مرحوم آیت‌الله بهجت: مظلومیت علی (ع)، مظلومیت بشر تا روز قیامت است مرحوم آیت‌الله بهجت: مظلومیت علی (ع)، مظلومیت بشر تا روز قیامت است مرحوم آیت‌الله بهجت: مظلومیت علی (ع)، مظلومیت بشر تا روز قیامت است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مرحوم آیت‌الله بهجت: مظلومیت علی (ع)، مظلومیت بشر تا روز قیامت است مرحوم آیت‌الله بهجت: مظلومیت علی (ع)، مظلومیت بشر تا روز قیامت است مرحوم آیت‌الله بهجت: مظلومیت علی (ع)، مظلومیت بشر تا روز قیامت است مرحوم آیت‌الله بهجت: مظلومیت علی (ع)، مظلومیت بشر تا روز قیامت است مرحوم آیت‌الله بهجت: مظلومیت علی (ع)، مظلومیت بشر تا روز قیامت است

مرحوم آیت‌الله بهجت: مظلومیت علی (ع)، مظلومیت بشر تا روز قیامت است

برخی افراد به برکت برخی زمان‌های خاص مانند همین شب‌های قدر، تحول اساسی در زندگیشان ایجاد شده و به دنبال آن تمامی ناآرامی‌های روحی‌ای که داشتند، از آنها دور شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مرحوم آیت‌الله بهجت در یکی از جلسات درس خود با اشاره به اینکه باید برای امیر‌المؤمنین مانند سید‌الشهدا مجلس عزا برپا کرد، فرمودند: اگر آنجا حق امام علی (ع) غصب نمی‌شد، اینجا هم عاشورا پیدا نمی‌شد.


سؤال کردند از ابن‌حنبل [که] افضل صحابه کیست؟ یک کسی را گفت، نمی‌دانم چه کسی را. گفتند: چرا علی علیه‌السلام را نگفتی؟ تو که به علی اخلاص داشتی. [ابن‌حنبل] گفت: شما از «صحابه» سؤال کردی. علی از صحابه نیست، علی علیه‌السلام نفس پیغمبر است، جان پیغمبر است، روح پیغمبر است. او از صحابه است. حکمی که برای صحابه است، برای [حضرت] علی می‌کنید؟!


[مانند] این مجالس عزاداری برای سیدالشهدا علیه‌السلام، مناسب هست که مجلس عزاداری برای خود حضرت امیر علیه‌السلام، منعقد بکنند. اگر اونجا غصب نمی‌شد، اینجا هم عاشورا پیدا نمی‌شد.


خدا رحمتش کند [علامه] امینی را، می‌گفت: در منبر نوبت می‌رسید به امینی صاحب «الغدیر»، می‌گفت: همان بالای منبر گریه می‌کرد از مظلومیت امیرالمؤمنین علیه‌السلام.


مظلومیت او، مظلومیت بشر تا روز قیامت است.


| شناسه مطلب: 100411




آیت الله بهجت



نظرات کاربران