حرم رضوی در شب‌های قدر بازگشایی نمی‌شود

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: برای بازگشایی حرم‌ مطهر تابع مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا هستیم و تصمیم فعلی این ستاد بر عدم بازگشایی حرم‌ مطهر رضوی، حتی صحن‌های متبرک برای شب‌های قدر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از آستان نیوز، مصطفی خاکسار قهروردی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، با بیان اینکه دستورالعمل بهداشتی برای بازگشایی آستان‌های مقدس و اماکن متبرکه تدوین شده است، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه فراهم آمدن هر چه زودتر شرایط زیارت برای عموم مردم و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با رعایت نکات و ضوابط بهداشتی است.


وی افزود: آستان قدس رضوی با همکاری سایر آستان‌های مقدس دستورالعمل‌ بهداشتی بازگشایی حرم‌های مطهر را تهیه و تدوین کرده است، این دستورالعمل با هدف ایجاد محیطی ایمن به منظور پیشگیری از سرایت ویروس کرونا بر پایه اصل فاصله گذاری اجتماعی و آموزش زائران و اجرای موازین بهداشتی و ضدعفونی مکان‌های فیزیکی مورد استفاده در آستان‎های مقدس تنظیم شده است.


قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه فراهم آمدن هر چه زودتر شرایط زیارت برای عموم مردم و عاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) با رعایت نکات و ضوابط بهداشتی است، بیان کرد: آستان قدس رضوی آمادگی خود را برای بازگشایی حرم مطهر ضمن رعایت اصول بهداشتی اعلام کرده است، البته هر تصمیمی برای بازگشایی حرم مطهر رضوی باید با همراهی، تصمیم روشن و قطعی ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام گیرد و ما تابع تصمیمات این ستاد هستیم.


خاکسار قهروردی تصریح کرد: همانطور که تصمیم اعمال محدودیت موقت زیارت توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا اتخاذ شد، بازگشایی حرم مطهر نیز با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام خواهد شد، گرچه که آستان قدس رضوی آمادگی خود را برای بازگشایی حرم مطهر اعلام کرده است.


وی که در حاشیه برگزاری ویژه برنامه «بانوای کاروان» در جمع خبرنگاران در خصوص بازگشایی حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر سخن میگفت، افزود: با توجه به شرایط فعلی بیماری، در حال حاضر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و ستاد کرونای استان بر عدم بازگشایی حرم‌ مطهر رضوی، حتی صحن‌های متبرک برای شب‌های قدر اعلام شده است، امیدواریم در زمان مناسب با آمادگی کامل این بازگشایی طی مراحلی انجام خواهد گرفت.


قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در خصوص ویژه ‌برنامه «بانوای کاروان» نیز بیان کرد: در قالب این ویژه‌برنامه ۲۰ گروه سرود از نوجوانان برای اجرای سرود در بیش از ۱۵۰ محله سطح شهر با هدف عرض تبریک این میلاد فرخنده به محضر مبارک امام حسن(ع) با رعایت کامل مسائل بهداشتی حضور پیدا می‌کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران