المالکی: دخالت در امور داخلی عراق را نمی‌پذیریم المالکی: دخالت در امور داخلی عراق را نمی‌پذیریم المالکی: دخالت در امور داخلی عراق را نمی‌پذیریم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
المالکی: دخالت در امور داخلی عراق را نمی‌پذیریم المالکی: دخالت در امور داخلی عراق را نمی‌پذیریم المالکی: دخالت در امور داخلی عراق را نمی‌پذیریم المالکی: دخالت در امور داخلی عراق را نمی‌پذیریم المالکی: دخالت در امور داخلی عراق را نمی‌پذیریم

المالکی: دخالت در امور داخلی عراق را نمی‌پذیریم

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق به نامه منسوب به سفیر واشنگتن در بغداد در خصوص توافق با کابینه مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر مکلف به تشکیل کابینه عراق واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، به نقل از بغداد الیوم، نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: از طرف شخصی که مدعی بود وابسته به متیو تولر، سفیر آمریکا در بغداد است، نامه‌ای دریافت کردم. اگر نامه جعلی باشد، آن را زباله می‌دانم و اگر درست باشد، عراق خود مردانی دارد که منافع ملت عراق و  ملت آن را محقق می‌سازند. ما مداخله در امور داخلی عراق را رد می‌کنیم و با آن مخالفت داریم، این امر جزو مأموریت دیپلماتیک سفیر نیست.


از سوی دیگر، حسن سالم، نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از بغداد شد.


وی در واکنش به نامه منتسب به متیو تولر، تصریح کرد: دولت عراق باید شجاعت و ملی‌گرایی به خرج دهد و سفیر آمریکا در بغداد که دولت و ملت عراق را کوچک و حقیر شمرده، اخراج کند.


حسن سالم، همچنین گفت: رهبران سیاسی به ویژه شیعی باید محکم و استوار باشند و در قبال این اهانت سکوت نکنند.


 


 


| شناسه مطلب: 100264

نام منبع: خبرگزاری ایسنا



عراق



نظرات کاربران