هدایت عامه، وظیفه هر مسلمان است هدایت عامه، وظیفه هر مسلمان است هدایت عامه، وظیفه هر مسلمان است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هدایت عامه، وظیفه هر مسلمان است هدایت عامه، وظیفه هر مسلمان است هدایت عامه، وظیفه هر مسلمان است هدایت عامه، وظیفه هر مسلمان است هدایت عامه، وظیفه هر مسلمان است

هدایت عامه، وظیفه هر مسلمان است

هدایت عامه وظیفه هر مسلمان وانبیا هدایت تکوینی مردم را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا ، حجت الاسلام و المسلمين سيد رضا فقيهي سخنران بعثه رهبري در جلسه روحانيون و مداحان اهل بيت (ع) گفت : امر خداوند ، امر تكويني و قابل توجه است .
وي افزود : ائمه هدايت تكويني داشته و تاثيرات وجودي دارند . ائمه افرادي را كه قابليت تكويني داشته باشند ، تصرف مي كنند . نمونه آن زهير بن قين است كه حضرت او را به كربلا دعوت كرد .
سخنران بعثه رهبري يادآور شد : زهير بن قين عثماني و از اهل سنت بود . اما سرشت خوبي داشت . او خبردار شد از كوفه بيرون آمد و نمي خواست در جريان درگيري هاي كربلا باشد .
حجت الاسلام والمسلمين فقيهي خاطر نشان كرد : زهير در مسير راه جايي را براي اطراق خود انتخاب كرد و مسير را به گونه اي مي رفت تا با امام روبرو نشود . امام حسين (ع) در اطراف او منزل و دنبال زهيرفرستادند .
وي با اشاره به عتاب همسر زهير گفت : زهير ابتدا درنگ كرد و مردد بود همسرش به او عتاب كرد و او را به پيشگاه حضرت فرستاد. وقتي زهير با حضرت صحبت و از خيمه بيرون آمد چهره اش دگرگون شد، او چنان وفادار امام شد كه در شب عاشورا سخنراني كرد .
سخنران بعثه رهبري افزود : ما روحاني هستيم و لباس پيامبر(ص) را برتن كرده ايم با اخلاق و رفتار مي توانيم افراد را جذب كنيم . سخنراني ها خيلي تاثير ندارد ، تربيت انسان ها با تواضع و اخلاق امكان پذير است .




نظرات کاربران