازمان حج خبر داد؛

تازه‌ترین برنامه ریزی‌های برای تهیه سوغات با کیفیت ایرانی
رئیس سازمان حج خبر داد؛

تازه‌ترین برنامه ریزی‌های برای تهیه سوغات با کیفیت ایرانی

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: با طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها تلاش کرده‌ایم بستری را با استفاده از ابزار‌های روز به ویژه فضای مجازی ایجاد کنیم تا کالا‌های مورد پسند مردم که آن‌ها را به عنوان سوغات تهیه می‌کنند، توسط مجموعه‌های داخلی ارائه شود، به نوعی که زائران قدرت انتخاب داشته باشند و خرید کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حميد محمدي رئيس سازمان حج و زيارت در برنامه زنده روي خط شبكه خبر درباره آخرين اقدامات صورت گرفته براي حج تمتع 97 و همچنين اهتمام سازمان حج و زيارت به شعار سال اظهار كرد: فرآيند برنامه هاي مرتبط به زائران عزيز در حال انجام است.
وي افزود: با توجه به شعار سال كه حمايت از كالاي ايراني است، سازمان حج و زيارت با همكاري بعثه مقام معظم رهبري، بستر مناسبي را براي تهيه سوغات زائران گرامي در ايران فراهم ساخته است.
رئيس سازمان حج و زيارت تصريح كرد: از چندي قبل سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري با تمركز بر استفاده از ظرفيت مجموعه هاي توانمند بخش خصوصي، راهكارهاي فراهم آمدن بستري مناسب براي تهيه سوغات با كيفيت از مجموعه هاي داخلي را مورد تاكيد و توجه قرار داده اند.
محمدي با بيان اينكه كارهاي مطالعاتي و كارشناسي براي تهيه سوغات از توليدات با كيفيت داخلي انجام گرفته است، توضيح داد: در اين رابطه با استفاده از توانايي توليد كنندگان داخلي و همچنين بستر فضاي مجازي، امكان انتخاب كالا در ايران و خريد سهل آن توسط حجاج فراهم شده است.
وي افزود: مطالعه كافي بر روي كالاهاي مورد اقبال زائران به عنوان سوغات قرار گرفته و قطعا شركت هاي داخلي، اين كالاها را با قيمت مناسب و كيفيتي مقبول، ارائه خواهند كرد.
رئيس سازمان حج و زيارت تصريح كرد: يكي از برنامه ريزي ها براي بهره گيري از بستر توليد كنندگان داخلي و همچنين فضاي مجازي به سهولت فرآيند تهه سوغات و ارسال آن به درب منزل زائر باز مي گردد؛ يعني زائران گرامي فقط با تهيه بسته سوغات مدنظر، زمان و مكان خود را اعلام مي كنند.
محمدي با بيان اينكه فرآيند تهيه سوغات از توليد كنندگان داخلي نيازمند برنامه ريزي مدوني است، توضيح داد: سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري كارهاي كارشناسي را انجام داده و اين مهم را هدايت مي كنند تا توليد كنندگان داخلي توانايي ارائه كالاهاي خود را داشته باشند.
وي افزود: زائران حتي مي توانند در زمان سفر نيز به انتخاب كالاهاي ارائه شده بپردازند و ضمن اينكه اين كالاها را با كالاهاي موجود در عربستان (شهرهاي مدينه و مكه) مقايسه كنند.
رئيس سازمان حج و زيارت اظهار كرد: قطعا تسهيلات بسيار قابل توجه به همراه كيفيت و قيمت مناسب از سوي توليد كنندگان ما داده خواهد شد؛ شرايط اين برنامه هاي ذكر شده در حال فراهم است و به زودي در اين رابطه اطلاع رساني خواهد شد.
محمدي در ادامه در خصوص جمعيت زائران ايراني و برنامه هاي در نظر گرفته شده براي آنها توضيح داد: امسال 85 هزار و 200 نفر از زائران عزيز در قالب 576 كاروان به مدينه و مكه اعزام مي شوند.
