دانشجویان زایر: به شهود قلبی رسیدیم  سفر حج دعوت از ناحیه خدا است دانشجویان زایر: به شهود قلبی رسیدیم  سفر حج دعوت از ناحیه خدا است دانشجویان زایر: به شهود قلبی رسیدیم  سفر حج دعوت از ناحیه خدا است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دانشجویان زایر: به شهود قلبی رسیدیم  سفر حج دعوت از ناحیه خدا است دانشجویان زایر: به شهود قلبی رسیدیم  سفر حج دعوت از ناحیه خدا است دانشجویان زایر: به شهود قلبی رسیدیم  سفر حج دعوت از ناحیه خدا است دانشجویان زایر: به شهود قلبی رسیدیم  سفر حج دعوت از ناحیه خدا است دانشجویان زایر: به شهود قلبی رسیدیم  سفر حج دعوت از ناحیه خدا است

دانشجویان زایر: به شهود قلبی رسیدیم سفر حج دعوت از ناحیه خدا است

دانشجویان و اساتیدی که به عنوان زایر وارد حرم نبوی و مسجد الحرام شده‌اند،‌ از تاثیرات شگرف این سفر معنوی می‌گویند و آمدن به سفر حج را دعوت از جانب خداوند می‌دانند.

آنها معتقدند تا قبل از اين سفر بارها شنيده بودند كه كساني كه سرزمين وحي مشرف مي شوند،‌ از جانب خداوند دعوت مي شوند. اين دانشجويان مي‌گويند ما به اين حرف معتقد بودیم، اما واقعيت اين است وقتي خودمان به اين سفر آمديم و مسايلي كه قبل و بعد از سفر براي ما به وجود آمد، دقيقا به اين شهود قلبي رسيديم كه هر كس از هر كجاي دنيا و كشور عزيزمان ايران به اين سفر مي‌آيند، حتما از ناحيه خداوند به اين سفر عزيز و معنوي دعوت شده‌اند.


دكتر كريمي در گفت و گو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج به مکه مکرمه اظهار داشت: خيلي سال است كه دوست داشتم به اين سرزمين بيايم و بارها دعا مي‌كردم، ‌اما سال گذشته بر اثر يك مسئله‌اي كه پيش آمد با تمام وجود و از ته دل از خداي خواستم كه هر چه سريع‌تر اين سفر معنوي را نصيبم كند.

اين استاد دانشگاه گفت: من تاكنون چندين بار براي حضور در كنفرانس‌ها بين‌المللي به خارج از كشور سفر كردم اما اين سفر براي من درسي بزرگ داشت چرا كه به چشم خود ديدم و عظمت و مظلوميت قبرستان بقيع را حس كردم.

وي خاطر نشان كرد:‌ به اعتقاد من اساتيدي كه به مدينه مي‌آيند در بازگشت وظيفه سنگين‌تري در برابر دانشجويان در خصوص تشريح زندگي ائمه به ويژه امامان مظلوم مدفون در بقيع دارند.

كريمي با اشاره به تاثيرات معنوي اين سفر گفت‌: اين سفر تحولات شگرفي را در ديدگاه و بيان اساتيد دانشگاه به وجود مي‌آورد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به مسئله خريد سوغاتي براي خانواده و اقوام اشاره كرد و گفت: مکه و مدينه جايي است كه بايد زايران همواره در مسجد الحرام ، حرم نبوي و قبرستان بقيع حضور داشته باشند و از اين سفر حداكثر استفاده را ببرند، ‌اما متاسفانه خريد سوغاتي براي اقوام وقت زيادي را از زيران مي‌گيرد.

«خانم اروجي» دانشجوي تربيت معلم كه از تهران به اين سفر معنوي دعوت شده است، گفت: من از نظر مالي امكان آمدن به اين سفر را نداشتم، ‌تنها به خاطر دلم نام‌نويسي كردم،‌ حتي فكر نمي‌كردم كه در قرعه‌كشي انتخاب شوم.

وي افزود: وقتي متوجه شدم كه در قرعه‌كشي انتخاب شدم از خوشحالي داشتم توي پوست خود نمي‌گنجيدم، اما وقتي به يادم مي‌افتد كه توان مالي ندارم،‌ غصه سرتاسر وجودم را فرا مي‌گرفت.

اين دانشجو خاطر نشان كرد:‌ خدا به طريق پول اين سفر را جور كرد كه هنوز خودم هم باورم نمي‌شود.

وي كه هنگام بيان حال و هواي خود اشك مي‌ريخت، گفت: ‌امروز مکه و مدينه را با تمام وجود درك مي‌‌كنم و اين بالاترين هديه خداوند به من است.

اروجي يادآور شد: در اين اماکن مقدس حال و هوايي پيدا كردم كه زبان قادر به بيان آن نيست، مي‌ترسیدم چشم به خانه خدا بيفتد،‌ قالب تهي كنم.

وي در خاتمه گفت: در بازگشت به ايران از خداوند مي‌خواهم هرگز شوق و لذت عبادت را از من گرفته نشود و از عبادت هيچ‌گاه خسته نشوم.

مسئول ستاد عمره دانشجويي كشور هم گفت:‌ بهترين و موثرترين كار فرهنگي و معنوي در دانشگاه‌ها سفر عمره است كه تحولات شگرفي را در دانشجويان و اساتيد به وجود مي‌آورد.

حجت‌الاسلام و المسلمين سيد محمدرضا فقیهي ‌خاطر نشان كرد: وي با اينكه اين سفر معنوي منشا تحول در دانشگاه‌ها است، ‌خواستار افزايش سهميه عمره دانشجويي شد.

مسوول ستاد عمره دانشجويي كشور يادآور شد: بعد از پايان اين سفر ما تا حدود دو سال با دانشجويان ارتباط خود را حفظ مي‌كنيم و در همايش‌هاي مختلف، دوباره خاطرات اين سفر معنوي را در قالب، شعر، ‌مقاله‌نويسي، خاطره‌نويسي و عكس‌هاي برتر را با هم مرور مي‌كنيم.


| شناسه مطلب: 16136







نظرات کاربران