اربعین مرثیه به نمایشگاه کتاب رسید اربعین مرثیه به نمایشگاه کتاب رسید اربعین مرثیه به نمایشگاه کتاب رسید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اربعین مرثیه به نمایشگاه کتاب رسید اربعین مرثیه به نمایشگاه کتاب رسید اربعین مرثیه به نمایشگاه کتاب رسید اربعین مرثیه به نمایشگاه کتاب رسید اربعین مرثیه به نمایشگاه کتاب رسید

اربعین مرثیه به نمایشگاه کتاب رسید

همزمان با اعیاد شعبانیه، کتاب «اربعین مرثیه» (برترین اشعار عاشورایی فارسی به داوری کارشناسان) منتشر شد. این کتاب، محصول نهایی پژوهشی است که در سال‌های 1394 و 1395 در بنیاد دعبل خزاعی انجام شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، همزمان با اعياد شعبانيه، كتاب «اربعين مرثيه» (برترين اشعار عاشورايي فارسي به داوري كارشناسان) منتشر شد. اين كتاب، محصول نهايي پژوهشي است كه در سال‌هاي 1394 و 1395 در بنياد دعبل خزاعي انجام شده است.
در اين طرح، با رأي و نظر 40 نفر از كارشناسان و صاحبنظران شعر مذهبي، سروده‌هاي شاخص هزارسال شعر عاشورايي فارسي در دو مقطع (يكي از قرن چهارم هجري تا انقلاب اسلامي و دوم دوره‌ي پس از انقلاب اسلامي) بررسي شده و برترين آن‌ها براساس معدل امتيازات داوران انتخاب شده‌اند. از حسن اتفاق، اشعار برگزيده 40 قطعه اند كه 28 قطعه به مقطع نخست و 12 قطعه به مقطع دوم تعلق دارند.
فهرست داوران مشاركت‌كننده در اين طرح، ‌طيف متنوعي از نام‌ها را شامل مي‌شود؛ از چهره‌هاي دانشگاهي مانند دكتر محمدرضا سنگري، دكتر غلامرضا كافي و دكتر اسماعيل اميني تا چهره‌هاي حوزوي مانند حجت‌الاسلام سيدابوالقاسم حسيني (ژرفا) و حجت‌الاسلام محمد صحتي سردرودي؛ از چهره‌هاي پيشكسوت مانند مهدي آصفي و محمدعلي مجاهدي و مرحوم غلامرضا شكوهي تا چهره‌هاي جوان مانند محمود حبيبي كسبي و محمدسعيد ميرزايي و جواد هاشمي؛ از شاعراني چون علي‌رضا قزوه، عبدالجبار كاكايي، محمدكاظم كاظمي، سعيد بيابانكي، رضا اسماعيلي و مرتضي اميري اسفندقه تا پژوهشگراني چون دكتر رضا بيات، دكتر مرضيه محمدزاده، مهدي امين‌فروغي و سيدمهدي حسيني. در كتاب اربعين مرثيه، متن كامل اشعار گزيده، همراه با معرفي و مشخصات فني آن‌ها و نيز امتيازات داوران آمده است.
اين كتاب توسط انتشارات سپيده‌باوران در 448 صفحه قطع وزيري و در شمايلي نفيس و فاخر به بازار عرضه مي‌شود.
علاقه مندان مي توانند در نمايشگاه كتاب، شبستان اصلي در راهرو 18 غرفه 26 اين كتاب را تهيه نمايند.
براي سفارش كتاب به صورت آنلاين به اين صفحه مراجعه بفرماييد.


| شناسه مطلب: 88398




تازه هاي نشر اربعين



نظرات کاربران