شیوه آموزش زائران باید متحول شود شیوه آموزش زائران باید متحول شود شیوه آموزش زائران باید متحول شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شیوه آموزش زائران باید متحول شود شیوه آموزش زائران باید متحول شود شیوه آموزش زائران باید متحول شود شیوه آموزش زائران باید متحول شود شیوه آموزش زائران باید متحول شود

شیوه آموزش زائران باید متحول شود

سرپرست حجاج ایرانی درحاشیه بازدید ازمدیریت آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در قم با تأکید براستفاده بیشتر از ابزارها و شیوه‌های مختلف آموزشی در این مدیریت، تحول در این بخش را بسیار مهم برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در آستانه آغاز آموزش‌های غیرحضوری و مجازی زائران حج تمتع 99، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی با حضور در مدیریت آموزش نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت از بخش‌های مختلف مدیریت آموزش بازدید کرد و در جریان فعالیت‌ها و برنامه های این مدیریت قرار گرفت.


در این بازدید که حجج‌الاسلام سیدحسین رکن‌الدینی معاون فرهنگی و محمدعلی اخویان مدیرآموزش بعثه مقام معظم رهبری، سرپرست حجاج ایرانی را همراهی می‌کردند، مسئولان واحدهای مختلف آموزش بعثه از فعالیت‌های هر بخش و خدماتی که به زائران و کارگزاران فرهنگی در حج، عمره و عتبات عالیات ارائه می‌شود، گزارشی ارائه کردند.


درادامه این بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین نواب، در نشستی با کارکنان مدیریت آموزش بعثه برخی نکات مهم در امر آموزش را یادآور شد و گفت: معاونت فرهنگی ستون فقرات امور فرهنگی حج و زیارت به شمار می‌آید و باید برنامه‌ریزی و اجرای آموزش‌های زائران و روحانیان کاروان‌های حج، عمره و عتبات از طریق این معاونت پیگیری شود.


وی بابیان اینکه آموزش رکن اصلی و اساسی در هر برنامه به شمار می‌آید، افزود: اگر آموزش زائران به‌درستی و دقیق انجام شود، سایر بخش‌ها هم تحت تأثیر آموزش قرار خواهند گرفت و شاهد نتایج خوبی در سایر امور زائران خواهیم بود. 


وی ادامه داد: اگرخدای‌ نکرده در آموزش‌ زائران کم‌کاری و یا سهل‌انگاری شود، این عزیزان در سفرهای زیارتی لطمه خواهند دید.


نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: تلاش کنید آموزش‌ زائران ازنظر کمی و کیفی بر اساس نیازهای واقعی به خوبی انجام شود، اگر در آموزش‌ کوتاهی شود، در حقیقت بخشی از حقوق  زائر تضییع شده است؛ زیرا بسیاری از زائران تنها در طول عمرشان یک‌بار توفیق می‌یابند که به سفر زیارتی حج، عمره و یا عتبات اعزام شوند.


وی با تأکید براینکه آموزش زائران باید جدی گرفته شود، گفت: سطح علمی و دانش آموزش‌دهندگان به زائران هرسال باید ارتقا یابد و از سوی دیگر نیازهای زائران به‌خوبی شناسایی و متناسب با آن برنامه‌ریزی صورت گیرد.


سرپرست حجاج ایرانی خاطرنشان کرد: اگر امروز برای آموزش روحانیان و یا زائران هزینه‌ای صورت می گیرد درحقیقت این هزینه سرمایه‌گذاری برای آینده جامعه است، بنابراین تنوع در برنامه‌های آموزشی را بیشتر مورد توجه قرار دهید و فعالانه کار کنید و از دانش و شیوه‌های روز بهره بگیرید.


وی روایتگری را یکی از شیوه‌های موفق درعرصه آموزش به زائران برشمرد و از مدیران آموزش بعثه مقام معظم رهبری خواست با بهره گرفتن از دیگر شیوه‌های آموزشی در ارائه مطالب به زائران، در مسیر شکوفایی بیشتر این مدیریت گام بردارند.


حجت‌الاسلام و المسلمین نواب با تاکید برلزوم توجه بیشتر به افراد آسیب‌پذیر در بحث آموزش زائران، تصریح کرد:  درگذشته در بخش آموزش زحمات فراوانی کشیده شده و اکنون امر آموزش نیاز به تحول جدی دارد.


برپایه این گزارش، پیش از سخنان نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، معاون فرهنگی و مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری، درباره اقدامات صورت گرفته در این معاونت در خصوص حج 99 و مشکلات موجود و راه‌های رفع آن گزارش دادند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران