برنامه‌های رمضانی مسجدهای مجازی برگزار می‌شود برنامه‌های رمضانی مسجدهای مجازی برگزار می‌شود برنامه‌های رمضانی مسجدهای مجازی برگزار می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برنامه‌های رمضانی مسجدهای مجازی برگزار می‌شود برنامه‌های رمضانی مسجدهای مجازی برگزار می‌شود برنامه‌های رمضانی مسجدهای مجازی برگزار می‌شود برنامه‌های رمضانی مسجدهای مجازی برگزار می‌شود برنامه‌های رمضانی مسجدهای مجازی برگزار می‌شود

برنامه‌های رمضانی مسجدهای مجازی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد با تاکید بر این موضوع که از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور مساجد فعال‌تر و پویاتر از گذشته در راستای خدمت‌رسانی به مردم و بخصوص نیازمندان فعالیت داشته و دارند، گفت: شاید نماز جماعات در مساجد تعطیل شده باشد اما کارکردهای مساجد همچون محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به مردم را در این ایام داشته‌ایم. بر همین اساس همزمان با ماه مبارک رمضان دو پویش برای کمک به نیازمندان داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین ذاکر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت‌های مسجدها از زمان اعلام ویروس کرونا تاکنون اظهار کرد: از همان ابتدایی که علایم این ویروس در کشور مشاهده شد مساجد تهران و نمازگزاران به صورت خودجوش به میدان آمدند و در تهیه اقلام بهداشتی نظیر تولید ماسک و گان، تامین بسته‌های بهداشتی برای نیازمندان، تولید آبمیوه و ... فعالیت کردند. همچنین جوانان به صورت خودجوش در ضدعفونی معابر و سطوح فعالیت کردند و پس از تاکید مقام معظم رهبری فعالیت مسجدی‌ها شدت و رونق بیشتری گرفت.


وی خاطر نشان کرد: از جمله مشارکت مسجدی‌ها و به خصوص ائمه جماعات در امر غسل دادن و تدفین اموات کرونایی بود و در یکی از نواحی امور مساجد ۱۰ امام جماعت در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. همچنین برخی از مساجد نیز با آموزش‌های جمعی به جوانان از آنها در حوزه‌های بهیاری و کادر درمانی بهره برده‌اند. همچنین برخی از ائمه جماعات ما به صورت خودجوش در بیمارستان‌ها به عنوان خدمه حضور پیدا کرده‌اند.


 


 ۶۰ درصد از مسجدهای تهران در ایام ویروس کرونا فعالیت داشته‌اند


معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد عنوان کرد: در حدود ۶۰ درصد از مساجد با توان کامل در این ایام حضور داشته‌اند و مابقی هم اگرچه نماز جماعت تعطیل شده است اما در مساجد حضور یافته و برای از بین بردن این ویروس فعالیت داشتند به نوعی می‌توانیم بگوییم کرونا مساجد را تعطیل نکرد بلکه آنها را فعال‌تر و پویاتر از گذشته کرده است، چراکه مسجدی‌ها فعال‌تر از همیشه در مسجد حضور یافته و با این ویروس مبارزه می‌کنند.


ذاکر در ادامه با اشاره به «رزمایش همدلی» تصریح کرد: مسجدها، پایگاه‌های رزمایش، همدلی و مواسات و کمک مومنانه بودند. ائمه جماعات ایده‌ها و پیشنهادهایی دارند که از این طریق بتوانند بیشتر با مردم و نیازمندان ارتباط داشته باشند. از جمله این پویش‌ها راه‌اندازی «هر مسجد یک قربانی» است که در این طرح حداقل ۲۵۰۰ قربانی خواهیم داشت که گوشت آن را در میان نیازمندان توزیع می‌کنیم.


 


هزینه افطاری مساجد را به خانواده‌های نیازمند می‌دهیم


معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: دومین پویش ما پویش «هر مسجد ۱۰۰ خانواده» است که بنا داریم در این طرح افطاری‌های ماه رمضان را به همراه کمک‌های مردمی برای حداقل ۱۰۰ خانواده ارسال کنیم. در این طرح ۲۵ هزار خانواده نیازمند شهر تهران تحت پوشش قرار خواهند گرفت.


 


مسجدها از طریق فضای مجازی با نمازگزاران ارتباط می‌گیرند


ذاکر با تاکید بر این موضوع که در ایام ماه مبارک رمضان درصدد هستیم که در فضای مجازی با نمازگزاران ارتباط برقرار کنیم، اظهار کرد: پیش‌بینی شده است که سخنرانی، قرائت قرآن، تفسیر قرآن و ... به صورت مجازی در کانال‌هایی که از سوی ائمه جماعات بارگذاری شود و در اختیار نمازگزاران قرار بگیرد. این تولیدات در پایگاه اطلاع‌رسانی masjed.ir و شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران