فعالیت۸دفتر زیارتی دراستان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت۸دفتر زیارتی دراستان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت۸دفتر زیارتی دراستان کهگیلویه و بویراحمد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فعالیت۸دفتر زیارتی دراستان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت۸دفتر زیارتی دراستان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت۸دفتر زیارتی دراستان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت۸دفتر زیارتی دراستان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت۸دفتر زیارتی دراستان کهگیلویه و بویراحمد

فعالیت۸دفتر زیارتی دراستان کهگیلویه و بویراحمد

رئیس حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزایش امنیت زائرین در گرو پوشش ساماندهی در قالب سازمان حج و زیارت است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، رحمان فاضلي ظهر سه شنبه در نشست شوراي فرهنگ عمومي استان افزود: حج و زيارت استان در حوزه زيارت در كشور عراق پوشش عادي و اربعين را انجام مي دهد كه پنج هزارو ۱۴۴ نفر در سال گذشته به زيارت كربلا اعزام شدند.
فاضلي ابراز داشت: در راهپيمايي اربعين، عليرغم تاكيدات صريح قانوني كه بايد زيارت ها توسط حج و زيارت و با ساماندهي آن انجام شود، افرادي تحت عنوان "آزاد بر" نسبت به انتقال افراد اقدام مي كنند.
وي افزود: آسيب هاي مختلفي در قالب اين اعزام ها به وجود مي آيد كه مشكلاتي را نيز رقم مي زند.
رئيس حج و زيارت استان گفت: ‌حج و زيارت قرارداد امنيتي دارد و پوشش افراد در حوزه خدماتي نيز مناسب بوده و اين در حالي است كه "آزادبرها" خدمات مطلوبي ندارند.
فاضلي بيش از ۹۷ درصد سوانح به وجود آمده در كشور عراق براي زائران جامعه هدف را در حوزه خارج از پوشش حج و زيارت دانست و گفت: نحوه بررسي و پوشش مشكلات مردم توسط "آزادبرها" مشخص نيست.
وي ابراز داشت: بايد با اولويت فرهنگ سازي نسبت به رفع مشكلات اين بخش اقدام كرد و در كنار آن اقدامات قهري و قانوني ضروري است.
فاضلي خاطرنشان كرد: گاها ديده مي شود كه دستگاه ها نيز از طريق "آزادبرها" نسبت به اعزام ها اقدام مي كنند.
رئيس حج و زيارت استان بيان داشت: در حال حاضر هشت دفتر مجاز زيارتي در سطح استان فعاليت هاي پوششي اعزام را انجام مي دهند و در زمان اربعين نيز دفاتر زيارتي موقت فعال مي شوند.




نظرات کاربران