اپلیکیشن اپلیکیشن اپلیکیشن بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اپلیکیشن اپلیکیشن اپلیکیشن اپلیکیشن اپلیکیشن

اپلیکیشن "طنین وحی" تولید شد

اپلیکیشن ترجمه قرآن با شیوه و محتوایی نوین به همت مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان طراحی و تولید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، رمضان ماهی است که مردم بیش از سایر ماه ها به تلاوت آیات نورانی کلام الله مجید و خواندن ادعیه روی می آورند.


حجت الاسلام والمسلمین سید احمد سجادی مدیرعامل مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان با اشاره به طراحی و تولید  اپلیکیشن "طنین وحی"  برای ارائه ترجمه قرآن با شیوه و محتوایی نوین، اظهار داشت: این مرکز برای ارتباط هرچه بیشتر پارسی زبانان با مفاهیم دقیق و زیبای قرآن و ایجاد انگیزه کافی برای انس با این کتاب آسمانی، اقدام به تولید نرم آفزار موبایلی طنین وحی کرده است.


ویژگیهای نرم افزار طنین وحی در یک نگاه


ترجمه هنری قرآن کریم به شیوه نمایشنامه صوتی که بر پایه‌ی نمایش‌نامه‌ها و افکت‌هایِ آیاتِ قرآن برای نخستین بار در جهان عرضه شده است؛ لذت فهم قرآن را دوچندان می کند.


در این پروژه، ترجمه قرآن کریم به‌صورت گفتاری- نمایشی ارائه گردیده است و تمامی آیات با حس متناسب قرائت شده و هر جا نقش یا دیالوگی در آیه وجود داشته است، بازیگران آن را به‌صورت نمایشی اجرا کرده‌اند که در قالب یک ترجمه صوتی ارائه گردیده است.


بگفته حجت الاسلام والمسلمین سجادی با توجه به اینکه بیش از یک سوم مصحف شریف به نقل قول های حدود 250 شخصیت (مثبت و منفی) اختصاص یافته، در نرم افزار موبایلی طنین وحی این گفتگوها به صورت نمایش رادیویی با ایفای نقش 162 هنرمند صدا پیشه اجرا می شود.


وی افزود: در این پروژه یک ترجمه گویای گفتاری نمایشی با فضاسازی و ترکیب افکت ها و آواهای مناسب گنجانده شده و حتی آیاتی که شامل نقل قول نیست، به صورت روایت با حس مربوط ارائه می گردد تا فهم متن و مفهوم آیه را برای مخاطب هموار و اثرگذار کند.  


برپایه این گزارش، این محصول قرآنی که پس از هفت سال کوشش در پژوهش، نگارش، ضبط، تدوین، افکت و آواگذاری آماده شده به صورت رایگان دراختیار عاشقان کلام وحی قرار گرفته است.


علاقمندان می توانند برای دریافت این محصول قرآنی عدد 2 را به سامانه 30001044 پیامک کنند و یا برای اطلاع بیشتر و دریافت برنامه به سایت طنین وحی (taninevahy.com)  مراجعه نمایند.




نظرات کاربران