استقبال از دوره های مکه شناسی بعثه مقام معظم رهبری استقبال از دوره های مکه شناسی بعثه مقام معظم رهبری استقبال از دوره های مکه شناسی بعثه مقام معظم رهبری بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
استقبال از دوره های مکه شناسی بعثه مقام معظم رهبری استقبال از دوره های مکه شناسی بعثه مقام معظم رهبری استقبال از دوره های مکه شناسی بعثه مقام معظم رهبری استقبال از دوره های مکه شناسی بعثه مقام معظم رهبری استقبال از دوره های مکه شناسی بعثه مقام معظم رهبری

استقبال از دوره های مکه شناسی بعثه مقام معظم رهبری


زائران عمره گزار و بخصوص زائران محقق و پرسشگر از دوره های مکه شناسی بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه استقبال گسترده ای داشته اند .

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، زائران عمره گزار و بخصوص زائران محقق و پرسشگر از دوره هاي مكه شناسي بعثه مقام معظم رهبري در مكه مكرمه استقبال گسترده اي داشته اند .

اين دوره ها به دو صورت شفاهي و ديداري صورت مي گيرد . در دوره شفاهي علاقه مندان تاريخ شهر مكه مكرمه و مشاهد شريفه را فرامي گيرند و در ادامه به ديدار اين مشاهد برده مي شوند.

حجت الاسلام و المسلمين "محمد حسين عسكري " روز چهارشنبه به خبرنگار ما گفت كه دوره هاي مكه شناسي و سطح آن با توجه به علاقه اي كه زائران نشان مي دهند ،‌ برگزار مي شود.

 هدف از اين دوره ها به گفته مسئول آن ، آشنايي بيشتر با تاريخ اسلام و مجاهدتهايي است كه رسول الله (ص)‌ و ائمه اطهار عليهما السلام براي توسعه اسلام متحمل شدند.

در دوره هاي مكه شناسي زائران با مشاهد بسياري از نزديك آشنا مي شوند كه گذشت زمان و حاكم شدن عقيده اي خاص برعربستان سعودي ، مانع توجه به آنها شده و اين آثار نوعا از ميان رفته و يا در شرف از بين رفتن است.

از جمله اين مشاهد ،‌گورستان شهداي "فخ "‌در حاشيه مكه مكرمه است كه در آن شمار زيادي از سادات پس از شهادت مدفون گشته ، و حال محل دفن آنان به ميدان ورزشي محلي تبديل شده است .

منطقه "فخ" در شمال مكه و در 4كيلومتري مسجد الحرام يادآور حادثه تلخ شهادت جمعي از ارادتمندان و نوادگان امام مجتبي و امام حسين عليهما السلام مي باشد.

 در سال 168 هجري قمري و در دوران خلافت موسي الهادي العباسي ، حسين بن علي بن حسن بن حسن بن حسن بن علي بن ابيطالب عليهم السلام از فرزندان بزرگوار امام حسن مجتبي (ع) و گروهي از سادات و نوادگان معصومين پس از آن كه در مدينه منوره دست به قيام زدند و حاكم را بيرون و حكومت شهر را به دست گرفتند ، براي شركت در مراسم حج و استفاده از فضاي آن جهت افشاي جنايات حكام عباسي و روشنگري راه معصومين عليهم السلام به طرف مكه حركت كردند .

در منابع آورده اند :  اين عده شب ترويه و هشتم ذي الحجه سال 169 هجري قمري در وادي فخ مستقر   شدند . صبحگاهان نماز جماعت به امامت حسين بن علي اقامه شد . پس از نماز صبح لشگريا ن تا دندان مسلح عباسي به آنان حمله ور شدند و بيش ازيكصد تن از فرزندان رسول خدا (ص)‌و ارادتمندان ايشان را درحال احرام كشتند .


| شناسه مطلب: 27701







نظرات کاربران