وبینار«وقف و توسعه و مدیریت چالش‌های آن» برگزار شد وبینار«وقف و توسعه و مدیریت چالش‌های آن» برگزار شد وبینار«وقف و توسعه و مدیریت چالش‌های آن» برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
وبینار«وقف و توسعه و مدیریت چالش‌های آن» برگزار شد وبینار«وقف و توسعه و مدیریت چالش‌های آن» برگزار شد وبینار«وقف و توسعه و مدیریت چالش‌های آن» برگزار شد وبینار«وقف و توسعه و مدیریت چالش‌های آن» برگزار شد وبینار«وقف و توسعه و مدیریت چالش‌های آن» برگزار شد

وبینار«وقف و توسعه و مدیریت چالش‌های آن» برگزار شد

به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی وبینار«وقف و چالش‌های آن» برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، علی سلمانی رحیمی مسئول همکاری‌های علمی پژوهشی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در این خصوص اظهار کرد: این جلسه سومین نشست از سلسله نشست‌های «وقف و توسعه و مدیریت چالش‌های آن » بود که روز گذشته با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.
وی ابراز کرد: سال گذشته پیش نشستی با محوریت بررسی اصلی‌ترین موضوعات در حوزه وقف و همچنین نشستی نیز در استان تهران با حضور نمایندگانی از بنیاد پژوهش‌های اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد برگزار شد.
رحیمی ادامه داد: در این نشست‌ها مقرر شد پرسش‌ها و چالش‌های موجود در حوزه وقف جمع‌آوری و احصاء و برای جلب مشارکت علمی صاحب‌نظران و حوزویان مجموعه برنامه‌هایی طراحی شود؛ از جمله این برنامه‌ها برگزاری همایش، پیش‌نشست و طراحی و تدوین نظام موضوعات مرتبط با وقف بود.
این پژوهشگر تصریح کرد: از همین رو وبینار«وقف و توسعه و مدیریت چالش‌های آن» برگزار و به موضوعات مورد توجه در حیطه وقف پرداخته شد؛ همچنین طراحی و ارائه نظام موضوعاتی در محورهای وقف از منظر فقه، حقوق، جامعه شناسی، روانشناسی،اقتصاد و تاریخ و تمدن اسلامی در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: تحقیق و پژوهش در دو موضوع ترویج و رشد وقف و بررسی موانع و چالش‌های آن و همچنین چالش‌های اداره وقف به ویژه تعارض‌هایی که با عمل به نیت واقفان بوجود می‌آید مانند تصرفات، تغییر کاربری و... از جمله مواردی بود که بنیاد پژوهش‌های اسلامی در این نشست به شرکت کنندگان پیشنهاد داد.
مسئول همکاری‌های علمی پژوهشی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، اظهار کرد: همچنین در این وبینار مقرر شد از منظر فقه و معارف اسلامی نمایه موضوعات مرتبط با رشد وقف و مدیریت وقف تهیه شود و با بهره‌گیری از توان و امکان صاحب‌نفعان وقف و شناسایی عوامل امین اداره موقوفات، برنامه‌ریزی و تصمیم گیری شود.
وی هدف از برگزاری این نشست هم‌اندیشی را که در قالب وبینار برگزار شد شکل‌گیری فهرستی کامل و پرشمار از موضوعات، محورها و چالش‌های مرتبط با وقف دانست و گفت: این فهرست‌ها می‌تواند در اختیار جامعه علمی کشور قرار گیرد تا در قالب برگزاری پیش نشست‌ها، ارائه پایان نامه‌های دوره‌های تحصیلی تکمیلی و... به این موضوعات کاربردی پرداخته شود.




نظرات کاربران