نمایش عکس های فدک برای نخستین بار در خانه عکاسان نمایش عکس های فدک برای نخستین بار در خانه عکاسان نمایش عکس های فدک برای نخستین بار در خانه عکاسان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نمایش عکس های فدک برای نخستین بار در خانه عکاسان نمایش عکس های فدک برای نخستین بار در خانه عکاسان نمایش عکس های فدک برای نخستین بار در خانه عکاسان نمایش عکس های فدک برای نخستین بار در خانه عکاسان نمایش عکس های فدک برای نخستین بار در خانه عکاسان

نمایش عکس های فدک برای نخستین بار در خانه عکاسان


نمایشگاه عکس‌های محمد کاظم‌پور از بازدید رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و زائران ایرانی از باغ فدک در شهر حائط عربستان در گالری خانه عکاسان ایران برپا می‌شود.

نمایشگاه عکس‌های محمد کاظم‌پور از بازدید رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و زائران ایرانی از باغ فدک در شهر حائط عربستان در گالری خانه عکاسان ایران برپا می‌شود.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، روابط عمومی خانه عکاسان ایران، اعلام کرد نمایشگاه عکس "باغ فدک" ساعت 17 دوشنبه سوم تیرماه آغاز به کار می‌کند و از چهار تا دهم تیر آماده پذیرایی از علاقمندان است.

در این نمایشگاه 20 اثر در قطع 70×50 به صورت رنگی گردآوری شده که به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)برای نخستین بار به نمایش در می آیند.


به گفته محمد کاظم پور، تهیه این عکس ها همزمان با سفر آقای هاشمی رفسنجانی به شهر حائط واقع در 300 کیلومتری مدینه در تاریخ بیستم خرداد ماه امسال صورت گرفته است.


عکس های این نمایشگاه برای نخستین بار است که به نمایش گذاشته می شوند و علاوه بر آن،اهمیت تاریخی و مذهبی این مکان را نیز نباید از نظر دور داشت.

علاقمندان به بازدید از نمایشگاه عکس "باغ فدک" می‌توانند تا دهم تیرماه هر روز از ساعت 9 تا 19 به خانه عکاسان در تقاطع خیابان‌های حافظ و سمیه، حوزه هنری مراجعه کنند.

خاطر نشان می شود:فدک دهکده ای در 300 کیلومتری شمال مدینه بود که این منطقه در حال حاضر به نام حائط شناخته می شود.

در سال هفتم هجرت پیامبر خدا(ص) برای سرکوبی یهودیان خیبر که با همکاری یهودیان توطئه گر رانده شده از مدینه علیه اسلام و مسلمانان توطئه می کردند ،اقدام کرد و سپاه اسلام پس از چند روز محاصره دژهای خیبر را به تصرف در آورد .

با شنیدن خبر پیروزی سپاه اسلام ،فدکیان که خود را همدست خیبریان می دانستند به هراس افتادند اما وقتی خبر برخورد بزرگوارانه پیامبر(ص)با خیبریان را شنیدند،شادمان شدند و ازرسول خدا (ص) خواستند که با انان همانند خیبریان رفتار کند.

مسلمانان فدک را با سواره نظام و پیاده نظام فتح نکردند بنابراین فدک ملک پیامبر اکرم (ص) شد.

قران کریم اختیار این نوع سرزمینها را فقط به رسول خدا (ص)سپرده است و مسلمانان در ان هیچ حقی ندارند.

پیامبر فدک را به فاطمه زهرا (س) بخشیدند اما حق ان حضرت بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) غصب شد.

این آثار همزمان در وبسایت iranipc.net نیز به نمایش درمی‌آید.


 

اخبار مرتبط:

گزارش تصویری/ بازدید آیت الله هاشمی رفسنجانی از فدک


| شناسه مطلب: 28877







نظرات کاربران