پایه های عنکبوتی رژیم صهیونیستی فرو خواهد ریخت پایه های عنکبوتی رژیم صهیونیستی فرو خواهد ریخت پایه های عنکبوتی رژیم صهیونیستی فرو خواهد ریخت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پایه های عنکبوتی رژیم صهیونیستی فرو خواهد ریخت پایه های عنکبوتی رژیم صهیونیستی فرو خواهد ریخت پایه های عنکبوتی رژیم صهیونیستی فرو خواهد ریخت پایه های عنکبوتی رژیم صهیونیستی فرو خواهد ریخت پایه های عنکبوتی رژیم صهیونیستی فرو خواهد ریخت

پایه های عنکبوتی رژیم صهیونیستی فرو خواهد ریخت

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این که پایه های عنکبوتی رژیم صهیونیستی به زودی فرو می‌ ریزد، گفت: چنین رژیمی شاید چند صباحی تخت حکمرانی خود را بر پیکر پاک کشته‌شدگان مظلوم فلسطین بنا نهد ولی بی‌تردید این پایه خواهد شکست و آن تخت سرنگون خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت عصر سه شنبه (30 اردیبهشت ماه) در کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت زنده از فضای مجازی پخش شد، با اشاره به تاریخچه سرزمین فلسطین اظهار کرد: فلسطین سرزمینی است که وقایع فراوان و مهمی را در طول تاریخ چند هزار ساله خود شاهد بوده و تاریخ این سرزمین همواره با سرگذشت انبیاء الهی و داستان ایمان و مومنان گره خورده است.


وی افزود: فلسطین سرزمینی است که مقصد هجرت ابراهیم خلیل(ع) و موسی(ع)، مَسکن ابراهیم(ع)، اسحاق(ع) و یعقوب(ع)، مدفن ابراهیم(ع) و مولد عیسی(ع) بوده، مسیر معراج پیامبر اسلام(ص) و قبله اول مسلمانان گردید.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه این تاریخ طولانی همواره جایگاهی بسیار مهم را برای سرزمین فلسطین در قلب مومنان و پیروان ادیان ابراهیمی رقم زده است، خاطرنشان کرد: قرار گرفتن این سرزمین در محل تلاقی دو قاره آسیا و آفریقا، تسلط بر آبراهه استراتژیک کانال سوئز و مرکزیت این کشور در میان سرزمین‌های اسلامی اهمیت ژئوپولتیک این کشور را صد چندان کرده است. لذا اگر حمله صلیبیان اروپا به بهانه حمایت از دین مسیح(ع) صورت گرفت ولی هرگز نتوانست بر مطامع اقتصادی ایشان پرده‎پوشی کند و اگر وعده تشکیل دولت صهیونیستی به بهانه حمایت از یهودیان اتفاق افتاد ولی هرگز هدف استعمارگران را در تسلط بر این نقطه ژئوپولتیک جهان پنهان نساخت.


حجت الاسلام والمسلمین نواب تصریح کرد: به یادآوردن زمانی که صهیونیست‌ها تازه به سرزمین فلسطین کوچیده بودند و با حمایت مستقیم اشغال‌گران بریتانیا گسترش مالکیت و تسلط خود را بر این سرزمین آغاز کردند، نیازمند مراجعه به کتب مبسوط تاریخی و یا حافظه تاریخی بلند مدت نیست.