وي افزود: كاروانهاي ما بر اساس دسته بندي صورت گرفته 85 نفره تا 160 نفره خواهد بود و در حال حاضر جلسات آموزشي زائران در حال برگزاري است؛ جلسات آموزشي نيز 10 تا 12 جلسه ر نظر گرفته شده است كه در هر استان نيز يك همايش آموزشي متمركز تشكيل مي شود.
رئيس سازمان حج و زيارت تصريح كرد: نخستن گروه زائران ايراني روز 25 تير ماه به مدينه منوره اعزام خواهند شد و از اين تاريخ فرآيند اعزام زائران آغاز مي شود.
محمدي درباره زمان پرداخت قسط دوم زائران حج تمتع 97 گفت: براي تسهيل امور زائران عزيز، دريافت مبلغ حج تمتع 97 را در دو قسط تعيين كرديم كه بخش نخست آن در زمان ثبت نام دريافت شد.
وي با بيان اينكه درجه بندي كاروانهاي حج و زيارت امسال از 13 ميليون و 500 هزار تومان تا 18 ميليون و 500 هزار تومان بوده است، گفت: در بخش نخست حدود 10 ميليون تومان از هزينه زائران محاسبه و دريافت شد كه البته همه اين مبلغ نيز به صورت نقدي دريافت نشد.
رئيس سازمان حج و زيارت توضيح داد: هزينه فيش حج، سود تسهيلات فيش از مبلغ 10 ميليون تومان كسر شد و زائران مابه التفاوت را در مرحله نخست پرداخت كردند.
محمدي افزود: مبلغ باقيمانده براي زائران نيز با عنوان قسط دوم، هفته آينده بايد واريز شود؛ البته در اين بخش نيز تسهيلات يك ميليون و 400 هزار توماني بانك ملي براي زائران محاسبه مي شود و آنها باز هم بايد مابه التفاوت را بپردازند كه اين رويكرد براي سهولت زائران و رفاه آنها بوده است.
وي درباره اين پرسش كه آيا نرخ حج تمتع با ارز 4 هزار و 200 تومان محاسبه مي شود يا خير گفت: برنامه ريزي مناسبي در اين زمينه انجام شده است؛ با مساعدت بانك مركزي كشورمان، ارز حج تمتع اسفند ماه قطعي، نهايي و خريداري شده است؛ يعني در واقع با نرخ اسفند ماه كه دلار حدود 3 هزار 900 تومان بوده است انجام گرفت و نرخ جديد ارز هيچ تاثيري در حج ندارد.
رئيس سازمان حج و زيارت درباره طول مدت سفر كه بين 28 تا 45 روز است، اظهار كرد: كل موسم حج تمتع 15 روز است و 5 روز هم اقامت در مدينه انجام مي گيرد اما به دليل برخي شرايط در فرودگاههاي مدينه و جده اين ميزان و زمانبندي افزايش دارد و برنامه ريزي اينگونه انجام شده است.
محمدي تاكيد كرد: علت اين تعداد روز اقامت به خاطر محدوديت هاي فرودگاهي عربستان بوده است كه ما نيز بر اين منوال اعزام خواهيم داشت.
وي درباره معاينات پزشكي حجاج اظهار كرد: تعداد كساني كه معاينات پزشكي نداده اند بسيار اندك است و از آنها مي خواهيم ظرف امروز و فردا به اين كار مبادرت ورزند چراكه فرصت در اين رابطه بسيار محدود است و از طرفي پرداخت قسط دوم از هفته آينده آغاز خواهد شد.
رئيس سازمان حج و زيارت به زائران توصيه كرد: سفر حج سفري خاص و ويژه از لحاظ معنوي و حتي اجراي محسوب مي شود و با ديگر سفرها قابل مقايسه نيست بنابراين زائران بايد همه جوانب را در نظر بگيرند و در اين رابطه اطلاع رساني هاي لازم انجام شده است.
محمدي تصريح كرد: زائران به مسائل مربوط به آموزش و اطلاع رساني توجه ويژه اي داشته باشند و به مسائلي مانند منا و تشريق و ... اهتمام كنند.
وي در پايان اظهار كرد: با توجه به تمركز بر روي پيام رسان هاي داخلي، سازمان حج و زيارت نيز در بحث اطلاع رساني، كانال هايي را در پيام رسان داخلي گپ ايجاد كرده است كه زائران عزيز حتما بايد عضو اين كانال ها شوند و با توجه به اين اطلاع رساني و آموزش ها، بيد دغدغه كمتري داشته باشند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران