همایش اسرار ومعارف حج در چهارمحال وبختیاری برگزار شد همایش اسرار ومعارف حج در چهارمحال وبختیاری برگزار شد همایش اسرار ومعارف حج در چهارمحال وبختیاری برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش اسرار ومعارف حج در چهارمحال وبختیاری برگزار شد همایش اسرار ومعارف حج در چهارمحال وبختیاری برگزار شد همایش اسرار ومعارف حج در چهارمحال وبختیاری برگزار شد همایش اسرار ومعارف حج در چهارمحال وبختیاری برگزار شد همایش اسرار ومعارف حج در چهارمحال وبختیاری برگزار شد

همایش اسرار ومعارف حج در چهارمحال وبختیاری برگزار شد

همایش اسرار و معارف حج با حضور زائران حج تمتع این استان روز گذشته در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، همايش هاي اسرار و معارف حج هر ساله در ماه مبارك رمضان با هدف استفاده از ظرفيت ارزشمند ماه مبارك رمضان در راستاي معرفت افزايي زائران در زمينه اسرار و معارف حج برگزار مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين مرتضوي با بيان اهميت ماه رمضان در خصوص خودسازي زائران خانه خدا افزود: دعاهاي متعددي در شب قدر وارد شده و در ميان خواسته هاي اين شب، كه شب تقدير انسان ها است، حج خانه خدا برجسته است. در بخشي از اين دعاها مي خوانيم: خداوندا! امسال و هر سال، تا وقتي مرا زنده مي داري، حجّ خانه خودت را روزي ام كن; آنهم در آساني و تندرستي و وسعت روزي از سوي خودت. و جايم را در آن جايگاه هاي ارزشمند و حرم هاي شريف خالي مگذار و از زيارت قبر پيامبرت محرومم مكن.
وي در ادامه افزود: امام جعفر صادق(عليه السلام) در وصيت به فرزندش، بهره گيري از ماه مبارك رمضان و شب قدر را گوشزد مي كند و يادآور مي شود كه در اين ماه و در شب قدر روزي انسان تقسيم مي شود، زمان مرگ انسان معين مي گردد و كاروان هاي حج كه به سوي خدا سفر مي كنند، مقرّر مي شوند.
حجت الاسلام مرتضوي در ادامه به اسرار حج در نهج البلاغه امير المومنين(ع) اشاره و افزود: امام علي(عليه السلام) در خطبه نخست نهج البلاغه كه سخن از خلقت آسمان و زمين، آدم و اهميت قرآن است، در فرازي به حج مي‌پردازند كه پيام ويژه آن مي‌تواند اين باشد كه حج بيت الله الحرام عصاره اسلام و دربرگيرنده مسائل مهم فردي، اجتماعي، تربيتي، اخلاقي و سياسي اين دين خاتم است. از همين رو حضرت در آغازين خطبه خود سخن از وجوب حج به ميان آورده و با تعابير گويا و دقيق، مسلمانان جهان را به انجام اين فريضه بزرگ تشويق مي‌كنند.
اين همايش با مديحه سرايي مداحان اهلبيت(ع) و پرسش و پاسخ زائران و روحانيون كاروانها ادامه يافت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران