اولین جلسه توجیهی روحانیان کاروان‌های حج به‌صورت آنلاین برگزار شد

اولین جلسه توجیهی روحانیان کاروان‌های اعزامی حج 99 از سوی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری به‌صورت آنلاین در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین رکن‌الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در اولین جلسه توجیهی روحانیان کاروان‌های حج تمتع 99 که امروز به‌صورت آنلاین در بستر فضای مجازی برگزار شد، گفت: این جلسه به‌منظور به‌روزرسانی اطلاعات و بیان نیازهای روحانیان کاروان‌های حج تمتع 99 به‌صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار شده است.
وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری به‌منظور اعزام زائران به سرزمین وحی، برنامه‌های آموزشی زائران از دهم اردیبهشت‌ماه به‌صورت غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شود. از این‌رو روحانیان باید از هم‌اینک ارتباط خود را با زائران کاروان‌های خود برقرار و آموزش‌های لازم را به آن‌ها ارائه کنند.
معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام محدودیت‌هایی که برای تجمعات و جلسات حضوری از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام‌شده، در حال حاضر برنامه‌های آموزشی را به‌صورت غیرحضوری برگزاری می‌کنیم، اما پس از عادی شدن وضعیت در شهرهای کشور این دوره‌های آموزشی به‌صورت حضوری ادامه خواهد یافت.
وی ارتباط و هماهنگی زائران با روحانیان کاروان و انتقال نیازها و پرسش‌های دینی زائران به روحانیان را از زائران کشورمان خواستار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رکن‌الدینی تصریح کرد: نماینده محترم ولی‌فقیه در امور حج و زیارت نسبت به آموزش حجاج بسیار حساسیت دارند، زیرا اگر خدای‌نکرده کمترین خللی به حج یک زائر وارد شود یا زائری به حج مشرف شود و درک درستی از حج بدست نیاورده باشد، ما در برابر خداوند متعال مسئول خواهیم بود.
وی بابیان اینکه فلسفه حضور روحانیان در کاروان‌های حج، آموزش است و این آموزش‌ها باید همه‌جانبه صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: لازم است روحانیان محترم کاروان‌ها آموزش‌ زائران را در تمامی ابوابِ مناسک و اسرار حج و سایر مباحث همچون معارف، احکام، تاریخ و عقاید در نظر داشته باشند، زیرا آموزش یکی از حقوق مهم زائران به شمار می‌آید و بدیهی است روحانیان محترم در این زمینه مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش دارند.
معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری بابیان اینکه برنامه‌های آموزش زائران از 10 اردیبهشت‌ماه به‌صورت غیرحضوری از سوی مدیریت آموزش بعثه آغاز می‌شود، یادآور شد: روحانیان کاروان ها موظف‌اند با زائران خود ارتباط بگیرند و در قالب گروه‌ها و کانال‌های مجازی، آموزش‌های لازم را به زائران ارائه کنند.
براساس این گزارش، این برنامه که به‌صورت مجازی پخش می‌شد و حدود 400 نفر از روحانیان کاروان‌های حج در این همایش آنلاین شرکت داشتند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی اخویان مدیر محترم آموزش و سایر کارشناسان و مسئولان آموزشی بعثه مقام معظم رهبری نیز برنامه‌های آموزشی را برای روحانیان کاروان‌ها تشریح کردند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران