بارگاه حضرت خدیجه(س) قبل و پس از تخریب توسط سعودی ها بارگاه حضرت خدیجه(س) قبل و پس از تخریب توسط سعودی ها بارگاه حضرت خدیجه(س) قبل و پس از تخریب توسط سعودی ها بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بارگاه حضرت خدیجه(س) قبل و پس از تخریب توسط سعودی ها بارگاه حضرت خدیجه(س) قبل و پس از تخریب توسط سعودی ها بارگاه حضرت خدیجه(س) قبل و پس از تخریب توسط سعودی ها بارگاه حضرت خدیجه(س) قبل و پس از تخریب توسط سعودی ها بارگاه حضرت خدیجه(س) قبل و پس از تخریب توسط سعودی ها

بارگاه حضرت خدیجه(س) قبل و پس از تخریب توسط سعودی ها

قبرستان ابوطالب محل دفن بسیاری از افراد خاندان بنی هاشم و برخی از نزدیکترین یاران رسول خدا صلی الله علیه و‌ آله و سلم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، قبرستان ابوطالب یکی از زیارتگاه های مسلمانان در مکه به شمار می‏ آید. این مکان را به نام مقبره معلی (یا معلاة) و مقبره بنی هاشم نیز می‏ شناسند.
قبرستان ابوطالب محل دفن بسیاری از افراد خاندان بنی هاشم و برخی از نزدیکترین یاران رسول خدا صلی الله علیه و‌ آله و سلم است.
حضرت عبدالمطلب و حضرت ابوطالب علیهما السلام در این مقبره دفن هستند، همچنین حضرت خدیجه سلام الله علیها و به گفته برخی فرزند پیامبر اسلام حضرت قاسم که در کودکی از دنیا رفت نیز در کنار هم دفن می باشند. پیش از این بارگاه حضرت خدیجه سلام الله علیه و قاسم دارای گنبد و بارو بود اما در حال حاضر و پس از استقرار وهابیان در حجاز از سوی ایشان تخریب شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران