نجف در شب 21 رمضان نجف در شب 21 رمضان نجف در شب 21 رمضان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نجف در شب 21 رمضان نجف در شب 21 رمضان نجف در شب 21 رمضان نجف در شب 21 رمضان نجف در شب 21 رمضان

نجف در شب 21 رمضان

نجف اشرف در شب 21 رمضان حال و هوای دیگری داشت و سیل جمعیت عاشق مولی الموحدین با چشمانی اشک بار ذکر یا علی و الغوث الغوث ... سردادند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، عاشقان دل سوخته مولا اميرالمومنين حضرت علي (ع) از سراسر عراق ، ايران اسلامي و ديگر كشورهاي جهان در دومين شب از شب هاي قدر به نجف اشرف آمدند تا درشهادت مولايشان به سوگ بنشينند.
ديشب در دومين شب قدر، دعا و توبه شب هاي احيا با حزن و اندوه شهادت اولين پيشواي شيعيان جهان به هم آميخته بود و زائران دلسوخته قرآن بر سر گرفته و با ذكر الغوث ، الغوث براي بخشش گناهان و برآورده شدن حاجت هايشان دست به دعا برداشتند.
در جاي جاي حرم حضرت علي (ع) ، عاشقان اهل بيت (ع) گروه گروه در حال عزاداري يا خواندن دعا يا زيارتنامه بودند ودر ايوان نجف چشم ها تا سحر بيدار بود و در اندوه علي و رنجهايش اشك ريخت.
درحرم مطهرحضرت علي (ع) ازبعدازظهرسه شنبه به سرعت ازدحام جمعيت شكل گرفت ، زائران سياه پوش با نداي 'لبيك يا علي'، 'تهدّمت والله اركان الهدي ' ، در صفوف فشرده وارد حرم مطهر مي شدند بطوريكه در شب 21 ماه مبارك رمضان يكي ديگر از زيارت هاي ميليوني رقم خورد.
عراقي ها همچون ايام زيارت اربعين، درايام شهادت امام علي (ع) از روزه داران و زائران مولي الموحدين پذيرايي مي كنند.موكب ها از چند روز پيش فعال شده و همه در تلاش بودند تا مقدمات پذيرايي و اطعام زائران را فراهم كنند.
جمعيتي كه براي دومين شب قدر و سالروز شهادت اميرالمومنين آمده بودند ، در حرم و خيابان ها و كوچه هاي اطراف آن خلاصه نمي شد، مسجد كوفه و خانه حضرت اميرالمومنين (ع)، مرقد ميثم تمار و مسجد سهله نيز مملو از زائراني بود كه در فراق امام علي (ع) سوگوار بودند.
اين حال و هوا درآستان هاي مقدس و ساير اماكن زيارتي در شهرهاي كربلا، كاظمين و سامرا نيز شكل گرفته و مجالس احياء و عزا برپابود.
در شب 21 ماه مبارك رمضان، مراقد امام حسين و حضرت عباس در كربلاي معلا ، مراقد امامين كاظمين و عسكريين و سرداب غيبت حضرت مهدي (عج) در كاظمين و سامرا را غم و اندوه فراگرفته بود و جمعيت عزادار سياه پوش كه براي مراسم احياء آمده بودند عشق و ارادت خود را به پيشواي عدالت و حق خواهي در حال و هوايي وصف ناشدني به نمايش گذاشتند.


| شناسه مطلب: 88727




احياء نجف قدر



مطالب مرتبط

نظرات کاربران