پنج محموله سنگ نما از محلات به نجف اشرف بارگیری شد پنج محموله سنگ نما از محلات به نجف اشرف بارگیری شد پنج محموله سنگ نما از محلات به نجف اشرف بارگیری شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پنج محموله سنگ نما از محلات به نجف اشرف بارگیری شد پنج محموله سنگ نما از محلات به نجف اشرف بارگیری شد پنج محموله سنگ نما از محلات به نجف اشرف بارگیری شد پنج محموله سنگ نما از محلات به نجف اشرف بارگیری شد پنج محموله سنگ نما از محلات به نجف اشرف بارگیری شد

پنج محموله سنگ نما از محلات به نجف اشرف بارگیری شد

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات محلات گفت: پنج محموله سنگ نما و بخش های کامل ستون سنگی روز شنبه از شهرستان محلات برای استفاده در طرح توسعه حرم علوی و صحن و شبستان حضرت زهرا(س) در نجف اشرف بارگیری شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، محمد نجفي در گفت و گو با ايرنا افزود: اين محموله شامل 2 بار از اجزاي ستون نظير سر ستون، پاستون، قلمه ، ابزاري و رينگ، 2 بار سنگ نما تراورتن و يك بار سنگ مرمر است كه از طريق مرز مهران عازم نجف اشرف شد.
وي بيان كرد: 280 متر سنگ مرمر و 760 متر سنگ تراورتن همراه اجزاي ستون كه در كارگاه هاي توليدي سنگ نما در محلات فرآوري شده، براي بازسازي صحن حضرت زهرا ( س) بار گيري و ارسال شد.
مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات شهرستان محلات بيان كرد: 604 پايه ستون نيز تعهد شده كه تمامي آن ها ساخته و تحويل شده است و از زمستان پارسال تاكنون 230 ستون اضافه بر تعهد ساخته و به نجف اشراف ارسال شده است.
وي بيان كرد: ستون هاي ارسالي جديد شامل سرستون، رينگ ستون و ميله ستون ساخته شده در كارگاه فرآوري سنگ محلات است كه با استفاده از سنگ كوپ مرمر سفيد استخراج شده از معادن استان كرمان و آذرشهر ساخته شده اند.
وي گفت: براي نخستين بار در خاورميانه، تجهيزات پيشرفته و تخصصي برش ستون سنگي در اشكال متنوع در كارگاه هاي مجتمع سنگ بري محلات مستقر شد.
نجفي بيان كرد: يكي از صنعتگران نيكوكار اين شهرستان مراحل تهيه سنگ، فرآوري و نصب ستون در محوطه صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف را بر عهده گرفته است.
مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات شهرستان محلات بيان كرد: محلات رتبه اول را در سطح كشور و استان از نظر جمع آوري و ارسال كمك هاي نقدي و غير نقدي عتبات عاليات دارد.
وي بيان كرد: سه ميليارد و 881 ميليون ريال در سال گذشته به غير از سنگ نما و ستون توسط مردم محلات براي بازسازي عتبات عاليات كمك شد.
محلات از توابع استان مركزي براي چهارمين سال متوالي در امر كمك به بازسازي عتبات عاليات طبق سنجش ستاد مركزي رتبه نخست كشور را كسب كرده است.
شهرستان محلات با 55 هزار نفر جمعيت، قطب توليد سنگ نما در كشور است كه در فاصله 105 كيلومتري اراك قرار دارد.


| شناسه مطلب: 88546




بازسازي عتبات



مطالب مرتبط

نظرات کاربران