شعار حج ۹۹ اعلام شد شعار حج ۹۹ اعلام شد شعار حج ۹۹ اعلام شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شعار حج ۹۹ اعلام شد شعار حج ۹۹ اعلام شد شعار حج ۹۹ اعلام شد شعار حج ۹۹ اعلام شد شعار حج ۹۹ اعلام شد

شعار حج ۹۹ اعلام شد

در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت شعار حج آینده «حج؛ معنویت، همبستگی و اقتدار اسلامی» اعلام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این جلسه که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت برگزار شد، سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به محورهای شعارحج ۹۹گفت: این شعار از میان سی پیشنهاد دریافتی از واحدهای مختلف انتخاب شد و در گزینش واژ‌ها به توصیه های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و مسایل امت اسلامی و بین‌المللی توجه شده است.
وی با اشاره به اهمیت و آثار کنگره عظیم حج اظهار داشت: معنویت یکی از اهداف  و جان مایه حج است و در همبستگی و اقتدار اسلامی علاوه بر جهت‌گیری وحدت، عزت و عظمت امت اسلامی نیز با توجه به چالش هایی که جهان اسلام با آن روبروست در نظر گرفته شده است.  
بر پایه این گزارش، درادامه این جلسه آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه وزارت حج عربستان تاکنون به صورت شفاف و قطعی در مورد حج آینده اظهارنظر نکرده است ، گفت: شرایط به نحوی است که این سازمان و بعثه مقام معظم رهبری باید برای وضعیت های مختلف آمادگی داشته باشند لذا اقدامات لازم درحوزه های مختلف تا روشن شدن تکلیف حج درحال پیگیری است. 
آقای رشیدیان همچنین از اقدامات انجام شده برای انتقال ارز مورد نیاز حج پیش رو به عربستان گزارشی ارائه کرد و در خصوص آینده سفر به عتبات عالیات گفت: پروتکل سلامت از طریق وزارت امورخارجه کشورمان برای وزارت بهداشت عراق ارسال شده است و در انتظار پاسخ طرف مقابل هستیم.
وی افزود: با فروکش کردن بیماری کرونا این پروتکل می تواند برای تردد زائران دو طرف استفاده شود و دستورالعمل جلوگیری از انتقال و شیوع ویروس کرونا بین دو کشور باشد. 
این جلسه با  گزارش آقای اکبر رضایی سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت در مورد تکمیل شدن بیش از 75درصد ظرفیت کاروان های حج و ادامه روند ثبت زائران ادامه یافت و وی از آغاز معاینات پزشکی حجاج و کارگزاران از روز سه شنبه (16 اردیبهشت ماه) خبر داد. 
نماینده ولی فقیه نیز گفت: معاونت فرهنگی بعثه، آموزش زائران در فضای مجازی را آغاز کرده است و با توجه به فعال شدن کاروان ها در فضای مجازی و تشکیل گروه ، روحانیون کاروان ها نیز مطالب مورد نیاز زائران را ارائه می کنند.  
وی همچنین بر لزوم هماهنگی هرچه بیشتر بین واحدهای اجرایی و فرهنگی در ارائه آموزش به زائران در فضای مجازی تاکید کرد.  




مطالب مرتبط

نظرات کاربران