مشهد در آستانه وضعیت سفید مشهد در آستانه وضعیت سفید مشهد در آستانه وضعیت سفید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مشهد در آستانه وضعیت سفید مشهد در آستانه وضعیت سفید مشهد در آستانه وضعیت سفید مشهد در آستانه وضعیت سفید مشهد در آستانه وضعیت سفید

مشهد در آستانه وضعیت سفید

آمار ابتلا به کرونا در خراسان رضوی و به ویژه مشهد روند کاهشی را دنبال می کند و پیش بینی ها حاکی از آن است که در ایام پیش رو وضعیت کرونایی مشهد سفید خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، دکتر حمیدرضا رحیمی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین عنوان کرد: آماری افزایشی ابتلا به کرونا که توسط سخنگوی وزارت بهداشت و درمان اعلام می شود مربوط به دیگر استان هاست. اما وضعیت خراسان رضوی مطلوب است و به سرعت به سمت وضعیت سفید در حال حرکت هستیم.


وی ادامه داد: شهرستان های خراسان رضوی نیز به جز یک شهرستان روند کاهشی ابتلا به کرونا را سپری می کنند و این استان نسبت به برخی از استان های کشور که درگیری زیادی با ویروس کرونا دارند، وضعیت مناسبی دارد.


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: البته باید توجه داشت که هنوز وضعیت مشهد از لحاظ ابتلا به کرونا زرد است. اما امیدوارم با همین روندی که در پیش گرفته ایم که همکاری و هماهنگی موجود در میان مدیران استانی و رعایت نکات و پروتکل های بهداشتی توسط همشهریان به صورت مناسبی انجام می شود، به زودی از وضعیت زرد خارج شده و وضعیت سفید را برای خراسان رضوی و مشهد اعلام نماییم. پیش بینی ما این است که در پایان ماه مبارک رمضان، وضعیت مشهد سفید شود.


وی با اشاره به این نکته که وضعیت سفید زمانی اعلام خواهد شد که ۱۴ روز شرایط ابتلا برای هر ۱۰۰ هزار نفر ساکن شهر  حداکثر یک نفر باشد خاطرنشان کرد: برای شهری مانند مشهد با توجه به جمعیت آن، اگر دو هفته بگذرد و در این مدت به صورت روزانه کمتر از ۳۴ نفر به کرونا مبتلا شوند، وضعیت سفید خواهد شد.  


دکتر رحیمی افزود: البته باید در نظر داشت که این پیش بینی درحالتی است که اتفاق خاصی رخ ندهد و رعایت نکات بهداشتی از مداری که اکنون هست خارج نشود. مردم برای پاکی استان از ابتلا به کرونا، نقش بسیار مهمی را خواهند داشت و نباید در ایام پیش رو همکاری و همیاری مردمی کاهش یابد.


وی در پاسخ به این سوال که آیا گرمی هوا باعث کاهش فعالیت ویروس کرونا خواهد شد؟ گفت:  برای از بین رفتن کرونا نیاز به دمای بالای ۶۰ درجه سانتیگراد است. با توجه به دمای متوسط ایران نمی توانیم بگوییم که ویروس از بین خواهد رفت اما شرایط فعالیت ویروس به گونه ای است که میزان ماندگاری آن بر سطوح با افزایش دما کاهش می یابد. به عنوان مثال اگر در دمای سرد ویروس ۸ ساعت بر سطوح ماندگار باشد، در دمای گرم این میزان به حدود ۱۰ دقیقه می رسد.


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان داشت: این موضوع نباید امید کاذبی برای مردم ایجاد کند که با گرمای هوا کرونا از بین خواهد رفت. اگر دقت کنیم می بینیم که خوزستان از خراسان رضوی به مراتب دمای بالاتری دارد اما اکنون شرایط کرونایی در آنجا بسیار حادتر از این استان است.


وی ابراز داشت: مردم باید توجه داشته باشند که تا زمانی که واکسن کرونا تولید نشود این ویروس از بین ما نخواهد رفت و مهمان ما خواهد بود. در نتیجه حتی پس از اینکه انشالله مشهد به وضعیت سفید برسد و شرایطی مشابه قبل از ورود کرونا به استان را داشته باشد، باز هم باید نکات بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی به خوبی و به نحو احسن رعایت شود.


| شناسه مطلب: 100396




بهداشت و کرونا مشهد



مطالب مرتبط

نظرات کاربران