مراسم هفتمین روز ارتحال آیت‌الله امینی به صورت مجازی در قم برگزار شد مراسم هفتمین روز ارتحال آیت‌الله امینی به صورت مجازی در قم برگزار شد مراسم هفتمین روز ارتحال آیت‌الله امینی به صورت مجازی در قم برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مراسم هفتمین روز ارتحال آیت‌الله امینی به صورت مجازی در قم برگزار شد مراسم هفتمین روز ارتحال آیت‌الله امینی به صورت مجازی در قم برگزار شد مراسم هفتمین روز ارتحال آیت‌الله امینی به صورت مجازی در قم برگزار شد مراسم هفتمین روز ارتحال آیت‌الله امینی به صورت مجازی در قم برگزار شد مراسم هفتمین روز ارتحال آیت‌الله امینی به صورت مجازی در قم برگزار شد

مراسم هفتمین روز ارتحال آیت‌الله امینی به صورت مجازی در قم برگزار شد

آیین مجازی هفتمین روز ارتحال آیت الله ابراهیم امینی عضو فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این آیین، نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری در سخنانی آن مرحوم را از یاران ولایت دانست و اظهار کرد: سال های سال خدمت به اسلام و انقلاب در کارنامه این مَرد بزرگ ثبت شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی،افزود: این مَرد بزرگ پنج کتاب در رابطه با امامت تدوین کرد که نشان دهنده اهمیت امامت و ولایت در فکر و ذهن و اندیشه اش است.

وی با یادآوری مبارزه های آیت الله امینی در دوران پیش از پیروزی انقلاب، گفت: او از کسانی بود که در ماجرای بازداشت حضرت امام (ره) برای اعتراض از قم به تهران رفت و در تهیه اطلاعیه ها و تشویق مردم به حضور در راهپیمایی ها نقش وافری داشت.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری، زهد و تقوا و ساده زیستی را از جمله فضایل امام جمعه سابق ذکر کرد، و گفت: پشتیبانی از ولایت به عنوان یکی از شاخص ترین ویژگی های آن مرحوم قابل بیان است، و تا پایان عمر تکیه بر پیروی از ولایت فقیه و حمایت از رهبری جز اصلی ترین توصیه های او بود.

وی تصریح کرد: آیت الله امینی سال ها با عضویت در مجلس خبرگان رهبری و امامت جمعه قم خدمات فراوانی در عرصه علم و فرهنگ به جامعه اسلامی ارائه کرد.

آیت الله ابراهیم امینی عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه جمعه، پنجم اردیبهشت ماه جاری، در سن ۹۵ سالگی دارفانی را وداع گفت و پیکرش در جوار مزار شهید مطهری در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

آن مرحوم نائب رییس اسبق مجلس خبرگان رهبری، عضو برجسته جامعه مدرسین قم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امام‌جمعه قم تا سال ۱۳۸۴ و از شاگردان برجسته آیت‌الله بروجردی، امام خمینی و علامه طباطبایی بوده‌ است.


| شناسه مطلب: 100193




آیت الله امینی



نظرات کاربران