دبیرکل جمعیت هلال احمر:

هدف هلال احمر خدمت شایسته به زائران است دبیرکل جمعیت هلال احمر:

هدف هلال احمر خدمت شایسته به زائران است دبیرکل جمعیت هلال احمر:

هدف هلال احمر خدمت شایسته به زائران است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دبیرکل جمعیت هلال احمر:

هدف هلال احمر خدمت شایسته به زائران است دبیرکل جمعیت هلال احمر:

هدف هلال احمر خدمت شایسته به زائران است دبیرکل جمعیت هلال احمر:

هدف هلال احمر خدمت شایسته به زائران است دبیرکل جمعیت هلال احمر:

هدف هلال احمر خدمت شایسته به زائران است دبیرکل جمعیت هلال احمر:

هدف هلال احمر خدمت شایسته به زائران است
دبیرکل جمعیت هلال احمر:

هدف هلال احمر خدمت شایسته به زائران است

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه همکاری و ارتباط دوسویه و تنگاتنگ میان هلال احمر و سازمان حج و زیارت مهم است، گفت:‌ هدف هلال احمر، خدمت شایسته به زائران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ مراسم تکریم و معارفه رئیس و سرپرست جدید مرکز پزشکی حج و زیارت روز سه شنبه (2 اردیبهشت ماه) با حضور دبیرکل جمعیت و جمعی از مسئولان هلال احمر در مرکز پزشکی حج و زیارت برگزار شد.


محمودرضا پیروی دبیرکل جمعیت هلال احمر در این مراسم با اشاره به تجربه و سابقه دکتر سید علی مرعشی در همکاری با هلال احمر در مرکز پزشکی حج و زیارت، اظهار داشت: دکتر مرعشی در حوزه پزشکی نیز حق پیشکسوتی و استادی دارند و خوشحالم که توفیق همکاری با ایشان را بار دیگر در این جمعیت داریم.


وی ابراز امیدواری کرد که دکتر الوانی رئیس سابق مرکز پزشکی حج و زیارت نیز در هر سنگر دیگری که فعالیت دارند، موفق بوده و منشاء خیر باشند.


پیروی افزود: درباره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر و وظایف این مرکز، ممکن است تعاریف مختلفی در اذهان وجود داشته باشد. سازمان حج و زیارت، متولی اصلی حج است و بخشی از کار که امداد و خدمات پزشکی و درمانی زائران است، برعهده هلال احمر است.


وی تاکید کرد: باید هزینه ارائه خدمات، تشکیلات و ساختار مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، مدیریت شده و برای دستگاه های نظارتی و سازمان حج و زیارت مشخص باشد تا هیچ سوء تفاهمی پیش نیاید. در این میان صرفه و صلاح جمعیت هلال احمر نیز بسیار مهم است و امکانات و تجهیزاتی که جمعیت در حج و اربعین به کار می گیرد باید موجب افزایش اعتبار و آبروی هلال احمر شود.


دبیرکل جمعیت هلال احمر در ادامه به ضرورت توجه به اعزام نیروهای جدید به عراق و عربستان برای مراسم اربعین و حج اشاره کرد و افزود: باید سعی کنیم هرسال یک سوم از افراد تیم های پزشکی، امدادی و درمانی اعزامی، جدید باشند و این تیم ها آموزش ها و تجربه های لازم را کسب کرده و بعد از سه سال از گردونه خارج شده و تیم های جدید جایگزین این افراد شوند. در انتخاب نیروهای امدادی و خدماتی نیز می توانیم براساس توان و ظرفیت هلال احمر از نیروهای داخلی استفاده کنیم.


 


خدمت شایسته به زائران


سیدعلی مرعشی؛ سرپرست مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر نیز در این مراسم، ابراز امیدواری کرد که با همکاری و همفکری مدیران و کارکنان مرکز پزشکی حج و زیارت، هماهنگی میان این مرکز و سازمان حج و زیارت روز به‌روز افزایش یافته و اعتبار هلال احمر در ارائه خدمات به زائران، بیش از پیش افزوده شود.


وی گفت: این مرکز در سال های گذشته از سوی سازمان بازرسی کل کشور، مورد بررسی دقیق قرار گرفته و هیچ مشکلی تاکنون نداشته است. نباید بگذاریم برخی فضاسازی ها به زائران و خدمت گیرندگان از هلال احمر در حج و اربعین آسیب بزند.


مرعشی با اشاره به ضرورت ارائه خدمات مناسب به زائران گفت: سازمان حج و زیارت از ما خدمت شایسته می خواهد و ما بدون در نظر گرفتن تجربه نیروها، ممکن است نتوانیم به شکل شایسته خدمات ارائه دهیم.


سرپرست مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر به مدیریت بحران این جمعیت در حادثه منا براساس تجربه نیروهای اعزامی نیز اشاره کرد و گفت: در دیدار عوامل حج و زیارت با رهبر معظم انقلاب، ایشان از تشکیل کمیته بحران در هلال احمر برای مدیریت حادثه منا تعریف و تمجید کردند که این تمجید برای جمعیت هلال احمر یک اعتبار و افتخار بزرگ به حساب می آید.


 


افراد پرتوان برای خدمت به زائران اعزام شوند


الوانی؛ رئیس سابق مرکز پزشکی حج و زیارت هم در این جلسه با بیان اینکه به دلیل فشار کار، بعد از حج تمام کسانی که درگیر خدمت هستند با مشکلات جسمی و روانی مواجه می شوند، افزود: باید کسانی برای خدمت در حج انتخاب شوند که توانایی بالایی برای خدمت داشته باشند چرا که این خدمت، کار پرمشقت، شبانه روزی و سختی است. علاوه بر این در اعزام نیروها، داشتن تجربه لازم برای خدمت، بسیار مهم و کمک کننده است.


وی افزود: طرح ساماندهی عملیات اربعین مورد بررسی قرار گرفته، جمع بندی شده و آماده استفاده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران