برپایی دومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی برپایی دومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی برپایی دومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برپایی دومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی برپایی دومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی برپایی دومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی برپایی دومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی برپایی دومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی

برپایی دومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی

دومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان با حضور تعداد محدودی از کارکنان مسجدالاقصی اقامه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «الیوم السابع» نوشت، در حالی که درهای مسجدالاقصی  به دلیل تدابیر پیشگیرانه و برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همچنان بسته است، دومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان با حضور تعداد محدودی از کارکنان و خطبای مسجدالاقصی اقامه شد.


شیخ «محمد سلیم»،  خطیب جمعه مسجدالاقصی گفت: یک هفته از ماه مبارک رمضان گذشت و نماز جمعه و جماعت در مساجد به دلیل ویروس کرونا تعطیل شده است، این خواست و حکمت الهی است.


وی افزود: چه قدر برای مسلمانان دردناک است که نماز جمعه و جماعت خود را در خانه هایشان بخوانند و از نماز تراویح در مساجد خود به ویژه مسجدالاقصی محروم هستند.


خطیب جمعه مسجدالاقصی در ادامه اظهار کرد: ما به قضای الهی راضی و تسلیم قدر الهی هستیم و امیدواریم خداوند این بلا را از سرما بردارد تا همچون گذشته در مساجد دور هم جمع شویم.


بنابراین گزارش، خطبا و کارکنان با دستکش و ماسک و با حفظ فاصله گذاری اجتماعی نماز جمعه را در مسجدالاقصی اقامه کردند.


سال های گذشته، ده ها هزار نمازگزار برای اقامه نماز جمعه در مسجدالاقصی حاضر می شدند و در ماه مبارک رمضان برای اقامه نماز جمعه و تراویح تعداد نمازگزاران بیشتر می شد.


شورای اوقاف وامور مقدسات اسلامی از روز پنج شنبه (یازدهم اردیبهشت ماه)حضور نمازگزاران در مسجدالاقصی را بار دیگر به حالت تعلیق در آورد.


در این بیانیه آمده است: تا شکست کرونا این وضعیت ادامه دارد، زیرا این ویروس جان مردم را تهدید می کند.


در این بیانیه آمده است: اذان از مسجدالاقصی همچنان در ماه مبارک رمضان پخش می شود و نمازهای یومیه، نماز جمعه و تراویح تنها با حضور تعداد محدودی از کارکنان این مسجد اقامه می شود.


در همین راستا، اداره اوقاف قدس خطبه و نماز جمعه را به طور مستقیم از شبکه های اجتماعی پخش می کند.


بر اساس آخرین آمار رسمی، تاکنون 507 مورد ابتلا به ویروس کرونا میان فلسطینی ها به ثبت رسیده است که 163 نفر از  آنها از ساکنان شهر قدس هستند. از میان چهار نفری که بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کردند دو نفر از شهر قدس هستند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران