شرایط و تعهدات بیمه حجاج تمتع 97 اعلام شد شرایط و تعهدات بیمه حجاج تمتع 97 اعلام شد شرایط و تعهدات بیمه حجاج تمتع 97 اعلام شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شرایط و تعهدات بیمه حجاج تمتع 97 اعلام شد شرایط و تعهدات بیمه حجاج تمتع 97 اعلام شد شرایط و تعهدات بیمه حجاج تمتع 97 اعلام شد شرایط و تعهدات بیمه حجاج تمتع 97 اعلام شد شرایط و تعهدات بیمه حجاج تمتع 97 اعلام شد

شرایط و تعهدات بیمه حجاج تمتع 97 اعلام شد

شرایط و تعهدات بیمه حجاج سال 1397 اعلام شد که بر اساس آن زائران خانه خدا از مزایای بیمه درمان، عمر، حادثه، مسئولیت (بار) استفاده می‌کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، بر اساس اعلام سازمان حج و زيارت، قرارداد گروهي بيمه درمان، عمر، حادثه، مسئوليت (بار) زائران حج تمتع سال ۱۳۹۷ با شركت سهامي بيمه ايران منعقد شده است.
بيمه زائران خانه خدا از ۴۸ ساعت قبل از اعزام آغاز مي‌شود، به طوري كه تمامي زائران حج ۹۷ از دو روز قبل از پرواز، بيمه هستند و در صورت بروز مشكل، بيمه متعهد است كه خسارات وارده را تأمين كند.
در طول سفر نيز حاجيان از تمامي مزاياي بيمه برخوردار هستند و حتي پس از پايان سفر حج با توجه به برخي مشكلات احتمالي زائران خانه خدا تحت پوشش بيمه حج قرار دارند؛ تا جايي كه ۷۲ ساعت يعني به مدت ۴ روز پس از بازگشت به ايران همچنان بيمه آن‌ها پابرجاست و در صورت ايجاد مشكل امكان استفاده از اين بيمه براي آن‌ها مهيا است.
وجوه نقد، طلا، جواهرات، اوراق بهادار، سمعك، عينك، ساعت مچي، كالسكه بچه، ويلچر، دارو و مواد غذايي، گوشي تلفن همراه، عطر و ادكلن و هر آنچه كه ماهيت بار ندارد، از تعهدات بيمه براي زائران حج ۹۷ خارج است و زائران بايد بدانند كه بيشتر مواظب اين وسايل باشند چرا كه در صورت مفقودي يا مشكلي براي آن‌ها، اين چنين وسايلي تحت پوشش بيمه نيست.
بيمه عمر، حوادث و درمان (سرمايه و تعهدات)
1-1 در صورت فوت به هر علت هر يك از بيمه شدگان پرداخت غرامت به مبلغ 200,000,000 ريال است.
1-2 در صورت فوت بيمه‌شدگان در اثر حادثه، پرداخت غرامت به مبلغ 2.500,000,000 ريال است.
1-3 بديهي است در صورت فوت بر اثر حادثه هر يك از بيمه‌شدگان در طول مدت قرارداد، ميزان غرامت فوت 2.700,000,000 ريال است.
1-4 در صورت بروز حادثه منجر به نقص عضو و يا از كار افتادگي دائم و كامل، پرداخت غرامت مبلغ 2.500,000,000 ريال است.
1-5 در صورت بروز حادثه منجر به نقص عضو و يا از كار افتادگي دائم و جزئي، پرداخت غرامت حداكثر تا سقف مبلغ 2.500,000,000 ريال است.
1-6 در صورت بستري شدن بيمه شده در مراكز درماني ايران به علل بيماري يا حادثه در زمان پوشش بيمه‌اي، پرداخت خسارت تا سقف 200،000،000ريال است.
1-7 هزينه مراجعت زائر بيمار يا مصدوم از ايستگاه پروازي به شهر محل اعزام، با ارائه رسيد معتبر از محل بند 1‏-6 است.
1-8 هزينه مراجعت زائر فوت شده از ايستگاه پروازي به شهر محل اعزام، با ارائه رسيد معتبر از محل بند 1‏-1 است.
1-9 مدت پوشش هر يك از بيمه شدگان (زائرين، عوامل ستادي، عوامل اجرايي، روحانيون و كادر پزشكي ) 48 ساعت قبل از اعزام تا 72 ساعت پس از مراجعت خواهد بود.
در صورتي كه زائر در عربستان بيمار يا مصدوم گشته و بر اثر آن به ايران مراجعه و به مراكز درماني مراجعه نمايد تا دو هفته پس از بازگشت تحت پوشش خواهد بود.
1-10 پرداخت هزينه‌هاي درمان سرپايي و پاراكلينيكي به علت بيماري يا حادثه همانند انجام نوار قلب، راديولژي، آزمايشان اورژانس، گچ گيري و نظاير آن تا سقف 20.000.000 ريال امكان پذير است.