وی بیان داشت: عمر پیدایش این غده سرطانی هنوز از عمر متوسط ابناء بشر تجاوز نکرده و درد فرو رفتن این خنجر در قلب ملت‌های مسلمان هنوز آرام نگرفته است، جنایت سلب حق مالکیت ملتی به دست اشغالگران غیربومی که مدعی مالکیت سرزمینی بیگانه‌اند و ساکنان آن سرزمین را با فشار تبعید به خروج و با خفقان به سکوت کشانده‌اند، جنایتی آشکار و نقض روشن همه توافقات جهانی است.
سرپرست حجاج ایرانی با بیان این که وضوح این ستم به میزانی است که قلب همه آزادگان جهان را به درد آورده و جمعیت‌ها و حرکت‌های گسترده‌ای را در سرتاسر دنیا به حمایت از مظلومان فلسطین فرا خوانده است، گفت: گرچه اشغال‌گران فرصت‌طلب سودجو به ظاهر نقاب دفاع از دین یهود را بر چهره خود داشتند اما رفتار ددمنشانه و اهداف غیرانسانی ایشان که از فلتات زبانشان آشکار شده نه فقط ارباب ادیان دیگر بلکه حتی جمع مهمی از یهودیان دنیا را به تبری از این رژیم کودک‌کُش کشانده است، رژیمی که نه فقط سرزمینی را اشغال کرده بلکه حتی نام مجعول خود را با غصب اسمی از انبیای الهی رقم زده است. 
وی با بیان اینکه تاریخ ننگین این رژیم غاصب، بارها شاهد جنایت، نسل‌کشی، قتل عام و انواع ستم‌ها بوده اما هرگز نتوانسته آرامشی حقیقی را برای سردمداران خون‌آشامش فراهم آورد، گفت: اگر در دورانی از تاریخ، اتحاد کشورهای اسلامی در نبردی شش روزه میدان مبارزه با رژیم غاصب اسرائیل را شکست خورده ترک کرد، اگر در زمانی اسرائیل نه فقط به حفظ حدود حاکمیت داخلی خود قانع نبود که حتی علاوه بر بخش اعظم سرزمین متعلق به فلسطینیان، مناطقی از کشورهای همجوار را نیز غاصبانه تصرف نمود، اگر اسرائیل زمانی با اشغال صحرای سینا، بلندی‌های جولان، کرانه غربی و حتی تصرف بخش‌هایی از لبنان آرزوی تصرف بحر تا نهر را  نه فقط در اذهان بیمار، نهان‌خانه توطئه‌گران و پروتکل‌های پنهان خود که در متون آشکار و منابع رسانه‌ای خویش به نمایش گذاشته بود، ناگاه با طلوع خورشید انقلاب اسلامی ایران ورق برگشت.


حجت الاسلام والمسلمین نواب بیان کرد: نه تنها از آن‌رو که رهبر مسیحا دم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام‌خمینی(ره) فرموده بود که اگر هر یک از مسلمانان یک سطل آب می‌ریختند اسرائیل را سیل می برد، نه فقط از آن‌رو که فرموده بود که اسرائیل باید از میان برود و نه فقط بدان جهت که با اعلام روز قدس حرکتی مردمی را در سرتاسر جهان در راستای حمایت از مظلومان فلسطینی شکل داده بود، بلکه چنان آتشی را در قلب مسلمانان و آزادگان برافروخته بود که دیگر سردی نخواهد پذیرفت. 


سرپرست حجاج ایرانی با بیان این که اکنون دیگر مبارز فلسطینی چشم به سیاست بازان و دلالان عرصه بین المللی ندوخته است، گفت: او نیامده که آزادی و استقلال خود را از مستکبران گدایی کند بلکه برخاسته بود تا با تکیه بر ایمان استوار، حق خود را از حلقوم ستمگران بیرون کشد. او دیگر ناامیدانه چشم به حمایت دولت‌ها و دولتمردان مزدور استعمار ندوخته بلکه با امید به رحمت الهی دست بر زانوی خود نهاده و از زمین برخاسته بود. برخاسته بود تا بار دیگر اثبات کند که  إِنَّ الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلائِکَةُ أَلاَّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتی‏ کُنْتُمْ تُوعَدُون‏ او اکنون با قلبی که از زنگار دنیا دوستی پاک شده بود، دیگر قیام را تنها در چند عملیات مسلحانه بر ضد اشغال‌گران نمی دید.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت یادآور شد: او حرکت خود را متوقف بر داشتن سلاح گرم نمی‌دانست، او باورداشت که اکنون از مرحله حرب و معرکه به انتفاضه رسیده است، از معاهده و اتفاقیه به راهپیمایی بازگشت، از نبرد چریکی به انقلاب سنگ، از سازمان‌های سیاست باز معامله‌گر به حرکت‌های حماسی و جهادی.


