از سرگیری فعالیت‌های تجاری در مرز مهران از سرگیری فعالیت‌های تجاری در مرز مهران از سرگیری فعالیت‌های تجاری در مرز مهران بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
از سرگیری فعالیت‌های تجاری در مرز مهران از سرگیری فعالیت‌های تجاری در مرز مهران از سرگیری فعالیت‌های تجاری در مرز مهران از سرگیری فعالیت‌های تجاری در مرز مهران از سرگیری فعالیت‌های تجاری در مرز مهران

از سرگیری فعالیت‌های تجاری در مرز مهران

استاندار واسط عراق اعلام کرد که گذرگاه مرزی زرباطیه (مهران) در هفته دو روز و فقط به منظور مبادله های بازرگانی بازگشایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «محمد جمیل المیاحی»، در گفت و گو با «الاخباریه» بیان کرد: گذرگاه مرزی زرباطیه از هفته آینده و تنها به منظور مبادله های بازرگانی فعالیت خود را از سر می گیرد.  

وی افزود: به احتمال فراوان روزهای منع رفت و آمد سراسری در عراق یعنی شنبه و جمعه برای بازگشایی این گذرگاه در نظر گرفته شود.

«عمر الوئلی»، رئیس اداره گذرگاه های مرزی عراق جمعه گذشته گفته بود که به درخواست استان های مرزی بازگشایی مرزهای تجاری عراق با جمهوری اسلامی ایران و کویت در کمیته عالی بهداشت و ایمنی ملی مورد بحث قرار گرفت.

وی از تصمیم بازگشایی سه گذرگاه تجاری مرزی زرباطیه - مهران، مندلی - سومار و شلمچه برای یک روز در هفته خبر داد و بیان کرد که این درخواست به هیات دولت فرستاده شد و در آنجا با بازگشایی این سه گذرگاه موافقت شد.

الوائلی ادامه داد که این تصمیم تاکنون اجرایی نشده است زیرا باید ساز و کار لازم درباره اقدام های بهداشتی و دستورهای مربوط به آن به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا فراهم شود.

در همین حال، هفته جاری نیز دو گذرگاه مرزی «شوشمی» و «کیله» در شمال عراق و اقلیم کردستان برای انجام فعالیت های بازرگانی بازگشایی شد.

عراق از اوایل اسفند گذشته به دنبال انتشار ویروس کرونا در کشورهای همسایه مرزهای زمینی و هوایی خود را بست.

این کشور به منظور جلوگیری از شیوع کرونا اقدام های سخت و مقررات شدید پیشگیرانه را از حدود سه ماه پیش به مرحله اجرا درآورده است.

بر اساس تازه ترین گزارش وزارت بهداشت عراق، تاکنون ۲ هزار و ۸۵ مورد ابتلا، ۹۳ نفر فوتی و ۱۳۷۵ مورد بهبود یافته از ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.




نظرات کاربران