قرنطینه 10 روزه در تمام استان های عراق قرنطینه 10 روزه در تمام استان های عراق قرنطینه 10 روزه در تمام استان های عراق بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
قرنطینه 10 روزه در تمام استان های عراق قرنطینه 10 روزه در تمام استان های عراق قرنطینه 10 روزه در تمام استان های عراق قرنطینه 10 روزه در تمام استان های عراق قرنطینه 10 روزه در تمام استان های عراق

قرنطینه 10 روزه در تمام استان های عراق

یک منبع در گروه بحران ویژه مقابله با کرونا که وابسته به دولت بغداد است امروز (یکشنبه) گزارش داد، مقامات عراقی قصد دارند منع آمد و شد فراگیر ۱۰ روزه را در این کشور اجرا کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، این منبع به خبرگزاری شفق نیوز گفت: کمیته عالی بهداشت و سلامت در نشست آینده خود مقرر می‌کند که مقررات منع آمد و شد را در تمامی استان‌ها به مدت ۱۰ روز از عصر پنج‌شنبه این هفته مصادف با ۲۱ مه تا اول ژوئیه اعمال کند.


این منبع افزود: تعدادی از مناطق بغداد و بصره طی مدت اجرای مقررات منع آمد و شد، قرنطینه خواهند شد. همچنین در پی ثبت موارد رو به رشد ابتلا به کرونا بررسی میدانی برای شناسایی مبتلایان جدید در آن مناطق اجرا خواهد شد.


عراق از ماه مارس تدابیر قرنطینه از جمله منع آمد و شد، تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، اماکن عمومی نظیر پارک‌ها و رستوران‌ها و مساجد را اجرا و پروازها را متوقف کرده بود.


مقامات عراق محدودیت‌های منع آمد و شد را از ۲۱ آوریل کاهش داده و به شهروندان اجازه دادند در ساعات روز رفت و آمد داشته باشند. این محدودیت‌ها با لحاظ کردن شروطی نظیر استفاده از ماسک و منع تجمعات اجرا شد.


عراق در روزهای گذشته شاهد افزایش قابل ملاحظه موارد ابتلا بوده و این مساله نگرانی مقامات این کشور را از بابت شیوع گسترده ویروس برانگیخته است.


عصر شنبه وزارت بهداشت عراق از ثبت چهار مورد فوت به دلیل کرونا و ابتلای ۶۷ مورد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد که به این ترتیب در این کشور تعداد مرگ‌ و میرها به ۱۲۱ مورد و ابتلاها به ۳۲۶۰ تن رسید.


| شناسه مطلب: 100422




عراق کرونا قرنطینه



نظرات کاربران