سیره امام حسن(ع) نمونه بارز «مواسات» در اسلام است. سیره امام حسن(ع) نمونه بارز «مواسات» در اسلام است. سیره امام حسن(ع) نمونه بارز «مواسات» در اسلام است. بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سیره امام حسن(ع) نمونه بارز «مواسات» در اسلام است. سیره امام حسن(ع) نمونه بارز «مواسات» در اسلام است. سیره امام حسن(ع) نمونه بارز «مواسات» در اسلام است. سیره امام حسن(ع) نمونه بارز «مواسات» در اسلام است. سیره امام حسن(ع) نمونه بارز «مواسات» در اسلام است.

سیره امام حسن(ع) نمونه بارز «مواسات» در اسلام است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، سیره و منش حضرت امام حسن (ع) را نمونه بارز مواسات در اسلام عنوان کرد و الگوگیری از رفتار ائمه را ضرورت جامعه امروز دانست.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ضمن تبریک میلاد با سعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، در سخنانی سیره آن امام همام را نمونه شایسته برای مواسات و همدلی با مردم عنوان کرد و گفت: براى ساختن جامعه‌اى نمونه و تربیت انسان‌هاى کامل و سالم، اصول و روش‌هایى لازم است که انسان در سایه آن‌ها بتواند به دور از هر گونه انحراف مسیر سعادت را بپیماید. این شیوه‌ها را مى‌توان از زندگى و رفتار و گفتار اسوه‌هاى حقیقى دین اسلام و پیشوایان راستین به دست آورد.


وی به خصوصیات بارز امام حسن (ع) اشاره کرد و عطوفت و مهربانی با مردم را از ویژگی‌های بارز آن حضرت عنوان کرد و افزود: مهربانی با بندگان خدا از ویژگی‌های بارز ایشان بود امام حسن (ع) همواره، مهربانی را با مهربانی پاسخ می گفت، حتی پاسخ وی در برابر نامهربانی نیز مهربانی بود و این محبت و رافت باعث جذب بسیاری از مردم به دین اسلام شد.


مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، اخلاق شایسته را مهم ترین رکن در ارتقای سطح زندگی انسان و دست یابی به کمال حقیقی، عنوان کرد و اظهار داشت: اخلاق شایسته در منش امام حسن مجبتی (ع) بسیار قابل توجه بود و الگوگیری از آن حضرت در ملبس بودن به اخلاق نیک سبب ایجاد محبت در زندگی، ارتقای کرامت و بزرگواری انسان و همچنین موجب آبادی جامعه و طولانی شدن عمر می‌شود.


حجت‌الاسلام جعفرزاده، در بخش دیگری از سخنانش سیره امام حسن (ع) را نمونه بارز مواسات و همدلی در جامعه عنوان کرد و افزود: مواسات، از مهم‌ترین وظایف اخلاقی و عاطفی انسان و به معنای همراهی کردن و کمک کردن به برادر مؤمن در همه‌ی امور است امام حسن(ع) همواره به کمک ستمدیدگان و محرومان می شتافتند و هیچ فقیری را دست خالی رد نمی کردند.کریم اهل بیت بود و همواره با نهایت کرامت و بخشندگی به دستگیری از مستمندان پرداخته و در صدد بهبود وضعیت اقتصادی اقشار مختلف مردم بود.


مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، در پایان، بر ضرورت مشارکت همگانی در رزمایش "کمک مومنانه" تاکید کرد و افزود: در آیین اسلام، ثروتمندان، مسئولیت سنگینی در برابر مستمندان و تهیدستان اجتماع به عهده دارند و به حکم پیوندهای عمیق معنوی و رشته های برادری دینی که در میان مسلمانان برقرار است، باید همواره در تأمین نیازمندی های محرومان اجتماع کوشا باشند. چنانکه پیامبر اسلام(ص) و پیشوایان دینی ما، نه تنها سفارش های موکدی در این زمینه نموده اند بلکه، هر کدام در عصر خود، نمونه ی برجسته ای از انسان دوستی و ضعیف نوازی به شمارمی رفتند و ما نیز باید پیروان راستین آن بزرگواران باشیم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران