عالم شیعه اهل تایلند: توجه به مسأله فلسطین و قدس مرهون انقلاب اسلامی ایران است

حجت الاسلام حسینی با بیان این که توجه به مسأله فلسطین و قدس مرهون انقلاب اسلامی ایران است، گفت: هر وقت می‌ خواهیم درباره قدس صحبت کنیم باید نام حضرت امام(ره) را نیز به یاد بیاوریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام سید سلیمان حسینی عصر سه شنبه در کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت زنده از فضای مجازی پخش شد، با اشاره به مسأله فلسطین و جهان اسلام اظهار داشت: هر وقت می‌ خواهیم درباره روز جهانی قدس صحبت کنیم، اولین چیزی که باید به یاد بیاوریم و نباید آن را فراموش کنیم، منت حضرت امام(ره) است.
عالم شیعه اهل تایلند در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مسأله مظلومان فلسطین قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران یک مسأله فراموش شده بود و می‌ توانیم بگوییم که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران هیچ کس به این مسأله توجهی نداشت.
وی با بیان این که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با برکت وجود حضرت امام(ره) جمعه آخر ماه رمضان روز قدس اعلام شد، گفت: بعد از اعلام روز جهانی قدس توسط حضرت امام(ره)، مسأله مظلومان فلسطین در میان عالم دوباره زنده شد و یک بیداری عظیمی در میان مردم عالم شکل گرفت.
حجت الاسلام حسینی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: می‌ خواهیم تأکید کنیم هر وقت می‌ خواهیم درباره قدس صحبت کنیم باید نام حضرت امام(ره) را نیز به یاد بیاوریم، زیرا اعلام روز جهانی قدس توسط حضرت امام(ره)، رژیم صهیونیستی را از آرزوهایش نا امید کردو از آن روز تا ابد.
وی یادآور شد: اگر اخبارها را مشاهده کنیم، می‌ بینیم که جلوی شورای مجلس اسرائیل یک عکس و نقشه سرزمین اسرائیل نصب شده است و در آن نقشه مرز و حدود سرزمین موعود اسرائیل را مشخص کرده است که از رود فرات تا نیل است، پس فقط سرزمین فلسطین نیست.
این عالم شیعه تایلندی با تأکید بر این که با بیداری مردم جهان اعم از مسلمانان و غیر مسلمانان موجب توقف نقشه های اسرائیل در منطقه می‌ شود، گفت: بعد از اعلام روز جهانی قدس توسط حضرت امام(ره)، گروه های مقاومت متعددی در جهان به وجود آمد که می‌ توانیم بگوییم این گروه های مقاومت یک نسل جدید و یک نوع مبارزه جدید است و تفاوت زیادی با گروه های مقاومت درگذشته دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: جنبش مقاومت اسلامی حماس و جهاد اسلامی فلسطین به چشمان مردم عالم نشان داد که مبارزه با رژیم صهیونیستی و اسرائیل، کار بزرگی نیست مخصوصا حزب الله لبنان که یک جنبش مقاومت عظیم و شگفت انگیز است.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به دلیل اهمیت مسأله قدس و فلسطین عنوان کرد: مسأله فلسطین و قدس یک مسأله جهانی و انسانی است و تفاوتی ندارد که آن شخص از چه دینی و چه نژادی باشد، هیچ امت و هیچ انسانی وجود ندارد که غارت، جنایت، ظلم و ستم را برخود بپذیرد و این طبیعت و فطرت انسان است. 
وی با بیان این که مسأله فلسطین و قدس یک مسأله انسانی و جهانی است، گفت:  بنابراین مسأله قدس و آزادی فلسطین یک وظیفه برای همه مردم عالم و برای همه مسلمانان است، اگر همه ما دست به دست همدیگر بدهیم و مقاومت کنیم در آینده نزدیک به پیروزی نهایی خواهیم رسید.


| شناسه مطلب: 100477




قدس شریف



نظرات کاربران