برافراشته شدن پرچم عزا در حرم علوی برافراشته شدن پرچم عزا در حرم علوی برافراشته شدن پرچم عزا در حرم علوی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برافراشته شدن پرچم عزا در حرم علوی برافراشته شدن پرچم عزا در حرم علوی برافراشته شدن پرچم عزا در حرم علوی برافراشته شدن پرچم عزا در حرم علوی برافراشته شدن پرچم عزا در حرم علوی

برافراشته شدن پرچم عزا در حرم علوی

در آستانه ایام سوگواری شهادت حضرت امیر المومنین (ع) آیین سالانه افراشتن پرچم حزن و عزا بر فراز ایوان طلا و خیابانهای نجف اشرف از سوی خادمان آستان علوی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، در آستانه ایام سوگواری شهادت مولای متقیان حضرت امیر المؤمنین (ع) آیین سالانه افراشتن پرچم حزن و عزا بر فراز ایوان طلا و در خیابانهای نجف اشرف با بانگ (فزت و رب الکعبه) توسط خادمان آستان علوی برگزار شد.


در این مراسم تولیت و اعضای شواری آستان به همراه جمع کثیری از خادمان و مجاوران بارگاه مطهر علوی حضور داشتند.


یوسف الشیخ راضی تولیت آستان مقدس علوی در این مراسم ضمن تسلیت این ایام به مسلمانان و دوستداران اهل بیت ابراز داشت: افراشتن پرچم عزاداری نشانهی تجدید عهد و میثاق با مولای متقیان و پیروی از رهنمودها و سیره ایشان است.


تولیت آستان علوی تاکید کرد: حضرت امیرالمؤمنین (ع) به مثابه یک مکتب فکری بزرگ است و با ورود به عالَم ایشان معنی رحمت و عشق و فداکاری را از ایشان می آموزیم و می توانیم گفتن حق و دفاع از آن را از زندگانی ایشان فرا بگیریم و از راه و روش ایشان در زهد و دوری از لذت های دنیوی پیروی کنیم و رستگاری، شهادت و رفتن به سوی جهان و زندگی ابدی را از این امام دریابیم.


وی از حضرت امیر المومنین (ع)  مشعل هدایت برای تمامی جویندگان حقیقت و معانی انسانیت در تمام جهان نام برد و تاکید کرد: نشانه پیروی از رهنمودها و زندگانی آن حضرت این است که در انتشار صلح و دوستی و محبت و مدارا بین خود گام برداریم.


| شناسه مطلب: 100379







نظرات کاربران