آیت‌الله اعرافی در نامه‌ای به شورای جهانی کلیساها مطرح کرد: استقبال حوزه‌های علمیه از صف واحد ادیان الهی در خدمت بشریت

آیت‌الله اعرافی در نامه به دبیرکل شورای جهانی کلیساها، آمادگی حوزه‌های علمیه را برای همکاری و هم‌فکری با نهاد کلیسای ارتدوکس اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور در نامه به دبیرکل شورای جهانی کلیساها تصریح کرد: حادثه ناگوار انتشار ویروس کرونا مایه رنج و مصیبت کشورها و ملت‌ها و موجب غم و اندوه رهبران ادیان، عالمان و اندیشمندان شده است.


متن نامه آیت‌الله اعرافی به این شرح است:


حادثه ناگوار انتشار ویروس کرونا مایه رنج و مصیبت کشورها و ملت‌ها و موجب غم و اندوه رهبران ادیان، عالمان و اندیشمندان شده است. حوزه‌های علمیه و بزرگان دین در قم و ایران ضمن ابراز همدردی با مصیبت‌دیدگان و آسیب‌دیدگان از پیروان همه ادیان و همه ملت‌های جهان، آرزوی دوری همه بلاها و نابسامانی‌ها از جهان و رحمت الهی برای جانباختگان و شفای عاجل برای بیماران را از خداوند منان دارد.


حوادث و بلایای طبیعی در منطق ادیان آسمانی پدیده‌هایی هشداردهنده برای آزمون بشر، زمینه‌ساز تکامل و تعالی انسان، مایه بصیرت نسبت به مبدأ و معاد، فرصتی برای سنجش و تجلی خصلت‌های انسانی و اجتماعی و شکوفایی روح همدلی، ایثار و فداکاری است.


تبیین صحیح، عقلانی و حکیمانه این گونه حوادث و چگونگی مواجهه با آن، پرهیز از دوقطبی غیرواقعی علم و دین، توسعه پژوهش‌های ناظر به معالجه آسیب‌ها و معضلات اجتماعی وظیفه‌ای سترگ بر عهده همه نخبگان، فرهیختگان و مسئولان است.


لازم است رهبران و عالمان دینی با تحکیم مبانی اعتقادی و توجه به ضرورت تزکیه نفس و صیانت جامعه از ناهنجاری‌ها و آلودگی‌ها و نیز توجه به قدرت لایزال خداوند متعال، اهتمام به دعا و تضرع در پیشگاه خداوند را ترویج کنند و بدون تردید انجام این مهم نیازمند همدلی و همکاری همگانی همه مراکز و مجامع علمی دینی و رجوع به سرمایه بی‌نظیر تعالیم وحیانی پیامبران آسمانی با رویکردی جامع و عقلانی است. رهبران راستین الهی همواره بر ارادت و پیمان خود با خداوند و پیامبران الهی و انسانیت ایستاده‌اند و خواهند ایستاد.


حوزه‌های علمیه و بزرگان و استادان و طلاب آن آمادگی دارند، ضمن تبادل تجارب علمی، پژوهشی، فرهنگی و امدادی به ویژه در عرصه مجازی، فصل جدیدی از هم فکری‌ها و همکاری‌ها را با مراکز علمی بین‌المللی، دانشگاه‌ها، مراکز دینی، رهبران ادیان آسمانی و کشورهای دنیا و نهاد مسیحیت ارتدوکس آغاز کنند تا با این حوار و تعامل، صف واحد ادیان الهی در خدمت بشریت شکل بگیرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران