خشونت‌ها علیه مسلمانان هند موجب نگرانی جهان اسلام است خشونت‌ها علیه مسلمانان هند موجب نگرانی جهان اسلام است خشونت‌ها علیه مسلمانان هند موجب نگرانی جهان اسلام است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خشونت‌ها علیه مسلمانان هند موجب نگرانی جهان اسلام است خشونت‌ها علیه مسلمانان هند موجب نگرانی جهان اسلام است خشونت‌ها علیه مسلمانان هند موجب نگرانی جهان اسلام است خشونت‌ها علیه مسلمانان هند موجب نگرانی جهان اسلام است خشونت‌ها علیه مسلمانان هند موجب نگرانی جهان اسلام است

خشونت‌ها علیه مسلمانان هند موجب نگرانی جهان اسلام است

وزیر امور خارجه پاکستان در نامه‌ای به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، موج فزاینده اسلام‌هراسی در هند و تشدید خشونت‌ها علیه مسلمانان در وضعیت شیوع ویروس کرونا را موجب نگرانی جدی جهان اسلام دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، "شاه محمود قریشی" روز سه‌شنبه در نامه خود خطاب به دبیرکل و وزیران امور خارجه عضو سازمان همکاری اسلامی، خواستار حفظ حقوق اقلیتها در هند از جمله جامعه مسلمانان این کشور شد.
وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ ای افزود: وزیر امور خارجه این کشور در نامه خود گفت که ما امیدواریم جامعه بین الملل در وضعیت فعلی نقش آفرینی کرده و از دولت هند نیز خواسته شود تا جلوی اقدامات علیه امنیت و رفاه اقلیت‌ها از جمله مسلمانان را بگیرد.
در این بیانیه آمده است: موج فزاینده اقدام های نفرت انگیز و اسلام‌هراسی در هند نه تنها تهدیدی برای مسلمانان این کشور است بلکه این وضعیت به طور گسترده مورد نگرانی جدی جهان اسلام قرار گرفته است.
وزیر امور خارجه پاکستان اقدام نیروهای افراطی تحت پشتیبانی حزب حاکم بهاراتیا جاناتا در هند و دستور کار این احزاب علیه اقلیت‌ها از جمله مسلمانان را مغایر با کنوانسیون‌های بین‌المللی دانست و افزود: تشدید خشونت‌ها علیه مسلمانان و متهم کردن آنان به عامل شیوع ویروس کرونا در هند، تلاش‌های جهانی برای هماهنگی مذهبی در ایام دشوار ناشی از بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
به گزارش منابع خبری، هندوهای افراطی در هند این روزها از بحران کرونا سوء استفاده کرده و با متهم ساختن مسلمانان به توطئه علیه کشور، آن‌ها را آماج حملات خود قرار می‌دهند.
در ماه فوریه، دهلی نو شاهد شورش‌هایی ضد مسلمانان بود که به مرگ ۵۴ نفر انجامید. عامل بروز ناآرمی‌های ماه فوریه، تصویب قانون جدید تابعیت شهروندی هند اعلام شده است.
کمیسیون حقوق بشر سازمان همکاری‌های اسلامی ۳۱ فروردین گذشته افزایش خشونت‌ها علیه مسلمانان هند همزمان با شیوع ویروس کرونا در این کشور را محکوم کرد و از دهلی‌نو خواست تا در مسیر تامین حقوق جامعه اسلامی گام بردارد.


| شناسه مطلب: 100162




پاکستان هندوستان



نظرات کاربران