«اتحاد و انسجام اسلامی، از دیدگاه شهید مطهری» «اتحاد و انسجام اسلامی، از دیدگاه شهید مطهری» «اتحاد و انسجام اسلامی، از دیدگاه شهید مطهری» بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
«اتحاد و انسجام اسلامی، از دیدگاه شهید مطهری» «اتحاد و انسجام اسلامی، از دیدگاه شهید مطهری» «اتحاد و انسجام اسلامی، از دیدگاه شهید مطهری» «اتحاد و انسجام اسلامی، از دیدگاه شهید مطهری» «اتحاد و انسجام اسلامی، از دیدگاه شهید مطهری»

«اتحاد و انسجام اسلامی، از دیدگاه شهید مطهری»

در بخش های متعددی از این کتاب آراء و افکار و اندیشه های شهید مطهری درباره وحدت اسلامی بیان شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، کتاب «اتحاد و انسجام اسلامی، تحقیقی در مکتوبات شهید مطهری (ره)»، توسط انتشارات «صدرا» به چاپ رسیده است.

در بخش های متعددی از این کتاب آراء و افکار و اندیشه های شهید مطهری درباره وحدت اسلامی بیان شده است. جلوه های اتحاد در آیینه اجتماع و اغوای شیطان، قرآن و وحدت، حج و وحدت اجتماعی، تمدن اسلامی و فرهنگ غرب، ملاک و معیارهای وحدت اسلامی، وحدت و استقلال طلبی، تشکل مسلمین در یک صف، اولین وظیفه آمران و ناهیان، حربه مخالفین اتحاد اسلامی و ملت واحد مسلمانان از دیگر موضوعات این کتاب است.

نگارنده در کتاب حاضر که در بردارنده هشت فصل می باشد، نخست به ذکر نمونه هایی از وحدت کلمه در زمان پیامبر «ص» و حضرت علی «ع» می پردازد و سپس آیات و احادیثی را در این باره بیان می کند.

وی در ادامه برخی از پیشگامان وحدت اسلامی از جمله سید جمال اسدآبادی، اقبال لاهوری، آیت الله بروجردی و علامه امینی را معرفی می کند. هم چنین وحدت اسلامی را از منظر جهان شمولی اسلام بررسی و حج را به منزله ی همایش اتحاد مسلمانان معرفی می کند.




نظرات کاربران