1-11 پرداخت هزينه‌هاي درماني بيمار يا مصدومي كه به دليل بيماري يا حادثه در بيمارستان بستري و تحت درمان قرار گرفته و با نظر پزشك معالج خويش ترخيص شده و به منظور ادامه درمان حداكثر تا مدت 90 روز از زمان وقوع بيماري يا حادثه قادر به انجام هزينه و يا بستري در مراكز درماني خواهد بود و پس از آن پوشش بيمه‌اي نامبرده امكان پذير نخواهد بود.
1-12 پرداخت هزينه انتقال بيماران حادثه ديده از ناحيه شكستگي ستون فقرات، ‌لگن و فمور در هنگام عمليات حج، پس از ترخيص از بيمارستان جهت انتقال به مكه، مدينه يا جده، حداكثر تا سقف 400 ريال سعودي است.
1-13 هزينه‌هاي مربوط به تهيه داروهاي مصرفي زائرين با دستور پزشكان مركز پزشكي حج كه در ليست داروهاي مركز پزشكي نمي باشد تا سقف 200 ريال سعودي از طريق بيمه گر قابل پرداخت است. (مشروط بر تائيد مركز پزشكي حج)
تبصره: مديران محترم كاروان‌ها مي‌بايست با ارائه مشخصات زائر اعم از نام و نام خانوادگي، شماره كاروان نسبت به پرداخت هزينه مذكور (بند 1‏-12) و (بند 1‏-13) اقدام و نهايتاً از طريق مراجعه به نماينده بيمه ايران مستقر در ستادهاي مكه و مدينه با ارائه مدارك مثبته نسبت به تسويه حساب اقدام خواهند كرد.
1-14 شركت بيمه ايران متعهد گرديده نسبت به استقرار آمبولانس در ايستگاه هاي پروازي پُر ترافيك بصورت دائمي و در ايستگاه‌هاي داراي ترافيك پايين به صورت آنكال با تجهيزات مناسب در زمان رفت و برگشت زائرين جهت ارائه خدمات درماني و انتقال بيماران به بيمارستان‌هاي كشور تا پايان عمليات تمتع اقدام كنند.
بيمه مسئوليت (بار) تعهدات و پوشش‌ها
2-1 اموال هر نفر از زائرين در زمان رفت تا مبلغ 10,000,000 ريال تحت پوشش بيمه است.
2-2 اموال هر نفر از زائرين در زمان برگشت تا مبلغ 20,000,000 ريال تحت پوشش بيمه است.
2-3 خسارت دوربين فيلمبرداري و عكسبرداري پس از كسر 25% استهلاك تا سقف 8,000,000 ريال از سوي بيمه گر پرداخت خواهد شد و براي گوشي تلفن همراه غرامتي پرداخت نخواهد شد.
2-4 بار هر يك از زائرين از زمان رفت و تحويل بار به فرودگاه و تا زمان برگشت و تحويل بار به ايشان در فرودگاه ايران تحت پوشش بيمه است.
تبصره 1: لازم به ذكر است مسئوليت بار زائرين كه در زمان رفت يا برگشت از عربستان تحويل شركتهاي هواپيمايي شده و در ازاء آن تگ بار به زائرين تحويل شده با شركت‌هاي هواپيمايي بوده و شركت بيمه گر نسبت به اين لوازم تعهدي نخواهد داشت. فلذا نياز است زائرين گرامي نسبت به اخذ لوازم كامل خود از شركت‌هاي هواپيمايي توجيه شوند.
تبصره2: در صورت مفقودي اشياء و لوازم بايد مشخصات زائر و لوازم مفقود شده به اطلاع ستادهاي مستقر در مكه مكرمه و مدينه منوره يا مديريت‌هاي حج و زيارت استان هاي سراسر كشور اطلاع رساني مي‌شود.
واحدهاي مذكور پس از ثبت اطلاعات فوق در سايت بيمه زائرين تمتع سال 1397 و چاپ فرم از سايت مربوطه به مالباختگان تحويل خواهند كرد.
فرم چاپ شده پس از تأييد ستاد مكه مكرمه يا مدينه منوره و همچنين دفاتر حج و زيارت استانها و اداره رفاه در تهران قابل ارائه به شركت بيمه و اخذ خسارت است.
مضافاً اينكه مدت زمان لازم براي ارائه گزارش (فرم اشياء‌ گمشده) به شركت بيمه حداكثر از زمان برگشت به ايران حداكثر 3 ماه است.
تبصره3: وجوه نقد، طلا، جواهرات، اوراق بهادار، سمعك، عينك، ساعت مچي، كالسكه بچه، ويلچر، دارو و مواد غذائي، گوشي تلفن همراه، عطر و ادكلن و هر آنچه كه ماهيت بار ندارد، از تعهدات بيمه گر خارج بوده و جبران خسارت نخواهد شد.
تبصره4: به منظور جلوگيري از بروز اختلاف و اعتراض زائرين معزز، الزامي است قبل از اعزام كاروان، مواردي كه جزء استثنائات قرارداد بوده و قابل پرداخت نمي باشد، به درستي و به دقت به زائرين اطلاع رساني شود و همچنين از تأييد فرم‌هايي كه در آن موارد فوق الذكر درج گرديده، خودداري به عمل آيد.


| شناسه مطلب: 88689




حج تمتع بيمه حج 97



مطالب مرتبط

نظرات کاربران