وی تأکید کرد: با اینکه رژیم غاصب امروز آماده شده بجای ادعای موهوم مالکیت موروثی سرزمین فلسطین، با پرداخت هزینه معامله قرن را رقم بزند، اما دیگر مبارز فلسطینی می داند که استقلال و شرف کالایی نیست که بتوان با متاع جهان معامله کرد. همین نکته بود که موجب شد معامله قرن جوانه نزده در نطفه بخشکد. اکنون مبارز فلسطینی الگویی ملموس را در کنار خود می دید.


حجت الاسلام والمسلمین نواب یادآور شد: او می‌دید رژیمی که اتحاد کشورهای اسلامی را در شش روز در هم کوبید، چگونه در نبردی سی و سه روزه در برابر یک حزب الهی که نه، در مقابل ایمان و استقامت؛ یک جمع مومن سر تسلیم فروآورد. او می‌دید که ضرباهنگ شکست‌های اسرائیل در رویایی با ایمان مجاهدان تندتر شده و بتدریج طول دوره درگیری‌ها کاهش یافته است. اکنون برای اعتراف و عقب نشینی اسرائیل دیگر به 33 روز و 22 روز نیازی نبوده و حتی دیگر 8 روز و کمتر هم برای پشیمانی غاصبان کافی است.


وی با بیان این که اگر زمانی اسرائیل در کشورگشایی طرفی نمی‌بست، اکنون در حفظ کیان داخلی خود نیز دچار بحران است، گفت: غارتگری که روزی به حکومت از بحر تا نهر می اندیشید اکنون پشت دیوارهای آهنی خزیده تا خود را از مقابله مبارزان در امان نگه دارد. او که به پروژه‌هایی همچون گنبد آهنین دل خوش کرده بود اکنون رخنه شکاف در گنبد خیالی خود را در برابر موشک‌ها و راکت‌های رزم‌آوران مشاهده می‌کرد.
سرپرست حجاج ایرانی ادامه داد: او نه فقط در موزه ملیتا که در درون خانه خود دریافته بود که   مَثَلُ الَّذینَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِیاءَ کَمَثَلِ الْعَنْکَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَیْتاً وَ إِنَّ أَوْهَنَ‏ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنْکَبُوتِ لَوْ کانُوا یَعْلَمُون‏ اکنون از عمق جان حس می‌کرد که پایه حکومتی که بر ظلم بنا شده است استوار نیست و چنین رژیمی شاید چند صباحی تخت حکمرانی خود را بر پیکر پاک کشته‌شدگان مظلوم فلسطین بنا نهد ولی بی‌تردید این پایه خواهد شکست و آن تخت سرنگون خواهد شد که الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم.


وی افزود: چه ظلمی بالاتر از سرکوب وحشیانه مخالفان و آواره ساختن میلیون‌ها فلسطینی که خداوند هم در مقابل چنین ظلمی اذن جهاد داده است: «أُذِنَ‏ لِلَّذینَ یُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‏ نَصْرِهِمْ لَقَدیرٌ (*) الَّذینَ أُخْرِجُوا مِنْ دِیارِهِمْ بِغَیْرِ حَقٍّ إِلاَّ أَنْ یَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ»،  اما امروز چشم امید فلسطین نه به حاکمان کشورهای اسلامی که به آزادگان و امت اسلامی است.


وی بیان کرد: امروز صدای مظلومیت فلسطین را همگان به گوشهایمان می شنویم و به خاطر داریم که پیامبر(ص) فرمودند: «مَنْ‏ سَمِعَ‏ رَجُلًا یُنَادِی‏ یَا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم‏»، اگر نسیم بیداری بر جان مسلمانان وزیده و قلب‌های آنان را از غفلت دنیازدگی و رخوت رفاه‌طلبی هوشیار نموده است.


حجت الاسلام والمسلمین نواب در پایان خاطرنشان ساخت: اکنون آزادگان جهان در آستانه روز جهانی قدس و در ماه مبارک رمضان که ماه بیداری و غفلت‌زدایی است به یاد بزرگ شهید عدالت امیر مومنان علی(ع) در چنین زمانی می افتند و گوش به ندای جاودانی و ماندگار او می‌دهند که تکلیف و مسیر همه را در سخنی به فرزندان برومندش در کلامی به کوتاهی یک جمله و بلندی تارک تاریخ به نمایش گذاشت که کُونَا لِلظَّالِمِ‏ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْنا.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران