اجرای طرح «ضیافت همدلی» در استان مرکزی اجرای طرح «ضیافت همدلی» در استان مرکزی اجرای طرح «ضیافت همدلی» در استان مرکزی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اجرای طرح «ضیافت همدلی» در استان مرکزی اجرای طرح «ضیافت همدلی» در استان مرکزی اجرای طرح «ضیافت همدلی» در استان مرکزی اجرای طرح «ضیافت همدلی» در استان مرکزی اجرای طرح «ضیافت همدلی» در استان مرکزی

اجرای طرح «ضیافت همدلی» در استان مرکزی

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از اجرای طرح «ضیافت همدلی» در این استان همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان تا ۴ خرداد ماه خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج حجت‌الاسلام سعید عطاالهی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مساجد و بقاع متبرکه ویژه برنامه ضیافت همدلی از شنبه، ۶ اردیبهشت تا چهارم خرداد با برنامه‌هایی مطابق با این شرایط در استان اجرا می‌شود.


وی اظهار کرد: هماهنگی‌های برون دستگاهی با ارگان‌های مختلف اجرایی استان به منظور برگزاری هر چه باشکوه‌تر این برنامه ها و پر کردن اوقات مردم مؤمن و موحد استان انجام شده و در مجموع با آغاز ماه مبارک رمضان این برنامه‌های معنوی با قدرتی مضاعف در دستور کار قرار می‌گیرد.


عطاءالهی اضافه کرد: ضد عفونی کردن اماکن مذهبی، قفسه‌های قرآنی، شبستان‌ها و ضریح های مطهر آستان مقدس امامزادگان از مهم‌ترین اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای پیشواز از ماه مبارک رمضان است.


وی استفاده از مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) برای ضبط برنامه‌های فرهنگی در مجاورت ضریح آستان مقدس امامزادگان، پخش ادعیه و زیارات در طول روز، پخش اذان هنگام سحر و افطار ،سیاهپوش کردن مساجد و بقاع متبرکه به مناسبت شب‌های قدر را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.


حجت‌الاسلام عطاءالهی بابیان این مطلب که بازگشایی مساجد و بقاع متبرکه در ماه مبارک رمضان منوط به تصمیم قرارگاه پدافند زیستی استان است، گفت: در نشستی که با مدیر کل صدا و سیمای استان برگزار شد، قرار بر این شد که آیین جزء‌خوانی قرآن کریم در بقاع شاخص به صورت انفرادی و محدود انجام شود و این برنامه‌های معنوی به صورت مستقیم از شبکه استانی آفتاب پخش می‌شود.


وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین شده مقرر شد تعدادی از مفسرین قرآن کریم از شهر مقدس قم به مدت ۳ الی ۴ روز در استان مستقر و  ویژه برنامه‌های تفسیر، قرائت و تلاوت قرآن کریم توسط این مفسرین انجام و پس از ضبط شدن در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه آفتاب پخش شود.


عطاءاللهی از راه‌اندازی کاروان نسیم کرامت به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع)، برگزاری آیین وفات حضرت خدیجه (س)با عنوان خدیجه مادر امت، استفاده از فضای مجازی برای برگزاری ختم قرآن، ختم صلوات، زیارات، ادعیه و دعاهای ویژه ماه مبارک رمضان، پخش ۱۸ ویژه برنامه قرآن، اذان و ادعیه در جوار آستان مقدس امامزادگان به صورت زنده از سیمای آفتاب به‌عنوان دیگر برنامه‌های این مجموعه یاد کرد.


معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان در پایان از اعطای ۳ هزارو سیصد بسته معیشتی به افراد آسیب‌دیده ناشی از بیماری کرونا خبرداد و افزود: این اقدام خداپسندانه با مشارکت آحاد مردم، خیران، موقوفات مرتبط و با محوریت مراکز افق امامزادگان در ماه مبارک اجرایی می‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران