جلسه توجیهی مدیران کاروان های حج استان اردبیل برگزار شد جلسه توجیهی مدیران کاروان های حج استان اردبیل برگزار شد جلسه توجیهی مدیران کاروان های حج استان اردبیل برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جلسه توجیهی مدیران کاروان های حج استان اردبیل برگزار شد جلسه توجیهی مدیران کاروان های حج استان اردبیل برگزار شد جلسه توجیهی مدیران کاروان های حج استان اردبیل برگزار شد جلسه توجیهی مدیران کاروان های حج استان اردبیل برگزار شد جلسه توجیهی مدیران کاروان های حج استان اردبیل برگزار شد

جلسه توجیهی مدیران کاروان های حج استان اردبیل برگزار شد

جلسه توجیهی مدیران کاروان های حج استان اردبیل در خصوص آموزش مجازی زائران حج آینده در دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، جلسه توجیهی مدیران کاروان های حج استان اردبیل در خصوص آموزش مجازی زائران حج تمتع آینده به همت دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری و مدیریت حج و زیارت استان در این دفتر برگزار شد.


در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین عبدالله بیدار مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اردبیل به وضعیت پیش آمده از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: مسایل آموزشی حج از کلیدی ترین نکاتی است که زائران عزیز باید نسبت به آن اهتمام ویژه ای داشته باشند و مسائل و احکام حج را درفرصت باقیمانده فرا گیرند.


حجت الاسلام بیدار افزود: مدیریت آموزش بعثه مقام معظم رهبری مطالب و نرم افزارهای بسیار ارزشمندی را برای آموزش مجازی زائران طراحی و اجرا کرده است که از جمله می توان به راه اندازی سامانه تحت وب آموزش مجازی زائر اشاره کرد که از این طریق، مطالب آموزشی متنوع با شیوه های نوین در اختیار زائران حج، عمره و عتبات قرار می گیرد.


وی با تأکید بر اینکه درموضوع آموزش زائرین، محور روحانی کاروان است، گفت: مباحث ارائه شده در آموزش مجازی در راستای تکمیل آموزش های زائران است.


در ادامه این جلسه آقای ودود چمن آرایی مدیر حج و زیارت استان اردبیل در خصوص احتمالات پیش رو در خصوص برگزاری حج 99 توضیحاتی ارائه کرد و گفت: ما به عنوان عوامل اجرایی موظفیم درمورد برنامه ریزی های انجام شده و ارائه آموزش به زائران اقدامات مناسب را انجام دهیم و در شرایط کنونی ارائه آموزش مجازی از راهکارهای مناسب است.


وی افزود: با توجه به وجود ظرفیت خالی در کاروانهای حج استان، از ودیعه گذارانی که  فیش ثبت نام تا پایان مردادماه 86 را در اختیار دارند دعوت شده است که در روزهای آینده  در کاروان ها ثبت نام کنند.


این جلسه با گزارش آقای توحید نادری کارشناس دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در مورد اقدامات انجام شده توسط بعثه مقام معظم رهبری در خصوص آموزش مجازی زائر ادامه یافت.


وی با معرفی نرم افزار کاروان مجازی زائر به قابلیت های این نرم افزار اشاره کرد و افزود: سامانه آموزش مجازی زائر به آدرس  www.zaer.hajj.ir به زبان های فارسی، انگلیسی، عربی و آذری توسط مدیریت آموزش بعثه مقام معظم رهبری هدایت می شود و زائرین محترم می توانند با مراجعه به این سامانه به مطالب آموزشی متنوع و ارزشمند دسترسی داشته باشند.


گفتنی است از جمله قابلیت های این سامانه علاوه بر دسترسی به اخبار و اطلاعیه ها، بخش چندرسانه ای است که در این بخش فیلم های جلسات آموزشی حج در موضوعات مختلف، موشن گرافی حج، آشنایی با اماکن مذهبی مکه و مدینه، آشنایی با مناسک حج، آموزش تاریخ مکه و مدینه و نقد و بررسی وهابیت و دیگر مطالب مرتبط با حج و زیارت به صورت فایل های متنی، صوتی و ویدیویی وجود دارد.


همچنین قابلیت پخش کلاس های آنلاین در این سامانه پیش بینی شده است و مخاطبان می توانند در زمان اجرای کلاس آنلاین، به صورت زنده آن را مشاهده کنند.


جلسات آموزشی شبیه سازی شده کاروان از دیگر قابلیت های سامانه آموزش مجازی زائر است و در این مجموعه سعی شده است کاروانی شامل یک روحانی، یک معین و معینه به همراه مدیر و پزشک کاروان، طراحی و برنامه های آموزشی توسط این گروه در کاروان ارائه شود.


برپایه این گزارش، درپایان جلسه مدیران کاروان ها دیدگاه و پیشنهادات خود را در خصوص آموزش زائران بیان کردند.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران