سخنرانی اندیشمندان از 18 کشور در کنگره قدس شریف سخنرانی اندیشمندان از 18 کشور در کنگره قدس شریف سخنرانی اندیشمندان از 18 کشور در کنگره قدس شریف بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سخنرانی اندیشمندان از 18 کشور در کنگره قدس شریف سخنرانی اندیشمندان از 18 کشور در کنگره قدس شریف سخنرانی اندیشمندان از 18 کشور در کنگره قدس شریف سخنرانی اندیشمندان از 18 کشور در کنگره قدس شریف سخنرانی اندیشمندان از 18 کشور در کنگره قدس شریف

سخنرانی اندیشمندان از 18 کشور در کنگره قدس شریف

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت و دبیر علمی کنگره بین المللی قدس شریف، به جمع بندی این همایش پرداخت و ابراز کرد: این کنگره به دلیل شیوع کرونا و عدم امکان حضوری با  حضور مجازی اندیشمندان از 18 کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، محمدحسن شجاعی فرد، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت، عصر سه شنبه در کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت زنده از فضای مجازی پخش شد، به جمع بندی این همایش پرداخت و ابراز کرد: این کنگره به دلیل شیوع کرونا و عدم امکان حضوری با  حضور مجازی اندیشمندان از 18 کشور برگزار شد.
دبیر علمی کنگره بین المللی قدس شریف افزود: از اهم مطالبی که در این کنگره مطرح شد، این بود که بزرگداشت روز قدس باید زنده نگاه داشته شود.
وی عنوان کرد: اهمیت تصمیم امام خمینی(ره) برای نام گذاری به نام روز قدس و حفظ و استمرار این روز که در زنده نگاه داشتن توسط مردم جهان مؤثر است، از دیگر تأکیدات اندیشمدان در این کنگره بود.
شجاعی فرد با بیان این که اکثریت سخنرانان با شرکت همه مسلمان حتی غیر مسلمان در بزرگداشت روز قدس موافق بودند، گفت: آنها عقیده داشتند که بر اساس فرمایش حضرت آقا، عمر اسرائیل کوتاه است حتی کمتر از میزانی که ایشان پیش بینی کرده بودند.
وی بیان داشت: اندیشمندان در این کنگره معامله قرن را طرحی جنایتکارانه برای تسلط بر مردم فلسطین دانسته و به شدت آن را محکوم کردند و همه تلاش مذبوحانه دولت های مرتجع منطقه را برای همراهی با تصمیمات اسرائیل به ویژه برای معامله قرن محکوم کردند.
دبیر علمی همایش یادآور شد: تاریخ فلسطین نشان داده است که امید به حل مسأله فلسطین توسط نهادهای بین المللی اشتباه است و اصطلاحا تنها راه به زانو درآوردن اسرائیل مقاومت است که این مسأله شکل گرفته که در این راستا اندیشمندان محترم یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشتند.
وی بیان داشت: در این کنگره همچنین مطرح شد که به موازات مسأله مقاومت طرح رفرداندوم چهار ماده ای که توسط جهموری اسلامی ایران مطرح شده نیز مهم است و همه آزادی خواهان درکنار جریان مقاومت باید به این طرح اضافه شوند تا انشاءالله هرچه زودتر مسأله فلسطین حل شود.


| شناسه مطلب: 100476




قدس شریف



نظرات کاربران