شیخ «محمد الطبلاوی» قاری برجسته مصری درگذشت شیخ «محمد الطبلاوی» قاری برجسته مصری درگذشت شیخ «محمد الطبلاوی» قاری برجسته مصری درگذشت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شیخ «محمد الطبلاوی» قاری برجسته مصری درگذشت شیخ «محمد الطبلاوی» قاری برجسته مصری درگذشت شیخ «محمد الطبلاوی» قاری برجسته مصری درگذشت شیخ «محمد الطبلاوی» قاری برجسته مصری درگذشت شیخ «محمد الطبلاوی» قاری برجسته مصری درگذشت

شیخ «محمد الطبلاوی» قاری برجسته مصری درگذشت

شیخ «محمد محمود الطبلاوی» قاری مشهور و بزرگ جهان اسلام پس از گذران یک دوره بیماری در سن ۸۶ سالگی درگذشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «شیخ الطبلاوی» از قاریان صاحب سبک و «نقیب القراء» مصر بود که غروب سه شنبه (16 اردیبهشت) به هنگام افطار درگذشت.
او که در ۹ سالگی قرآن را به طور کامل حفظ کرده بود در طول ۶۰ سال قرائت قرآن به بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله ایران سفر کرد.
دارالفتوای مصر با صدور پیامی، درگذشت رئیس اتحادیه قاریان و حافظان قرآن مصر را تسلیت گفت و از درگاه حق تعالی خواست که قرآن و اعمال صالحه وی را شفیع این قاری مصری قرار دهد و او را در بهشت برین همنشین انبیاء، شهداء و صالحان قرار دهد.
شیخ محمد محمود طبلاوی در نوامبر سال ۱۹۳۴ میلادی متولد شد. وی در سن ۹ سالگی موفق به حفظ کل قرآن شد و به بسیاری از کشورهای مختلف جهان سفر کرد.
وی همچنین، به‌عنوان نماینده وزارت اوقاف و امور اسلامی مصر و الازهر به کشورهای زیادی سفر کرد و در بسیاری از مسابقات بین‌المللی قرآن نیز به‌عنوان داور حضور داشت.
مرحوم طبلاوی نشان ویژه کشور لبنان در تجلیل از تلاش‌های وی در زمینه خدمت به قرآن را دریافت کرد.


| شناسه مطلب: 100271




قرآن مصر



مطالب مرتبط

نظرات کاربران