برنامه ریزی های انجام شده برای خرید سوغات توسط حجاج از داخل کشور برنامه ریزی های انجام شده برای خرید سوغات توسط حجاج از داخل کشور برنامه ریزی های انجام شده برای خرید سوغات توسط حجاج از داخل کشور بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برنامه ریزی های انجام شده برای خرید سوغات توسط حجاج از داخل کشور برنامه ریزی های انجام شده برای خرید سوغات توسط حجاج از داخل کشور برنامه ریزی های انجام شده برای خرید سوغات توسط حجاج از داخل کشور برنامه ریزی های انجام شده برای خرید سوغات توسط حجاج از داخل کشور برنامه ریزی های انجام شده برای خرید سوغات توسط حجاج از داخل کشور

برنامه ریزی های انجام شده برای خرید سوغات توسط حجاج از داخل کشور

در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برنامه ریزی های انجام شده برای تامین سوغات حجاج از بازار داخلی بررسی و بر لزوم پیگیری موضوع اختصاص ارز به زائران سفرهای زیارتی تاکید شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، سرپرست حجاج ايراني در نشست امروز شوراي برنامه ريزي و هماهنگي بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت تاكيد كرد: با توجه به نزديك شدن به زمان اعزام هاي حج 97 ، تصميم گيري به موقع براي جلوگيري ازآسيب ها ضروري است.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر لزوم توجيه زائران درجلسات متمركز آموزشي در استان ها و مناطق را يادآور شد و ازمسئولان فرهنگي و اجرايي خواست حداكثر بهره برداري از اين جلسات صورت گيرد.
وي تصريح كرد: در اين جلسات موضوعات كليدي براي زائران بيان شود و از طرح مطالب غير ضروري پرهيزگردد.
نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت گفت: بعثه مقام معظم رهبري ، سازمان حج وزيارت و صدا وسيما بايد نسبت به سال هاي قبل به موضوع اطلاع رساني اهتمام بيشتري داشته باشند.
درادامه اين جلسه آقاي حميد محمدي رئيس سازمان حج و زيارت با بيان اقدامات صورت گرفته براي تامين ارز مورد نيازحج امسال، تصريح كرد: با همكاري بانك مركزي در تلاش هستيم تا مشكلات باقيمانده در مورد انتقال ارز مربوط به هزينه هاي سفر حج برطرف گردد.
وي با اشاره به عضويت حدود 27 هزار نفر از زائران حج امسال در پيام رسان هاي ايراني افزود: ارتباط دو سويه خوبي با زائران و كارگزاران حج 97 برقرارشده است و اطلاعات كاربردي به صورت مستمر براي آنها ارسال و به سوالات شان پاسخ داده مي شود.
وي اضافه كرد: عمليات وارد كردن اطلاعات حجاج درسيستم مسار براي صدور رواديد سفر به عربستان هم آغاز شده و مشكلي در اين حوزه نخواهيم داشت.
بر پايه اين گزارش ، آقاي دكتر سيد‌علي مرعشي رئيس مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر نيز از ثبت نتايج معاينات پزشكي حجاج درنرم افزار اين مركزخبر داد و گفت: بسته بندي داروهاي انتقالي به عربستان درحال اتمام است و قرارداد حمل آن به امضاء رسيده و براي ترخيص داروها نيز برنامه ريزي شده است.
رئيس سازمان حج و زيارت هم ازمسئولان مركز پزشكي حج و زيارت خواست ضمن هماهنگي با وزارت بهداشت عربستان، زمينه استفاده ازامكانات بيمارستان هاي سعودي در مدينه منوره ، مكه مكرمه و مشاعر را براي درمان بيماران فراهم كنند.
اين جلسه با گزارش حجج الاسلام والمسلمين سيد جواد مظلومي معاون فرهنگي و حميد احمدي مدير آموزش بعثه مقام معظم رهبري درباره برنامه ريزي هاي صورت گرفته براي برگزاري جلسات اسرار و معارف حج و متمركز آموزشي در استانها ، اجراي طرح هاي مودت و ياوران حجاج و تهيه و توزيع بسته هاي فرهنگي ادامه يافت.
در پايان اين جلسه بر لزوم پيگيري موضوع اختصاص ارز به زائران سفرهاي زيارتي تاكيد شد و آقاي محمد آزاد معاون توسعه مديريت و منابع سازمان حج و زيارت با اشاره به سال حمايت از توليد داخلي، اقدامات انجام شده براي تامين سوغات حجاج از بازار ايران با استفاده از فضاي مجازي را بيان كرد.
گفتني است بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت پيشتر اعلام كردند كه زائران خانه خدا مي توانند خريد سوغاتي خود را با محوريت كالاي ايراني از فروشگاه هاي داخلي، آن هم به صورت اينترنتي انجام دهند.
اين برنامه ريزي گامي درجهت تحقق شعارسال يعني «حمايت از كالاي ايراني» است و ضمن جلوگيري از خروج ارز از كشورموجب خواهد شد زائران ايراني به جاي بازارگردي و خريد از بازارهاي عربستان، سوغاتي هاي خود را از داخل كشور تهيه كنند.




نظرات کاربران