اجرای ۲۰۰ طرح بازسازی در عتبات عالیات عراق اجرای ۲۰۰ طرح بازسازی در عتبات عالیات عراق اجرای ۲۰۰ طرح بازسازی در عتبات عالیات عراق بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اجرای ۲۰۰ طرح بازسازی در عتبات عالیات عراق اجرای ۲۰۰ طرح بازسازی در عتبات عالیات عراق اجرای ۲۰۰ طرح بازسازی در عتبات عالیات عراق اجرای ۲۰۰ طرح بازسازی در عتبات عالیات عراق اجرای ۲۰۰ طرح بازسازی در عتبات عالیات عراق

اجرای ۲۰۰ طرح بازسازی در عتبات عالیات عراق

مدیر ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان شرقی گفت: تاکنون ۲۰۰ طرح بزرگ و کوچک مختلف عمرانی، بازسازی و مرمت حرم های مطهر ائمه اطهار(ع) در شهرهای نجف، کربلا، سامرا و کاظمین آغاز و اجرا شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، علي داداش زاده، مدير ستاد بازسازي عتبات عاليات در آذربايجان شرقي امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه به تشريح فعاليت‌ها و برنامه‌هاي ستاد پرداخت و اظهار داشت: آذربايجان شرقي به عنوان نخستين استان كشور در سال 1382 وارد عرصه بازسازي عتبات عاليات شد و ستاد خودجوش مردمي در تبريز فعاليت خود را آغاز كرد.
وي با بيان اين‌كه مردم متدين آذربايجان حتي در دوران جنگ داخلي عراق و حضور گروه هاي تكفيري در عتبات نيز فعاليت هايي در راستاي بازسازي عتبات عاليات داشته‌اند، گفت: با تاسيس ستاد بازسازي كشور در سال 1384 و ابلاغ آن به استان هاي مختلف كشور، دفتر اين ستاد در تبريز فعاليت خود در حوزه هاي خدماتي و عمراني آغاز كرد.
داداش زاده يادآور شد: فعاليت اصلي ستاد در سال هاي اوليه تنها جمع آوري نذورات مردمي بود كه بعدها با فعال شدن دفتر ستاد در تبريز، اين نذورات با چاپ قبوض همراه شد و فعاليت هاي ستاد در ساير حوزه هاي خدماتي از قبيل پذيرايي از زائران ايراني و خارجي و نيز فعاليت هاي عمراني پيگيري شد.
وي با بيان اين‌كه ستاد بازسازي عتبات عاليات استان تاكنون 200 طرح بزرگ و كوچك مختلف عمراني، بازسازي و مرمت حرم هاي مطهر ائمه(ع) در شهرهاي نجف، كربلا، سامرا و كاظمين را آغاز كرده و از اين تعداد 150طرح را به اتمام رسيده است، گفت: صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف اشرف در زميني به وسعت 220 هزار مترمربع بزرگترين پروژه در حال اجراي ستاد است.
مدير ستاد بازسازي عتبات عاليات در آذربايجان شرقي ادامه داد: صحن عقيله بني هاشم با عنوان صحن حضرت زينب(س) در مساحت پنج هكتار در كربلا، ترفيع گنبد امام حسين (ع) تا 5/7 متر همراه با لاغرسازي ستون هاي اطراف ضريح از ديگر طرح هاي بزرگ ستاد در كربلاي معلي است.
وي از فعاليت دفاتر نمايندگي ستاد بازسازي عتبات استان در تمامي 21 شهرستان آذربايجان شرقي فعال شده است، افزود: در هر شهرستاني كه استقبال مردمي زياد بوده، دفاتر راه‌اندازي شده؛ چنانكه در آينده نزديك در مناطقي از قبيل اسپيران، مايان، ممقان و گوگان نيز ايجاد شود.
مدير ستاد بازسازي عتبات عاليات در آذربايجان شرقي در بخش ديگري از سخنان خود برپايي دومين نمايشگاه فعاليت هاي ستاد بازسازي عتبات عاليات در ماه مبارك رمضان خبر داد و اظهار اظهار داشت: اين نمايشگاه از 11 تا 18 خرداد جاري از ساعت 12 تا 20 در محل مصلاي اعظم امام خميني(ره) تبريز برپا مي شود.


| شناسه مطلب: 88657




بازسازي عتبات



نظرات کاربران