سخنرانی آنلاین خطیب مسجدالاقصی در شبکه های مجازی

در روزهای قرنطینه و تعطیلی مساجد، شیخ «عکرمه صبری»، از طریق شبکه های مجازی در ماه مبارک رمضان سخنرانی می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «البوابه» نوشت:  در حالی که به دلیل شیوع ویروس کرونا، مسلمانان بیشتر کشورهای جهان از اقامه نماز طی ماه مبارک رمضان در مساجد و حضور در گردهمایی های خانوادگی محروم هستند، برخی خطبا از جمله خطبای مساجد آمریکا و خطیب مسجدالاقصی از طریق آنلاین برنامه اجرا می کنند.


 


هر ساله هزاران نمازگزار در ماه مبارک رمضان برای اقامه نماز تراویح به مساجد می رفتند، اما امسال وضعیت تغییر کرده است.


 


شیخ «عکرمه صبری»، امام و خطیب مسجدالاقصی ماه مبارک رمضان امسال از منزل خود با شبکه های اجتماعی در ارتباط است و برنامه اجرا می کند. وی به طور زنده از طریق  برنامه «مسجد آنلاین» در شبکه های اجتماعی سخنرانی می کند تا مسلمانان علاقه مند بتوانند از سخنان وی بهره مند شوند.


 


شیخ عکرمه صبری در این باره گفت: طبیعت اسلام جهان شمول بودن آن است و امسال که به دلیل کرونا درهای مساجد در ماه مبارک رمضان بسته شده و محدودیت های رفع و آمد وجود دارد، این برنامه افرادی را که تشنه حق و خیر هستند را به دور هم جمع می کند.


 


نمازگزاران به شیخ عکرمه صبری علاقه خاصی دارند و وی را جزئی از قدس می دانند و دیدن خطیب مسجدالاقصی را بعد از تهدیدهای رژیم صهیونیستی آرامش بخش می دانند.


 


«مسجد آنلاین» برنامه ای در شبکه های اجتماعی است که به خطبا و ائمه مساجد کشورهای مختلف جهان این امکان را می دهد تا از طریق فضای مجازی «زوم» و فیسبوک با مسلمانان ارتباط برقرار کنند.


 


گفتنی است، در روز اول این برنامه10 هزار کاربر از آن استقبال کرده و این برنامه را دنبال کردند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران