مقدمه توبه، تطهیرقلب است مقدمه توبه، تطهیرقلب است مقدمه توبه، تطهیرقلب است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مقدمه توبه، تطهیرقلب است مقدمه توبه، تطهیرقلب است مقدمه توبه، تطهیرقلب است مقدمه توبه، تطهیرقلب است مقدمه توبه، تطهیرقلب است

مقدمه توبه، تطهیرقلب است

شب جمعه، شب توبه و مقدمه آن تطهیر قلب است.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج از كربلاي معلا، حجت‌الاسلام‌والمسلمين مرتضي خادمي جانشين بعثه رهبري در كربلا، در جلسه روحانيون و مداحان اهل‌بيت (ع) با اشاره به اينكه توسل مقدمه‌اي دارد و مقدمه توبه تطهير است، گفت: در روز پنج‌شنبه و شب جمعه خداوند ملائكه را به زمين مي‌فرستد. كار اين ملائكه نوشتن ثواب براي انسان‌هايي است كه صلوات مي‌فرستند. شب جمعه‌ شب رحمت، مغفرت، توبه و بسيار مهم است.
سخنران بعثه رهبري اظهار كرد: زراره يكي از ناقلان معتبر احاديث و روايات است. همسايه‌اي داشت كه كارمند دستگاه جور بود، و هر شب برنامه عيش و طرب داشت. زراره چند بار به او تذكر داد ولي همسايه گفت، اسير نفس بوده و اين كار را دوست دارم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين خادمي يادآور شد: زراره نماينده امام صادق (ع) بود و مردم وجوهات شرعي خود را به او مي‌دادند. روزي در كوفه همسايه خود را ديد و او از رفتن زراره به مدينه خبردار شد. همسايه به زراره گفت، مدينه مي‌رويد از امام چاره كار مرا سؤال كنيد.
وي خاطرنشان كرد: زراره به مدينه رفت و پس از انجام كارهايش موضوع همسايه خود را پرسيد، حضرت فرمود به او بگوييد، اگر اين كار را ترك كند بهشت را برايت تضمين مي‌كنم. به كوفه برگشت و پيغام امام صادق (ع) را به همسايه داد.
جانشين بعثه رهبري در كربلا در ادامه تصريح كرد: دو ماه از اين ماجرا گذشت و سروصدايي از همسايه درنيامد. زراره سراغ او را گرفت و به در خانه‌اش رفت. همسايه گفت تمام زندگي‌ام حرام بود و همه را داده‌ام و الان لباسي ندارم تا بيرون بيايم.
وي افزود: زراره پولي تهيه و سپس براي همسايه لباس خريد، مدتي بعد او مريض شد به بالاي سرش رفت، بلند شد و گفت امام صادق (ع) به وعده‌اش عمل كرد و سپس جان داد. زراه بعد از شش ماه به مدينه بازگشت. دم در امام صادق (ع) را ديد، حضرت به او گفت، ما به وعده دوستت عمل كرديم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين خادمي تأكيد كرد: امروز همين وعده برقرار است، امام زمان (عج) حضور دارند و بهشت براي آنان تأمين است.




نظرات کاربران